Forum Discussion

AJansen08's avatar
4 years ago

Sims 4 problemen: vijvertool en bewegen door ruimte

Hoi allemaal,

ik speel Sims4 op pc en ondervind helaas wat problemen. Zo werkt mijn vijvertool niet meer. Ik kan geen vijver graven en vullen met water. Ook kan ik geen heuvels meer maken. De optie staat er wel, maar als ik het wil gebruiken, zie ik niks veranderen.

Voorheen kon ik met een muisklik mezelf verplaatsen door de ruimte. Nu werkt het niet meer en kan ik me alleen met de pijltjestoetsen verplaatsen. 

Ik heb de game al gerepareerd in Origin, maar dit leverde niks op. Iemand nog tips of ideeën?

Alvast bedankt!

Anouk 

8 Replies

Replies have been turned off for this discussion
  • EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago

Hey @AJansen08,

Dankjewel voor je bezoekje aan het forum! 🙂

Wat vervelend om te horen dat je aangeeft problemen te hebben met The Sims 4 op de PC.

Mijn eerste vraag zou altijd zijn; heb je toevallig enige mods en/of andere aangepaste content geïnstalleerd? (Als dat zo is, kun je ze vinden in het mapje 'mods' in C:\Gebruikers\<gebruiker/jouw naam>\Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\Mods)

• Test met een andere woning of op een andere kavel, @AJansen08. Werkt het dan wel?

Is dit een eigen gebouwde huis of eentje genomen vanuit de Galerij? Heb je deze aangepast dan? Maak je soms gebruik van cheat codes?
    Probeer het eens met een kaal en standaard woning.

Je zla alle aangepaste inhoud moeten verwijderen, als die deze problemen veroorzaken.

Als het probleem er nog is, dan alle spellen van Origin en de Origin cliënt afsluiten.
    Hernoem de map van De Sims 4, die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat.
    De cache van de Origin cliënt gaan leegmaken, zie hiervoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
    Zorg dat je verbonden bent met het internet. Bij voorkeur een bekabelde internetverbinding gebruiken.
    Dan Origin cliënt weer starten. indien hierom gevraagd wordt, ook je weer aanmelden met de juiste Origin / EA account.
    Ga naar je spelbibliotheek toe. Rechtsklik op De Sims 4 hier en dan de "Repareren" optie selecteren.
    Wacht tot het reparatieproces klaar is. De duur is afhankelijk van de hoeveelheid gegevens als de snelheden van jouw computer en internetverbinding.
    Hierna kan je weer De Sims 4 starten. Je zal De Sims 4 schoon moeten starten. Een spel van Origin start je alleen nog maar via de Origin cliënt.
    Test opnieuw, met een nieuwe of standaard Sim / huishouden, of er nog problemen zijn.

Groetjes.
  • AJansen08's avatar
    AJansen08
    4 years ago

@RealSimmor0 Bedankt voor de reactie! Op een andere kavel werkt het wel. Dat heb ik nu even gecheckt. Kan op een andere (lege) kavel ook wel een vijver maken.

• Hey @AJansen08, Heb je ook de situatie dat je alleen met de pijltjestoetsen door de ruimte kunt bewegen al opgelost? Meestal kan je na reparatie wel weer gebruikmaken van de muisklik. Als je nog steeds last hebt van die situatie zou je dan eens willen kijken of je bijvoorbeeld gelijktijdig ook een andere programma gebruikt dat te maken heeft met De Sims 4? Soms zorgen programma's als Twitch en Discord voor verstoringen in de besturing van het spel. Het advies is dan om dit soort programma's alleen in een webbrowser te gebruiken. 

Is het je ook al gelukt om gebruik te maken van het vijvergereedschap op de kavel waar je eerst de vijver wilde maken? Soms kan een tegel of een kelder het graven van een vijver belemmeren. Soms ligt het aan een ander onderdeel waardoor het graven van een vijver of het aanleggen van een heuvel niet lukt. Wie weet heb je hier wat aan.

Als het dus nog niet gelukt is op je oorspronkelijke kavel, zou je dan eens een schermopname willen delen? Dan kan ik kijken of er misschien ergens een bouwonderdeel in zit dat jou belemmert om een vijver te graven op die plek. 

Laat het even weten. Alvast bedankt.

• vg1ml2umb3rv's avatar
    vg1ml2umb3rv
    Newcomer
    2 months ago

De vijver- en fonteintool in De Sims 4 werkt erg onvriendelijk. Er zitten veel beperkingen aan, wat het bouwen frustrerend maakt. Je kunt bijvoorbeeld geen fontein binnen plaatsen. Het mag wel midden op de kavel, maar tijdens het bouwen moet er een vrije doorgang zijn tot aan de kavelrand. Er mag dus niets in de weg staan, zoals vloeren, hekken of muren. Pas nadat de fontein is geplaatst, mag je die ruimte weer sluiten.

Vijvers werken alleen goed als ze op dezelfde hoogte liggen als de bouwkavel. Zodra je een vijver lager plaatst, ontstaan er problemen. Het lukt vaak niet om het water in één keer toe te voegen, waardoor je het handmatig per vak moet vullen. Zelfs als dat gelukt is, kun je soms geen wateritems zoals lelies of vissen toevoegen. Dit beperkt je creatieve vrijheid enorm. Je moet vaak trucjes toepassen of zelfs cheats gebruiken om te bouwen wat je eigenlijk gewoon zou moeten kunnen maken.

Je kunt dit probleem zelf ervaren door een gesloten grasveld te maken met een vloerpad of hek eromheen. Als je dan probeert een fontein te plaatsen of een vijver op een lager niveau, zul je merken dat het spel niet meewerkt zoals je verwacht.

Het zou veel prettiger zijn als fonteinen en vijvers flexibeler geplaatst kunnen worden. De ontwikkelaars zouden dit echt kunnen verbeteren door onnodige beperkingen weg te nemen. Dan wordt bouwen weer leuk, in plaats van frustrerend.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    29 days ago

Hey vg1ml2umb3rv​, je reageert op een post en een reactie van meer dan 4 jaar oud. Inmiddels is het spel al verder ontwikkeld en het probleem opgelost. Veel plezier met je spel!

• EA_QueenBee's avatar
    EA_QueenBee
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    27 days ago

Hey allemaal,

Zoals Tris al heeft aangegeven is de thread al 4 jaar oud, en als je naar onze regels kijkt:

• Necroposten: het oprakelen, updaten of bumpen van oude of irrelevante threads maakt het forum rommelig en verdringt nieuwe gesprekken van andere leden. Controleer de leeftijd van de thread voordat je een bericht plaatst. Als er geen discussies over jouw onderwerp zijn, kun je overwegen een nieuwe thread te openen.

Ik ga het dus sluiten. Als je vragen hebt, aarzel dan alsjeblieft niet om een nieuwe thread te maken! 🙂

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,947 PostsLatest Activity: 22 hours ago