Forum Discussion

romylunax's avatar
4 years ago
Solved

Taarten bakken lukt niet

Sinds de nieuwe update van 20 juli kan ik geen taarten meer bakken. Mijn sims kunnen komen tot het maken van de kom beslag, en opeens hebben ze geen ruimte meer, terwijl die er wel is. 

• @romylunax  Zou je wat meer kunnen vertellen hierover? Ik heb vandaag een situatie getest met groep koken en heb twee taarten kunnen bakken? Er is dus waarschijnlijk iets anders aan de hand. Zou je eventueel een screenshot kunnen bijvoegen van de situatie? Aan de hand daarvan zou ik misschien kunnen beoordelen wat er eventueel nog meer speelt. Laat dan ook gelijk even weten of je het huis en de keuken zelf hebt gebouwd of dat je een huis uit de galerie hebt gedownload.

Alvast bedankt.

10 Replies

• @romylunax  Zou je wat meer kunnen vertellen hierover? Ik heb vandaag een situatie getest met groep koken en heb twee taarten kunnen bakken? Er is dus waarschijnlijk iets anders aan de hand. Zou je eventueel een screenshot kunnen bijvoegen van de situatie? Aan de hand daarvan zou ik misschien kunnen beoordelen wat er eventueel nog meer speelt. Laat dan ook gelijk even weten of je het huis en de keuken zelf hebt gebouwd of dat je een huis uit de galerie hebt gedownload.

Alvast bedankt.

• romylunax's avatar
    romylunax
    4 years ago

Ik heb screenshots toegevoegd van hoe de situatie er uit ziet. Zoals je ziet kunnen de sims nog wel roeren door het beslag, maar dan opeens kunnen ze niks meer omdat er geen ruimte is. Op de foto waarin de sim met zijn arm omhoog staat zie je in de screenshot niet het tekentje met die 2 voetjes, maar deze word wel weergegeven in de game. Ze kunnen er dus niet meer bij, terwijl op diezelfde plek ze nog het beslag aan het roeren waren. Het is een huis uit de gallerij. 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@romylunaxDank je voor de screenshots. Ik zie niet zo 1,2,3, een groot probleem.

Wat ik wel zie is dat het werkblad erg vuil is en als jouw Sim de karaktertrek netjes heeft dan zal hij/zij te gespannen zijn om verder te gaan met koken. Je kan de beslagkom oppakken met het handje en even op een ander werkblad zetten. Links van jouw Sim is er nog een deel van een werkblad vrij.  Klik daarna op de beslagkom en geef de opdracht om verder te gaan met de taart. Als jouw Sim te gespannen blijft geef hem/haar even iets ontspannends te doen.

Als het hiermee niet lukt, laat het even weten dan zoek ik even naar een andere oplossing.

• romylunax's avatar
    romylunax
    4 years ago

de huidige sims hebben geen van allen de karaktertrekken 'netjes'. Ik heb inderdaad zelf ook geprobeerd om de beslagkom op een andere plek neer te zetten, maar dat heeft helaas ook geen baad. De sims zijn in goed humeur. Heb het spel ook gerepareerd en dit werkt ook niet helaas!

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@romylunax  Zou je aan kunnen geven welk huis je uit de galerie hebt gedownload en van welke maker? Dan ga ik later even verder in de keuken kijken of er andere blokkades zijn. Kan je dan ook aangeven ongeveer wanneer je dit huis hebt gedownload. Belangrijk voor mij is of dit voor of na de update van 20 juli was. 

Op dit moment heb ik nog wat andere dingen te testen dus het kan even duren.

Alvast bedankt.

• romylunax's avatar
    romylunax
    4 years ago

het huis heet modern family house en de maker is sophiasvaneeng 

Ik heb dit huis op de dag van de update gedownload, maar wel ná 7uur in de avond, dus ná de update!

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@romylunax Ik heb het huis uit de galerie gedownload en een beginnende sim met kind erin gezet. Ik moest de cheat 'freerealestate on' gebruiken want het huis is te duur voor een beginnende Sim. 

Uit het screenshot moet je op kunnen maken dat er niets aan de hand is. Het lukt met de cheat 'moveobjects on' maar ook als ik die cheat afzet is er geen belemmering in het huis. Zou het kunnen zijn dat je al een cake in de oven hebt staan? Want ook dan krijg je een blokkade.

Je kan ook nog proberen om een andere Sim in laten trekken en die het eens te laten proberen of uiteindelijk ervoor te kiezen om je spel te repareren als je dit probleem blijft tegenkomen.

Laat even weten als het je uiteindelijk wel lukt. 

Veel plezier met spelen. 😉

• romylunax's avatar
    romylunax
    4 years ago

Hij doet het nu inderdaad weer. Het lag toch aan mijzelf. De 1e taart die ik bakte had mijn sim laten staan in de oven, en dit wist ik niet. Daarom was er geen 'ruimte' om verder te gaan. De volgende stap was namelijk om het beslag in de oven te zetten. Mijn excusses, voor alsnog bedankt van de moeite!

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@romylunax Geeft helemaal niets. Excuses dus niet nodig. Goed dat je er uiteindelijk toch achter bent gekomen. We zijn er op dit forum om elkaar te helpen en van elkaar te leren.

Veel plezier met bakken en spelen. 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,853 PostsLatest Activity: 2 days ago