Te weinig geheugen
Hai!
Mijn laptop heeft niet heel veel geheugen meer. Ik heb al het nodige gedaan qua schijfopruiming. Ik heb ook een externe harde schijf aangeschaft en Origin hier naartoe verplaatst. Echter blijf ik laag in geheugen. Op dit moment nog krap aan 3GB. Dit levert issues op met het spelen van de sims. Ik ben ineens kavels kwijt of krijg een foutcode 0 bij opslaan, oftewel, er is geen ruimte. Als ik aan het spelen ben, loopt mijn geheugen terug naar 0. Ik heb dit tijdelijk opgelost door save bestanden tijdelijk op mijn harde schijf te zetten, maar dit is natuurlijk geen goede oplossing.
Wat kan ik hier het beste mee doen? Kan ik mijn externe schijf op 1 of andere manier hiervoor gebruiken? Ik heb vernomen dat als je het spel installeert op een externe harde schijf, dat het spel traag wordt. Klopt dit? Of is het spel "verplaatsen" naar mijn externe harde schijf de oplossing? Alvast bedankt!
@Cucharada Gezien de heel beperkte vrije ruimte op jouw C: drive lijkt me het verplaatsen van een groot aantal onderdelen wel het verstandigste.
Zorg ervoor dat je de gehele map De Sims 4 die je nu nog vindt op het adres: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 kopieert naar de WD D:drive Plaats deze in een aparte map met de naam Nieuwe Sims 4 map of iets dergelijks. Maar wel zodanig dat je deze straks eenvoudig kunt vinden.
Als je kijkt aan de linkerkant van je verkenner zie je onder deze pc de standaard mappen staan! Zie ook het screenshot.
Elk van die mappen correspondeert met de map gebruikers en dan jouw naam op de C: drive. De nieuwe inhoud wordt, als je alles goed hebt gedaan, nu standaard op de D: drive opgeslagen.
Met de volgende methode verplaats je de inhoud van de bestaande mappen naar de D: drive.
Maak eerst voor al deze mappen met uitzondering van het bureaublad een corresponderende map met dezelfde naam aan op de D: drive. Dus Afbeeldingen, Documenten, Downloads, Muziek etc,
Klik met de rechtermuisknop op de map documenten (in het voorbeeld is dat voor de afbeeldingen gedaan maar dat kan voor iedere map in het screenshot.) en kies onderin voor Eigenschappen
Je krijgt dan het onderstaande tabblad te zien.
Boven het kopje algemeen in het bovenstaande screenshot zie je ook locatie staan. Als je daarop klikt kom je in het tabblad voor de locatie van die specifieke bestandsindelingen (afbeeldingen)
In jouw situatie zie je als je op locatie klikt de C: drive als adres staan. Verander dat naar D: en de corresponderende map op de D: drive. Klik op ja als Windows vraagt of alle bestaande en nieuwe onderdelen op die locatie moeten worden opgeslagen.
Doe dat voor alle onderwerpen van Afbeeldingen t/m Video's met uitzondering van bureaublad.
Als het goed is zal Windows op dat moment jouw D: drive laten functioneren als systeemschijf en kan je er ook programma's op installeren. Die optie had je al aangegeven bij de verplaatsing van de opslagcapaciteit.
Als je ervoor kiest om Origin en De Sims opnieuw te installeren. Ga dan eerst weer naar het onderdeel apps en onderdelen in de Windows instellingen en verwijder de Apps Origin en alle Sims onderdelen. Daarna kan je bij de installatie van Origin de D: drive als locatie aangeven. (Er wordt dan vanzelf een map Programma files aangemaakt) Kies er ook voor om De Sims 4 en de uitbreidingspakketten daar op te slaan. Kijk even op het screenshot. Als je geen optie D:\Program Files (x86)\Origin Games ziet maak deze locatie zelf aan (Je kunt hem ook in het begin al aanmaken op de D: drive. Dan kan je Origin zoeken naar die locatie.
Als alles goed is gegaan is ook de nieuwe door Origin aangemaakte map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 op de D: drive terechtgekomen. Tot slot kan je De Sims 4 map, die je in het begin naar Nieuwe Sims 4 map in de D: drive hebt gekopieerd, terugplaatsen.
Gebruik daarna een crap cleaner om alle overbodig geworden registervermeldingen en andere rommel te verwijderen.
Laat ajb ook even weten of het gelukt is.
Heel veel succes. 🤞