Forum Discussion
@selenastreur excuses voor het ongemak: Er is ergens iets fout gegaan. Hier heb je de juiste link voor het verzamelen van de DxDiag.txt. https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
Veel succes met het verzamelen van de informatie die we nodig hebben om te kijken wat er nu precies aan de hand is!
- 5 years ago@Trismagistos @RealSimmor0 hij staat er tussen mn dxdiag helemaal bij het begin bij me vraag!
- 5 years agoWaarom had je het tekstbestand met je DxDiag informatie bij je laatste reactie toegevoegd, @selenastreur?
Heb je wel alle stuurprogramma's van je computer bijgewerkt?
Zijn alle nog beschikbare updates voor Windows geïnstalleerd? Denk ook aan de optionele updates.
Heb je bepaalde onderhoudstaken vergeten te doen?
Laat je computer eens controleren op besmettingen en fouten in Windows.
Daarna opnieuw je DxDiag informatie vermelden, want volgens deze DxDiag informatie, beschikt je computer niet eens over een processor.
Jouw computer beschikt slechts over een "Intel HD Graphics", dat is een basis ingebouwde "videokaart" en deze is dus niet geschikt voor De Sims 4 (alleen al het basisspel) te draaien. Controleer of je computer beschikt over een betere videokaart, meestal van NVidia, waar je spellen mee dient te draaien.
Zorg dat je overige en onnodige openstaande software volledig zijn afgesloten, omdat deze de juiste werking van de Origin cliënt als De Sims 4 kunnen hinderen / blokkeren.
De beeldschermresolutie lager instellen.
Windows Schoon Starten.
Groetjes. - 5 years ago@RealSimmor0 sorry ik heb niet zoveel verstand van computers enzo maar wat kan ik nu precies doen en kun je me misschien uitleggen hoe ik dat allemaal moet doen
- 5 years agoMet deze computer kan je het basisspel van De Sims 4 niet draaien, @selenastreur.
We richten dan ook op het voldoen van de gevraagde systeemeisen van De Sims 4, met het bijwerken van de stuurprogramma's en Windows.
Was deze computer pas gekocht met de bedoeling om er De Sims 4 op te spelen?
Je dient na te gaan of deze computer beschikt over een betere videokaart.
Dit kan je meestal terugvinden bij de systeemspecificaties, in (online) documentatie, een aankoopbewijs, andere papieren die meegeleverd werden met de computer.
Je zou ook contact kunnen opnemen met de computerfabrikant. Als de computer pas gekocht is, dan kan je ook de winkel eens hiervoor vragen.
Als er geen betere videokaart inzit, zal het weinig zin verder hebben. Mogelijk is de computer ook te oud hiervoor, geen uitbreidingsmogelijkheid hiervoor heeft, als het prijzig wordt om zo'n betere videokaart te kopen. Beter is het om je dan te kijken voor het kopen van een nieuwe, betere computer, waarmee je De Sims 4 en gewenste aanvullende inhoud gemakkelijk op kan draaien.
Stuurprogramma's van je computer zijn verouderd en/of verkeerd geïnstalleerd. Deze kan je vinden op de websites van hun fabrikanten, kunnen worden aangeboden via de Windows Update, of beperkt beschikbaar op de website van de computerfabrikant.
Mogelijk ontbreken er ook nog bepaalde updates voor Windows. De optionele updates niet vergeten. Je zal regelmatig de computer opnieuw moeten opstarten en de stappen herhalen. https://support.microsoft.com/nl-be/help/4027667/windows-update-windows-10
Daardoor kan is het zijn, dat er belangrijke gegevens ontbreken of verkeerde instellingen zijn. Ook kan het zijn, dat er iets misgegaan is tijdens de installatie Windows 10 of een bepaalde update voor Windows.
Stuurprogramma's van Nvidia: https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?&lang=en-us Stuurprogramma's van Intel: https://downloadcenter.intel.com Stuurprogramma's van ATI / AMD: https://www.amd.com/en/support
Heb je soms Windows 10 geïnstalleerd van een bestaande en oudere Windows versie?
Waarschijnlijk doe je er goed aan, om je computer eens laten controleren op besmettingen met een bijgewerkte beveiligingssoftware. Gebruik de laatste productupdate en definities minder dan 24 uren oud, om een volledig systeemscan te doen. Dit kan een lange tijd duren.
Daarnaast kan je de harde schijf laten controleren op fouten en fragmentatie, dat je kan doen met de standaard hulpprogramma's geleverd bij Windows.
