Hey @floorv169, wat vervelend dat je dit meemaakt.
Voordat je het spel eventueel opnieuw gaat installeren, maak dan alsjeblieft wel eerste een backup van je opgeslagen voortgang. Op deze website (in het Engels, dat wel) kun je stappen vinden hoe je dat precies kunt doen op een PS4: https://simscommunity.info/2017/11/14/the-sims-4-how-to-backup-save-game-files-on-ps4/.
Nog een vraagje; je zegt dat de DLC Ecologisch Leven opnieuw hebt geïnstalleerd, maar heb je ook daadwerkelijk de DLC verwijderd > gekeken of dat de Roem punten weer werkten > daarna de DLC opnieuw terug geïnstalleerd? Of heb je gewoon snel een herinstallatie van de DLC gedaan?
Dit is namelijk wat er wordt gezegd in de gelinkte Engelstalige AHQ post:
"Een oplossing voor deze bug is om de Eco Lifestyle-add-on te verwijderen. Zodra ik dit had verwijderd en al mijn spelbestanden had hersteld, begonnen er roempunten te verschijnen op de sim die ze niet eerder kon verdienen. Bovendien merkte ik ook dat er verantwoordelijkheidspunten begonnen te verschijnen die niet waren verschenen nadat ik extra gamepakketten had gekocht. Niet bepaald een volledige resolutie, maar een subjectieve die op dit moment lijkt te werken. Maar zoals ik in het verleden heb gezien, hebben dingen die normaal werken voor één gamesessie de neiging om te breken na het herladen van een save."
Maak dus in ieder geval als eerst een backup van je save bestanden voor het geval dat!