EA Forums - Banner

Tiberian 46 DEAD due to Update

Prev13
redmatch1
69 posts Member
edited May 19
The last update xxxx the entire server up.
Currently the 5th alliance is trying to do the fort as the world is done but you increased everything by 20 levels.
Now everyone is dying, pois are being lost and its impossible to do the fort.

what the **** are you trying to do here?

i stopped funding this xxxx expensive game a long time ago because of these kinds of xxx updates killing the game and taking all the fun out.
im merely there trying to help players out but i refuse to buy your way too expensive funds.

you are making it impossible to play this game.

Congrats ! you messed Tiberian 46 up entirely, most ppl are quiting now because this is pointless.

EDIT:Expletives and foul language edited.
Post edited by redmatch1 on

Replies

• Malotru74
    2 posts New member
    La même chose mais en français. Déjà qu'avec la hausse des funds, seuls les plus riche pouvaient gagner, mais avec la mise à jour sur le tib 46, c'est le summum de la bêtise. Vous pensez que des joueurs avec des def à 50 et des off à 55 et qui se préparaient à attaquer la forteresse vont pouvoir le faire maintenant ? Même avec une off à 62, les bo 78 rigolent. Et je ne parle pas des attaques. Les poi tombent, les bo sont tellement fortes que peut de joueurs peuvent les détruire, alors que dire avec une off à 55. Nous sommes repartis pour 6 mois avec encore des dépenses pour pouvoir taper en 5eme position. Vous nous prenez pour des vaches à lait, on ne change pas les régles au milieu du jeu, c'est n'importe quoi. Les joueurs se font détruire ou redeploient. Ou arrêtent. C'est mon dernier monde comme bcp.
    Vous resterez tout seul avec votre vieux jeu
    Shub
  • gamerdruid
    4261 posts Moderator
    The changes are making the level 80 worlds the way they were initially intended. The POI's etc didn't get generated correctly initially, this updates them. I'll draw attention of the difficulties to the developers, maybe they'll respond.
    I am not an employee of EA/Envision. The views expressed are my own!
  • well if they don't this game is done no point in going on
  • redmatch1
    69 posts Member
    edited May 19
    gamerdruid wrote: »
    The changes are making the level 80 worlds the way they were initially intended. The POI's etc didn't get generated correctly initially, this updates them. I'll draw attention of the difficulties to the developers, maybe they'll respond.

you do it when the 5th !!!!! alliance is doing the fort????
    you **** mad?
    the entire world is **** now, most ppl are quiting now.

the fort is level 70 after virus injections but regular forgotten bases are now LARGER !! how the hell can the 5th alliance or ANY alliance do the fort now without spending another 500 euros in funds or sit there for another 2 years ?!

players have been saying for years these updates just make the game worse and worse but its like talking to a cat
  • SO BY DOING THE CHANGES WHEN A WORLD IS COMING TO AN END MAKES SENSE DOES IT??

• Miruvore
    8 posts New member
    Well, my bases there been destroyed like sand castles.
  • this is totally uncalled for with these updates. this is supposed to help play the game, not screw it up. you want these corrected updates? put it on a new world. this will make me reconsider my spending on this game. sort it out please.
  • GARYCHUGHES
    1 posts New member
    typical !!!!!!
  • hey you guys need some tissues?
  • ctaggie
    1 posts New member
    this update is the worst. I just lost 8 bases in a matter of an hour. I am done with 46.
  • On a server where there are no forgotten attacks it could be, but no defense with 20lv less from one day to the next can resist, fix it by raising all defenses + 20lv or this game will end here, and I do not think I will enter another server again
  • volody70
    3 posts New member
    какую придумали чушь...зачем???...я столько времени потратил и средств на усиление своего аккаунта ..и теперь все коту под хвост...если не восстановят нормальную игру -придется уходить -а эта еще на лет10
  • chtit621
    1 posts New member
    bonjour et encore une grosse boulette venant de votre pars en augmentant tous de 20 level on etait les suivant a taper maintenant toutes mes base saute une par une contre des bo79 donc pour moi pareil je ne depenserais plus un centimes d euros pour se jeu qui devient un jeu de riche vue le pris des funds pourquoi l avoir fais sur le tib 46 pourquoi pour le 51 vous ne le faite pas direct comme ca au moins on commence un serveur on ces a quoi s en tenir mais non la vous fouter le tib 46 injouable pour ma par je ne jouerais plus a cnc
  • tanksax
    3 posts New member
    the only polite comment I can make on the alterations is they are mad ,will give the developers the opposite to what they want by making all the old timers like me who have seen all the "improvements" over the years just made the game worse and more expensive to play -
    this will be the final nail in its coffin -
    as "redmatch" said
    how can you alter things half way through a game ? ??

every upgrade in recent times has been to make it more expensive to play not improve any game play aspect of the game .

I will certainly stop funding all 5 of the games I currently play under different names
    .the later part of the games are now so boring when trying to raise OF+DF LV to do the FF
    there are no wars now that could change the game result which is decided maybe 4 weeks after game starts ,
    how do you think will keep your players interested ?
    If you feel as a business you can ignore your customers opinions and grievances --then your arrogance will be punished where you feel it most in your pocket
  • redmatch1
    69 posts Member
    edited May 19
    .....
  • EE_Elephterion
    1815 posts Envision Developer
    We have reduced the levels of Bases for the World back to the regular limit again.
    Envision Entertainment Community Liaison
  • So what you are saying in your EA double speak is that you put no thought into the consequences to players who have spent months on a game and just decided to randomly jump the levels by 20 over night. In other words you're stupid. That has been apparent over the last 2 years of updates. It is all about greed to squeeze more money out of players. Have you noticed how the new players coming into your game is now a trickle of what it was? I have.