Ook dien je Windows te laten controleren op beschadigde en/of ontbrekende systeembestanden. Hulpprogramma's hiervoor dienen de eventuele gevonden fouten moeten herstellen.
Als dit allemaal geen verbetering geeft, is het dus mogelijk dat je een schone installatie van Windows 10 te gaan doen.
Nadat je dit allemaal hebt gedaan, zal je weer een nieuwe DxDiag informatie moeten gaan plaatsen bij je reactie. De link naar dit helpartikel, zal je terugvinden in een eerder geplaatste reactie.
Deze gegevens dienen worden opgeslagen in een tekstbestand.
Tevens kan je ook met een andere computer, die voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Om aanvullende inhoud te kunnen gebruiken, dient jouw computer aan hun systeemeisen te voldoen, alsmede de aanbevolen systeemeisen van het basisspel, voor meer spelplezier te ervaren.
Groetjes. - 5 years ago@RealSimmor0 ik heb eerder altijd de sims kunnen spelen op deze pc dus ik weet niet wat het nu precies is kun je mij per stap zeggen wat ik dan kan doen stap 1 stap 2 ect is voor mij fineer
- Trismagistos5 years agoHero
@selenastreur Fijn dag je in ieder geval gisteren de DxDiag.txt hebt weten bij te voegen. Ik bespreek hier onder de diagnose. Je kunt alles meelezen op je DxDiag.txt. Hierin vind je ook de informatie die wij kunnen lezen. (waaronder helemaal bovenin ook de datum van aanmaak van het DxDiag.txt bestand)
Ik heb deze eens goed bestudeerd. en het eerste dat opvalt is dat je gebruik maakt van een verouderde versie van Windows 10 pro. Deze versie dateert van halverwege 2019. Inmiddels zijn er meerdere onderdelen updates geweest en ik raad je aan eens te kijken bij de sectie Bijwerken en Beveiligen onder de Windows instellingen.
Als je deze pagina aanklikt zie je onderin waarschijnlijk de mogelijkheid om een onderdelen update te installeren. Begin daarmee. Als het goed is, heeft deze update nummer 20H2. Als je dat hebt gedaan zoek dan nogmaals naar updates en laat de computer al die tijd aanstaan. Inmiddels is Windows 10 pro bij onderdelen uprate 21H1. Deze is van juni 2020 en heeft nummer. 19043.844.
Jouw Dell is een Optiplex 3010 en mist waarschijnlijk ook een paar apparaat stuurprogramma's. Om die op te halen doe je er verstandig aan naar deze site te gaan: https://www.dell.com/support/home/nl-nl/product-support/product/optiplex-3010/overview Klik dan op het kopje diagnostiek en laat de programma's op deze website hun werk doen. Uiteindelijk komen daar aanbevelingen uit naar voren en volg die op.
Jouw computer mist namelijk de juiste driver voor de grafische kaart. Dit is waarschijnlijk de Intel HD en HD 4000 grafische driver maar het kunnen ook ander stuurprogramma's zijn.
Ga zeker ook naar het kopje drivers en downloads en kies voor de aanbeloven optie. Volg ook daar de aanbevelingen op.
Probeer daarna nog eens Origin of De Sims 4 te starten. Laat ons ajb even weten of het daarna is gelukt.
Veel succes.
- 5 years ago@Trismagistos waar kan ik dat vinden op de site wat ik precies moet hebben en kost dat geld? https://www.dell.com/support/home/nl-nl/product-support/product/optiplex-3010/overview%C2%A0
- Trismagistos5 years agoHero
@selenastreur Dat kost geen geld Als je op de site zelf kijkt zie je de kopjes vanzelf:
Kijk desnoods ook even op het screenshot. In het roodomrande vak vind je de knoppen voor diagnostiek etc. Kijk vervolgens goed op de website en lees wat je moet doen.
Als je de stappen volgt is er niets aan de hand. Je kan dat en jezelf gerust vertrouwen.
Veel succes.
- 5 years agoDe DxDiag informatie die je had vermeld, laat geen geschikte gegevens zien, @selenastreur. Dit betekent 1 of meer ontbrekende updates voor Windows, die je apart voor dit soort computers nodig hebt.
Ook verouderde en/of verkeerd geïnstalleerde stuurprogramma's kunnen een oorzaak zijn.
Kwam met deze computer wel Windows 10? Als dat niet zo is, dien je eerst te controleren of de computerfabrikant dit wel ondersteund.
Een schone installatie van Windows 10, waar je dus de installatiebestanden gaat downloaden vanaf de Microsoft website, kan je voor een aantal problemen verminderen.
