Forum Discussion

Blackfish024's avatar
Blackfish024
Seasoned Newcomer
2 months ago

Sims 4 start niet op

Wanneer ik het spel wil starten op mijn laptop gaat het spel naar volledig scherm en begint zwart en wit te knipperen en de cursor veranderd naar een laad icoon. Daarna sluit het volledig scherm en bij het scherm wit en laden. Ik heb de EA-app, het spel (incl. uitbreidingen) en mijn laptop zelf opnieuw geïnstalleerd, maar niets werkt. De driver van mijn videokaart is up-to-date. Help?!

5 Replies

• Hey Blackfish024

Heb je ook gecontroleerd of jouw laptop voldoet aan de systeemeisen voor de Sims 4? The Sims 4 - Systeemeisen voor De Sims 4 Hoe meer uitbreidingen je hebt hoe meer je moet kijken naar de aanbevolen eisen. Je kunt het eventueel zelf testen op: The Sims 4 system requirements | Can I Run The Sims 4

In het uiterste geval kan ik aan de hand van een DxDiag.txt onderzoeken waar het probleem door wordt veroorzaakt. Informatie verzamelen over je pc door middel van DxDiag

• Blackfish024's avatar
    Blackfish024
    Seasoned Newcomer
    20 days ago

TrismagistosDankjewel voor je bericht!

Ik vermoed dat de systeemvereisten het probleem niet zijn, aangezien ik eind vorige jaar een nieuwe gaming laptop heb aangeschaft met zeer goede specificaties qua werkgeheugen en videokaart. Mijn vorige laptop was een stuk ouder en daar draaide het wel gewoon op.

Ik heb een DxDiag gemaakt, maar persoonlijk zegt me dit niet zoveel. Wat ik wel kan verstellen is dat ik alle windows en nvidia updates heb gedraaid. Ik heb bij nvidea zelf de studio driver en de game ready driver geprobeerd, maar bij beide werkt het niet. 

Wat ik wel weet is dat het probleem volgens mij is ontstaan na een windows update een aantal maanden geleden en ik heb een vriendin gesproken die hetzelfde probleem heeft.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    18 days ago

Hey Blackfish024 ,

Ik heb even de tijd gehad om de DxDiag.txt die je hebt toegevoegd te bestuderen en ik zag wel wat problemen. Vooral bij de Videokaart. De NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU die je gebruikt zal je heel regelmatig moeten updaten. De driverversie van jouw kaart heeft de laatste update gehad op: Driver Date/Size: 26-1-2025 01:00:00 en op 20 februari is er alweer een nieuwe update verschenen.

Direct aan het begin van de foutmeldingen zie ik dat je een probleem hebt met de updates: Het lijkt erop dat je een probleem hebt met het Microsoft Edge Update-proces. De foutcode 0x80070002 duidt meestal op een ontbrekend bestand of directory. Deze melding komt ruim 12 keer voor. Dus zeker zaak om daar wat aan te doen. 

Er zijn een paar stappen mogelijk die je kunt proberen om dit probleem op te lossen:

• Controleer op Windows-updates: Zorg ervoor dat je systeem volledig is bijgewerkt. Soms kunnen ontbrekende updates dergelijke fouten veroorzaken.
    • Voer de Windows Update-probleemoplosser uit: Deze ingebouwde tool kan helpen bij het identificeren en oplossen van problemen met Windows Update.
    • Controleer de Gebeurtenisviewer: Zoek naar meer gedetailleerde foutmeldingen in de Gebeurtenisviewer. Dit kan extra aanwijzingen geven over wat er mis kan gaan.
    • Her installeer Microsoft Edge: Het verwijderen en opnieuw installeren van Microsoft Edge kan soms updateproblemen oplossen.
      Als het probleem aanhoudt, kun je overwegen om de Microsoft Edge Update-taak tijdelijk uit te schakelen om te zien of dit helpt. Als je dit overweegt zal je beter thuis moeten zijn in de diepere werkingen van je laptop/pc. In jouw geval raad ik dat dus af. 

Kijk ajb ook eens op de ondersteuningspagina van HP en maak gebruik van de mogelijkheden die de laptop zelf biedt: Victus by HP 16.1 inch Gaming Laptop PC 16-r1000 - Troubleshooting | HP® Support  De diagnose die daaruit volgt en de oplossingen kan je het beste gewoon volledig opvolgen. Heel veel succes hiermee.  
    Daarna kan je het beste ook even de grafische kaart invoeren in De SIms 4 dit doe je via de beeldscherminstellingen

• Blackfish024's avatar
    Blackfish024
    Seasoned Newcomer
    18 days ago

Dankjewel Trismagistos voor je reactie.

Wat de videokaart betreft hou ik deze altijd up-to-date. De driver waar jij naar verwijst is een Game Ready driver en ik gebruik de Studio Driver. Ik heb hem voor de vorm veranderd naar de Game Ready driver, maar dit maakt voor De SIms 4 geen verschil.

Wat betreft de foutmelding van Microsfot Edge, deze had ik zelf ook al gezien. Buiten het feit dat ik niet snap wat dit met de problemen rondom het opstarten van De Sims 4 te maken heeft heb ik deze toch verwijderd en opnieuw installeerd. In het nieuwe DxDiag bestand lijken deze meldingen alleen nog steeds terug te komen.

All overige stappen heb ik ook doorlopen en hier zijn geen benoemenswaardige dingen naar voren gekomen. 

Qua hulp zoeken via HP zelf weet ik niet zo goed wat ik daar moet doen, aangezien ik niet echt problemen heb met windows of de laptop zelf. Alles functioneert, het enige is dat De SIms 4 niet opstart.

Ik snap niet zo goed hoe ik de grafische kaart bij de Sims 4 moet invoeren als ik het spel niet opgestart krijg. 

Ik wil ook graag vermelden dat ik niet extreem handig ben met computers en vooral veel dingen uitzoek om te proberen omdat ik heel erg baal dat ik De Sims niet kan spelen. Ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen of proberen.

Het lukte me half om via de Nvidia software het spel te starten, maar toen kreeg ik bijgevoegde foutmelding in beeld. Ik heb hier naar gezocht en deze stappen uitgevoerd, maar deze werken niet en het probleem blijft.

• didi91176's avatar
    didi91176
    Rising Traveler
    18 days ago

ik heb hetzelfde probleem na de update van gisteren 

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,880 PostsLatest Activity: 16 hours ago