Forum Discussion

ilonadelange's avatar
4 years ago

Uitbreidingen niet te spelen via Steam-launch

Ik heb een tijdje terug de base-game en een uitbreiding gekocht via Steam. Onder andere zodat ik al mijn games in dezelfde launcher heb (voorheen speelde ik Sims 4 altijd via de Origin-app). De game launched via Steam en al mijn uitbreidingen (gekocht via Origin) zijn zichtbaar. Als ik echter een game probeer te laden, zegt ie dat ik het spel opnieuw moet opstarten om de uitbreidingen te kunnen spelen. Na het opnieuw opstarten van de game, blijft dit ongewijzigd.

Hoe kan ik mijn uitbreidingen (gekocht via Origin) spelen via de base-game in Steam? 

Update: hij vindt op het moment de uitbreiding (Star Wars) die ik gekocht heb via Steam én mijn meest recente uitbreiding (Landelijk Leven) gekocht via Origin, nadat deze een update hadden. Maar de rest van mijn uitbreidingen zijn nog niet zichtbaar.

3 Replies

Replies have been turned off for this discussion
  • Helaas blijft het mogelijk dat Steam en Origin niet altijd goed samenwerken, @ilonadelange.

Als je het basisspel hebt gekocht op Origin, dan kan je beter ook alle aanvullende inhoud via Origin te kopen.
    Als je het basisspel hebt gekocht op Steam, dan kan je beter ook alle aanvullende inhoud via Steam te kopen.
    Lees dit helpartikel voor meer informatie: https://help.ea.com/nl/help/pc/install-buy-ea-games-on-steam/

Je zal verbonden zijn met het internet en aangemeld met de juiste accounts.

Tevens dien je ook jouw Origin / EA account met jouw Steam account te koppelen: https://help.ea.com/nl/help/pc/link-ea-and-steam/

Groetjes.
  • Hey @ilonadelange,

Zoals je zelf al had begrepen heb je voor Steam uitbreidingspakketten van De Sims 4 ook het basisspel nodig dat je via Steam aan moet schaffen. Op dit moment is het mij niet helemaal duidelijk of je nu problemen ondervindt met het basis spel dat je via Steam hebt gekocht of met het basisspel dat van Origin komt. 

Heb je deze vraag ook al aan Steam voorgelegd? 

Het enige advies dat ik je kan geven is om het basisspel dat je via Origin hebt aangeschaft te starten en dan nog eens te kijken welke uitbreidingen wel worden gevonden. Een andere optie is om gebruik te maken van de EA Desktop die je kunt downloaden via deze link: EA App Open Beta.  Kijk ook of je alle updates kunt ophalen als je je opnieuw aanmeldt bij Origin.

Laat even weten of je hier iets aan hebt.

Alvast bedankt.

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago

Hey @ilonadelange,

Welkom!

Ik wil je even inlichten over het volgende:

Als ik een game koop op Steam, kan ik dan op Origin DLC kopen voor die game?
    Als je een Steam-native game speelt, kun je geen DLC (downloadbare content) kopen op Origin.

Je kunt alleen DLC kopen op zowel Origin als Steam als je een game speelt die Origin gebruikt.

Als ik een game koop op Origin, kan ik dan op Steam DLC kopen voor die game?
    Als je een game koopt op Origin, moet je alle DLC voor die basisgame kopen op Origin.

Van onze website: https://help.ea.com/nl/help/pc/install-buy-ea-games-on-steam/.

Wat is hier precies voor jou van toepassing?

@Trismagistos Helaas heeft de EA Desktop app nog geen Steam integratie. ☹️

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 11 days ago
3,045 Posts