Tevens zou je ook de stuurprogramma's kunnen downloaden vanaf de website van de hardwarefabrikanten, omdat de stuurprogramma's beperkt beschikbaar zijn op de website van je computerfabrikant.
Of het geld kost, is hoe je het bekijkt.
Groetjes. - 5 years ago@Trismagistos heb alles geprobeerd en het lukt nog steeds niet
- 5 years ago@Trismagistos ik wil de windows opdate wel doen maar dan krijg ik dit ik heb de foto bijlage helemaal in het begin gezet bij me vraag... en opnieuw doen helpt blijft hetzelfde aangeven
- 5 years agoJe kan deze bestanden toevoegen als bijlagen bij je laatste reacties, @selenastreur. Ook is dat veel handiger.
Probeer deze updates die mislukken, (later) nog eens. Herstart de computer en dan nogmaals proberen.
Indien je software hebt draaien, die soms het downloaden en installeren van deze updates zouden tegenhouden / tegenwerken, dien je volledig hebben afgesloten of anders verwijderen.
Zet de schuifbalk bij de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer" op het laagst en bevestig je actie.
Controleer of je beschikt voer voldoende ruimte op je harde schijf, anders zal je deze moeten vrijmaken: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/schrijfruimte-vrijmaken-in-windows-10-85529ccb-c365-490d-b548-831022bc9b32
Zorg dat je bent aangemeld met een lokale Windows gebruikersaccount met Administrator rechten, of een nieuwe aanmaken en daarmee doorgaan.
Laat je computer controleren of fouten: Start een Opdrachtprompt als Administrator. (Klik op de Start knop en typ "cmd" (zonder de dubbele aanhalingstekens), dan rechtsklik hierop en "Als administrator uitvoeren" kiezen.)
In het net verschenen venster typ je deze opdracht "dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup" (zonder de dubbele aanhalingstekens) en bevsitig deze door de Enter toets in te drukken. Ook kan je deze opdracht met behulp van de "Kopiëren" en "Plakken" functies overnemen.
Sluit het venster van de Opdrachtprompt pas als de opdracht klaar is.
Daarna dien je de computer opnieuw te starten.
Vervolgens controleer je opnieuw voor updates voor Windows.
Groetjes. - Trismagistos4 years agoHero
@selenastreur Als je die mededeling krijgt dan bestaat er ook nog de mogelijkheid om dat te omzeilen. Want ook nu weer gaat de update van Windows verder met versie 1909 en die heb je al.
Kijk ajb ook eens onderin het update menu van Windows.
Onder het kopje geavanceerde opties zou er nog tekst moeten staan met de mogelijkheid om te kiezen voor een nieuwe onderdelen update. Dit zou een nummer 20H1 of een nummer 21 H1 kunnen zijn.
Kies ervoor om die update te downloaden en te installeren. Met jouw computer en afhankelijk van de snelheid van jouw internet verbinding zou dat zeker wel een halve dag of meer in beslag kunnen nemen. Heb geduld en laat je computer dit proces gewoon afmaken. Als je de computer uitzet dan kan je weer van voor af aan beginnen.
Hopelijk krijg je dan ook de updates die je computer nodig heeft.
Veel succes.
- 4 years ago@Trismagistos dat heb ik allemaal uitgevoerd is up to date maar alsnog kan ik de sims 4 niet openen ik weet echt niet wat ik nog kan doen...
- Trismagistos4 years agoHero
@selenastreur Als je de updates van Microsoft hebt opgehaald en de drivers die je computer miste via de site van Dell, zou je dan nu toch nog eens een nieuwe DxDiag.txt willen maken? https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
Je weet inmiddels hoe dat moet. Als je die dan weer wil toe voegen aan je antwoord. Dan kijken we toch gewoon nog een keer naar waar het nu eigenlijk mis gaat.
Alvast opnieuw bedankt.
- 4 years agoZie je nog soms een foutmelding of zo iets, verschijnen, @selenastreur? Dan hiervan een schermafdruk weer maken, opslaan als een afbeeldingsbestandstype en bij je *laatste reactie* toevoegen als een bijlage.
Meer informatie geven, kan bijdragen om je mogelijk dan ook beter te laten helpen.
Heb je nog gecontroleerd of deze computer beschikt over een betere videokaart?
Als er geen verbetering nadat alle beschikbare update voor Windows geïnstalleerd zijn en het bijwerken van de stuurprogramma's, is het mogelijk dat deze computer gewoon niet voldoet aan de gevraagde systeemeisen.
Groetjes.
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 5 hours ago
- 3 days ago