Forum Discussion

CinderEls's avatar
4 years ago
Solved

Sims 4 valt uit na laatste update

Ik heb net de laatste update van de Sims 4 gedownload en het spel start wel op maar als ik mijn gesaved huishouden wil openen gaat de Sims 4 gewoon volledig dicht. Ik heb een uur geprobeerd om op te starten en het valt altijd uit wanneer ik op de play-knop van mijn huishouden klik. Iemand een idee wat er scheelt?

• Hey @CinderEls,

Heb je toevallig eventuele mods of andere aangepaste content geïnstalleerd?

Om er zeker van te zijn dat mods of andere cc niet de boosdoener zijn van dit probleem, kun je even proberen om alles van De Sims en Origin af te sluiten > vervolgens ga je naar jouw Mijn Documenten map > Electronic Arts > De Sims 4 > en knip je de Mods folder en plak je die op je bureaublad.
    Vervolgens kun je kijken of dat De Sims wel weer normaal opstart.

Laat het even weten of dat je enige progressie ziet. 🙂

5 Replies

• Aangezien de onderwerpen die te maken hebben met De Sims 4 zullen beter thuishoren in diens eigen forumtak: https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/bd-p/the-sims-4-technical-issues-nl

Start met de basisstappen helemaal te doen, @CinderEls. De Sims 4 ontdoen van alle aangepaste inhoud. Laat De Sims 4 repareren en bijwerken via de Origin cliënt.
    Hierna De Sims 4 schoon starten. Via de Origin cliënt, ent als elk ander spel van Origin.
    Met een nieuwe of standaard Sim / huishouden ga je testen of het is verholpen.

Je zal alle overige en onnodige openstaande software helemaal moeten afsluiten, want de zullen de goede werking van beiden verstoren / verhinderen.

Mogelijk zal je eerst nog de stuurprogramma's van je computer bijwerken. Start met die van de videokaart.

Zie je nog een (fout)melding, dan hiervan een schermafdruk maken, opslaan als een afbeeldingsbestandstype en toevoegen bij je reactie als een bijlage.

Groetjes.
  • EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    Hey @CinderEls,

Heb je toevallig eventuele mods of andere aangepaste content geïnstalleerd?

Om er zeker van te zijn dat mods of andere cc niet de boosdoener zijn van dit probleem, kun je even proberen om alles van De Sims en Origin af te sluiten > vervolgens ga je naar jouw Mijn Documenten map > Electronic Arts > De Sims 4 > en knip je de Mods folder en plak je die op je bureaublad.
    Vervolgens kun je kijken of dat De Sims wel weer normaal opstart.

Laat het even weten of dat je enige progressie ziet. 🙂
  • Hey @CinderEls,

Uit de schermopname die je meestuurde kan ik niet goed opmaken met welke familie en/of met welk kavel je speelt. Normaal gesproken krijg je de familie linksonder in beeld. Net als @EA_Leeuw vermoed ik dat je gebruik maakt van aangepaste inhoud (custom content en/of mods) de tip die hij je geeft zou je moeten helpen op weer gewoon met je familie te spelen. (zij het even zonder mods)

Verwijder (Delete) voor de zekerheid ook het bestand: localthumbcache.package uit de map: *\Documents\Electronic Arts\De Sims 4 want daarin blijven de resten van je modificaties zitten. Zolang als er maar een spoortje van deze verouderde of corrupte mods aanwezig is zal je spelvoortgang niet  kunnen spelen. 

Als je dat bestand hebt verwijderd en je start je spel 'Vanilla' (dus zonder mods) maakt De Sims een nieuw en 'schoon' exemplaar van de localthumbcache.packeage aan. 

Plaats je map mods niet terug zonder dat je de mods hebt getest.

Lees de informatie n de bijgevoegde link over het testen van Mods als je spel problemen heeft: Downloaden voor De Sims 4: Custom Content (CC) en Mods — The Sims Dutch Deze informatie komt van een van de oud moderatoren van Het officiële De Sims Forum (thesims.com) en is nog steeds een van de beste handleidingen. 

Als je er toch niet helemaal uitkomt, laat het even weten dan kunnen we je hier wel verder helpen.

Veel succes met testen en laat even weten of het je uiteindelijk is gelukt!

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    @CinderEls, geen dank! Goed om te horen dat het is opgelost.

Weet je zo welke mod het precies was toevallig? 🙂

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,947 PostsLatest Activity: 2 days ago