Forum Discussion

Re: Aankoop Sims4 uitbreiding niet mogelijk

Hallo @pretlex001,

Kan je De Sims 4 Stedelijk Leven ook niet kopen met de Origin cliënt?

• Je kan de bestelling controleren. Staat je (mislukte) aankoop soms hier vermeld?
  • Je dient te beschikken over basisspel om uitbreidingen te kunnen spelen.
  • Je hebt een meerderjarig account nodig om online te kunnen kopen.
  • Het kant 36 uren duren voordat de betaling is verwerkt.
  • Staat het bedrag al vermeld als afgeschreven bij de gebruikte betalingsmethode?

• Gebruik een PC als je de aankoop probeert te doen via een tablet of smartphone.
  • Controleer of je webbrowser is bijgewerkt naar de laatste versie.
  • Sommige beveiligingssoftware kan verhinderen dat de aankoop juist gaat, schakel deze eens tijdelijk uit.
  • Gebruik een bekabelde internetverbinding. Sluit je PC meteen aan op de modem van je internet aanbieder.
  • Mocht je webbrowser beschikken over de opties Veilige modus, Herstarten met uitgeschakelde add-ons, of Privévenster, dan probeer deze opties eens.
  • Mocht je webbrowser de mogelijkheid hebben met meerdere profielen te werken, maak dan eens een nieuw profiel aan en probeer met dit profiel of je de aankoop voltooid krijgt.
  • Zorg ook dat alle andere programma's als venster zijn afgesloten, die toch niet nodig zijn, het aankoop proces kunnen verstoren en/of je laten afleiden.
  • Gebruik eens een andere webbrowser dan IE of Edge.
  • Gebruik een andere andere computer.

Mocht dit niet helpen, dan kan je contact opnemen met de helpdesk, via deze telefoonnummers:
         Nederland: 020 80 83 219 (lokaal tarief).
         België: 02 808 4590 (lokaal tarief).
Ook kan je een terugbel verzoek indienen.
De helpdesk is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 21:00.

Groetjes.

4 Replies

• Kalimba2021's avatar
    Kalimba2021
    4 years ago

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem bij pogingen om het weerwolven pack aan te schaffen. Ik heb tig pogingen gedaan om het met IDEAL te betalen en kreeg ook steeds een foutmelding.

Enkele keren geprobeerd om het via STEAM te kopen, maar die geeft steeds aan dat ik eerst het basisspel moet hebben. Dat staat al jaren op mijn harde schijf.

(andere spellen van STEAM kan ik zonder problemen met IDEAL kopen)

Ik heb vorig jaar nog zonder problemen dat boerderij pakket gekocht en speel de sims regelmatig. Dus ik snap niet waarom ik ineens geen spel meer kan kopen.

Bij het checken van de betalingsopties, kwam ik erachter dat je blijkbaar alleen kan kiezen om met paypal of creditcard kan betalen. Heel vreemd want voordien betaalde ik met IDEAL.

Kan iemand dan misschien verklaren waarom de keuze IDEAL bij het kopen van een spel staat als je het niet kan gebruiken?

Ik wilde als laatste optie een EA code/card kopen, maar die zijn er alleen van € 15 en € 30 terwijl het spel € 20 euro is.

En voor de reageerder boven mij, ik heb een normale PC die alle andere games gewoon accepteert, nieuw en oud.

Groetjes,

Kalimba2021

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Kalimba2021,

Als je de rest van jouw Sims uitbreidingen en overige pakketten via Origin hebt gekocht kan je het Weerwolven pakket beter niet via Steam kopen!

Je hebt in dat geval namelijk niet alleen het basisspel van De Sims 4 nodig. Dan zal je ook alle andere spellen via Steam moeten kopen om De sims 4 volledig via die applicatie (client) te kunnen spelen.

Alle De Sims 4 inhoud die je op Origin hebt aangeschaft kan niet via Steam worden gespeeld en omgekeerd. De spellen zijn niet uitwisselbaar.

Als je hebt geprobeerd om de uitbreiding Weerwolven te kopen via de EA-app of via Origin, kan je het ook nog eens proberen via de Origin website. 

https://www.origin.com/nld/nl-nl/store

Hopelijk lukt het daar wel!

Laat ajb even weten of je toch nog hulp nodig hebt.

Alvast bedankt.

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    4 years ago
    Wanneer je meerdere al had gekocht via Origin, dien je alles opnieuw te kopen via Steam, @Kalimba2021. Dat zal dubbele aankopen geven, wat niet eigenlijk nodig is.
    Aangezien je meerdere aanvullende inhoud al had gekocht via Origin, kan je deze beter verdere gebruiken.
    Samenwerking tussen beiden gaat niet altijd goed.
    Dit werkt anders en heeft weinig te maken dat je De Sims 4 al hebt geïnstalleerd.

Om aanvullende inhoud kunnen gebruiken, dient het basisspel zijn geregistreerd op dezelfde account.
    Tevens dien je jouw Origin / EA account met jouw Steam account koppelen: https://help.ea.com/nl/help/pc/link-ea-and-steam/

Je kan het op een ander, later tijdstip nog eens proberen. Beter is het kopen in het spel zelf te vermijden. Gebruik de Origin cliënt of anders de Origin website.
    Bepaalde software kan ervoor zorgen dat het proces op een bepaalde manier gehinderd wordt.
    Soms een kleine fout in jouw gegevens kan het laten mislukken. Bekijk je Bestelgeschiedenis: https://myaccount.ea.com/cp-ui/orderhistory/index
    Je dient ook aangemeld zijn met de juiste Origin / EA account.

Met een andere betalingsmethode proberen. Wanneer er problemen zijn met gebruikte betalingsmethode, zal je contact opnemen met de ondersteuning van deze.
    Zorg dat je webbrowser is bijwerkt.
    Gebruik altijd een bekabelde internetverbinding.

Toch het eens met een andere PC proberen.

Groetjes.
  • Kalimba2021's avatar
    Kalimba2021
    4 years ago

Ik wil degenen die me adviseerde, bedanken voor de snelle reactie. Uiteindelijk is het me gelukt om het te kopen, maar wel vanuit de PC van m'n werk. (was nogal omslachtig, maar het lukte)

Thuis heb ik het geïnstalleerd en alvast ingespeeld.

Het is leuker dan de versie van de sims 3 en ik kan niet wachten tot ik weer thuis ben om het verder te spelen.

Groetjes,

Kalimba2021

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,927 PostsLatest Activity: 7 days ago