Sims 4 Ouderschap straf geven
- 5 years ago
@EssieGar2002 De situatie die je beschrijft is bekend en een nog openstaande bug. Op het Engelse deel van het forum is hiervoor een bug rapport geopend en ik raad je aan om daar in ieder geval bij aan te sluiten door 'Me too' aan te klikken. https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/OPEN-PH-Grounding-teen-Phone-causes-interactions-to-be/td-p/9492757.
In de tussentijd wil je natuurlijk verder kunnen spelen zonder last te hebben van dat stiekeme gedrag van je tiener sim. Hopelijk is er nog een mogelijkheid om de straf ongedaan te maken maar daarvoor moet je wel even terug stappen in je spel. Daarvoor zal je wel een opslag bestand moeten laden dat nog voor de uitgedeelde straf lag. Hopelijk lukt dat nog.Een workaround
Als je De sims 4 start zie je onder de cirkel met daarin de driehoek twee opties: nieuw spel en spel laden. Kies in dat geval voor spel laden en dan krijg je een tabblad te zien met daarin al de spellen die je onder een bepaalde naam hebt opgeslagen en helemaal onderin zie je links naast de driehoek een icoon van een floppydisk. Als je daar op klikt kan je een opslag bestand (save) herstellen. Kijk op de data die daarom staan en bedenk op welke dag je de straf hebt gegeven. Ik zou in jouw situatie kiezen voor de dag zo ver mogelijk in het verleden. Als je die aanklikt herstel je je spel van die dag.
Als je niet zeker bent of dit voor jouw werkt dan moet je je er ook niet aan wagen.
Misschien wel een tip voor de toekomst. als je iets tegenkomt waarvan je uiteindelijk denkt dit komt me niet zo goed uit in mijn spel. Sla je spel dan niet op maar stap er uit zonder op te slaan.
Ik doe dat nog wel eens als één van mijn Sims zich bijvoorbeeld doodlacht en ik die Sim toch wil behouden in het spel.
Veel plezier met spelen. 😉