You better give great compensation for the resources lost in my bases and the time lost that it will take to rebuild bases and regain the resources. You basically broke into a world and stole thousands of $$ collectively from the players on this world.

If that is not compensated this will be my last time playing your money stealing game. I don't give a crap about the reducing the levels back to where they should have been in the first place before you stole from every player on this world. What about the few hundred who have stayed and are helping others earn a badge on this world? They log on see that all their bases were destroyed and decide to just quit after months on paying and playing this game. You just ruined a world because you are greedy and trying to milk a little more cash from everyone.

I don't care if your a developer EE_Elepherion. Fix the game and compensate the players and make it right! Your game sucks because of EA's greed. You have made players leave this game who will never return because you stole from them. Every recent update has been done to line the companies pockets.
  • kam171
    1 posts New member
    Je joue ce jeux depuis janvier 2013, déjà 8 ans et demi, j'ai dépensé beaucoup d'argent et surtout beaucoup de temps. j'ai développé mes propres stratégies et quelque fois mes propres scriptes, mais à chaque fois il y a un changement de dernières minutes et "Sans préavis".

J'avais perdu accès à mon compte principal TIZEN213 portant 6 médailles de mondes gagnés et une centaines de médailles de challenges en plus d'autre médailles de vétéran world. Et tous ça à cause d'un code de vos développeur apparemment d'une qualité à revoir (oui ça marche mais la correction des bugs entraine la création de nouveaux bugs ou à la limite des changement de fonctionnalité déjà connues et acceptée).

Cette fois, sur le monde TIBERIAN 46, que j'ai rejoins après avoir perdu accès à jamais à mon compte TIZEN213, et 32 jours en ****, j'ai passé beaucoup de temps sur le jeux (presque connecté H24) et bien sur beaucoup d'argents en ayant comme objectif d'atteindre le rang "1". j'en suis presque (14eme) et subitement je me retrouve devant un changement non déclaré qui me met à une autre étape du jeux nécessitant d'autres stratégies (ou même tactiques).

Avec tous le temps nécessaire à adapter la production, la défense et l'attaque à la nouvelle étape, et Avec tous les dégâts causés par la mort subite de mes bases l'une après l'autre (et ceci va continué encore),
    je ne peux dire que "j'en ai marre".

Je vous demande de compenser mes pertes et de m'aider à retrouvé mon compte TIZEN213 en me mettant contact avec un gars de EA.

kam171 / TIZEN213
  • gamerdruid
    4261 posts Moderator
    So what you are saying in your EA double speak is that you put no thought into the consequences to players who have spent months on a game and just decided to randomly jump the levels by 20 over night. In other words you're stupid. That has been apparent over the last 2 years of updates. It is all about greed to squeeze more money out of players. Have you noticed how the new players coming into your game is now a trickle of what it was? I have.

You better give great compensation for the resources lost in my bases and the time lost that it will take to rebuild bases and regain the resources. You basically broke into a world and stole thousands of $$ collectively from the players on this world.

If that is not compensated this will be my last time playing your money stealing game. I don't give a crap about the reducing the levels back to where they should have been in the first place before you stole from every player on this world. What about the few hundred who have stayed and are helping others earn a badge on this world? They log on see that all their bases were destroyed and decide to just quit after months on paying and playing this game. You just ruined a world because you are greedy and trying to milk a little more cash from everyone.

I don't care if your a developer EE_Elepherion. Fix the game and compensate the players and make it right! Your game sucks because of EA's greed. You have made players leave this game who will never return because you stole from them. Every recent update has been done to line the companies pockets.

Obviously you have no idea how development works nor of the relationship between EA staff, EE staff and their respective organisations.

It wasn't a 'random jump' - it was a planned jump to match the intended implementation of level 80 worlds.
    You say you've noticed that new players are a trickle and assign that as a consequence of the changes, good and bad, that have happened over the last 2 years. Maybe the 'trickle' you've noticed is because virtually the same players and group of players control each world and the chances of a genuine new player getting to the centre is very slim.

Stealing is defined in law in the UK (where I am) and is probably defined similarly elsewhere. Be careful about the words you use. You say a few hundred will quit - maybe they will or maybe they won't but you're assigning your views to those people and I doubt very much you've canvassed them as to their reasoning, certainly not in the numbers you suggest. Your alliance, maybe your family of alliances, but I doubt enemy alliances would even tell you! Maybe they'll see it as a golden opportunity to get to the centre and be the controlling alliance.

You can't tell the future, no-one else can either. Every action has consequences, some good and some not so good. Remember one important thing, no matter how much cash or time you spend on it, it is only a game!
    I am not an employee of EA/Envision. The views expressed are my own!
  • GVKCV
    1 posts New member
    6 of my 10 base are destroyed, nice game and for this one I paid credits. Please do not touch the other worlds. I am very disapointing, bad update....
This discussion has been closed.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.