Forum Discussion

floorv169's avatar
floorv169
New Rookie
4 years ago
Solved

Sims4 word beroemd roem punten werkt niet meer?

Bij mijn sims (ps4) gaat de Roem niet meer omhoog! Op alle acties die ik uitvoer waar (*roem) bij staat, gebeurd er niks. Ik heb geprobeerd om uit en weer in de spotlights te stappen, om de licenties weer te herstellen, maar dat helpt ook allemaal niet. 

• floorv169's avatar
    floorv169
    4 years ago

@EA_Leeuw @Trismagistos Bedankt voor jullie hulp! 

Mijn spel en alle packs heb ik helemaal opnieuw kunnen installeren zonder mijn huidige spel kwijt te zijn. De roem doet het nu ook weer! 

8 Replies

• Hey @floorv169,

Dat is wel heel lastig als je al van alles hebt geprobeerd om roempunten te krijgen.

Ik heb even gekeken naar een vergelijkbaar probleem dat optrad in november 2020 daar is op de Engelstalige Forumpagina voor Consoles ook iets degelijks aan de hand geweest. In deze link lees je er meer over: Solved: Fame points not always being awarded - Answer HQ (ea.com)

Het probleem werd toen verholpen door de DLC Ecologisch Leven opnieuw te installeren. Je zou iets soortgelijks kunnen proberen. Hopelijk wel zonder dat je jouw spel voortgang in gevaar brengt.

Het kan ook zijn dat je nog updates op moet halen. In dat geval kan je even de stekker uit jouw console trekken en na een minute of wat weer inpluggen. Jouw PS haalt dan de eigen updates op maar ook de updates van de Sims. Controleer voor de zekerheid of je de laatste hebt. Je zou Console: Versie 1.57.2 moeten hebben.

Laat even weten of je hier iets aan hebt.

• floorv169's avatar
    floorv169
    New Rookie
    4 years ago

Bedankt voor je snelle reactie!

Mijn playstation en spel hebben beide de laatste updates, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik heb Ecologisch leven opnieuw gedownload, maar helaas gaat de roem nog steeds niet omhoog. Zou ik het hele spel dan moeten verwijderen en opnieuw moeten installeren? Dan ben ik bang dat mijn spel wel verloren gaat. Alle packs hebben tot nu toe ook altijd goed gewerkt. 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @floorv169,

Ik vraag dit ook even na bij een aantal helpers die De Sims 4 op een console spelen. Maar misschien dat @EA_Leeuw ook nog suggesties heeft.

Ik kom er zeker op terug. Nog even geduld ajb want een aantal helpers woont aan de andere kant van de wereld.

Alvast bedankt voor je geduld.

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago

Hey @floorv169, wat vervelend dat je dit meemaakt. 

Voordat je het spel eventueel opnieuw gaat installeren, maak dan alsjeblieft wel eerste een backup van je opgeslagen voortgang. Op deze website (in het Engels, dat wel) kun je stappen vinden hoe je dat precies kunt doen op een PS4: https://simscommunity.info/2017/11/14/the-sims-4-how-to-backup-save-game-files-on-ps4/.

Nog een vraagje; je zegt dat de DLC Ecologisch Leven opnieuw hebt geïnstalleerd, maar heb je ook daadwerkelijk de DLC verwijderd > gekeken of dat de Roem punten weer werkten > daarna de DLC opnieuw terug geïnstalleerd? Of heb je gewoon snel een herinstallatie van de DLC gedaan?

Dit is namelijk wat er wordt gezegd in de gelinkte Engelstalige AHQ post:
    "Een oplossing voor deze bug is om de Eco Lifestyle-add-on te verwijderen. Zodra ik dit had verwijderd en al mijn spelbestanden had hersteld, begonnen er roempunten te verschijnen op de sim die ze niet eerder kon verdienen. Bovendien merkte ik ook dat er verantwoordelijkheidspunten begonnen te verschijnen die niet waren verschenen nadat ik extra gamepakketten had gekocht. Niet bepaald een volledige resolutie, maar een subjectieve die op dit moment lijkt te werken. Maar zoals ik in het verleden heb gezien, hebben dingen die normaal werken voor één gamesessie de neiging om te breken na het herladen van een save."

Maak dus in ieder geval als eerst een backup van je save bestanden voor het geval dat!

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Test eerst eens de suggestie die @EA_Leeuw deed in zijn reactie, @floorv169.

Ik heb inmiddels ook een reactie terug op de vraag die ik heb gesteld!

Als de suggestie die EA-Leeuw deed niet werkt dan kan je ook eens kijken bij de suggesties in spoiler 4 en 5 die PoptartJuniper doet in de bijgevoegde link. [FAQ] - Sims 4 Console Download and DLC Issues - Answer HQ (ea.com). Als je hulp nodig hebt met de vertaling van het Engels naar het Nederlands laat dat dan ook even weten. 

Veel succes. 🤞

• floorv169's avatar
    floorv169
    New Rookie
    4 years ago

@EA_Leeuw @Trismagistos Bedankt voor jullie hulp! 

Mijn spel en alle packs heb ik helemaal opnieuw kunnen installeren zonder mijn huidige spel kwijt te zijn. De roem doet het nu ook weer! 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Graag gedaan @floorv169,

Met een beetje hulp van alle kanten kunnen jouw Sims nu weer supersterren worden.

Veel plezier met spelen. 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,945 PostsLatest Activity: 21 hours ago