Forum Discussion

Re: Hek/poort bouwen. Bug?

Hey @bespredeel

Als ik het goed begrijp wil je een hek bouwen om een Kippenhok en daarna natuurlijk er ook een poort inzetten om bij je kippenhok te komen. wat je beschrijft is geen bug! Het is een van de manieren om een hek te bouwen. Gelukkig zijn er ook nog andere manieren!

Een hek bouwen

In de bouwmodus heb je de mogelijkheid om zelfstandig een hek te bouwen! (zie plaatje)

Als je bij het huis op het hek klikt kom je vanzelf in de sectie met alle hekken die jij in jouw spel hebt.

Als je op de icoon met de pijl en het hek klikt kan je gelijk ieder gewenst hek plaatsen. Afhankelijk van de uitbreidingspakketten die je hebt zijn dat er veel meer dan je op het plaatje hierboven ziet.

Als je goed kijkt zie je naast de hekken ook het symbool voor de poorten. Die poort moet je altijd in een hekwerk plaatsen en houdt rekening met minimaal twee tot drie tegels hek voor een poort.

Vlak onder de pijl met het hek zie je een soort bench of kraal (voor vee) als je die optie gebruikt kan je gelijk de hele ruimte afbakenen.

Als deze opties niet werken kan het zijn omdat je gebruik maakt van aangepaste inhoud (dat kan in de vorm van custom content maar ook in de vorm van modificaties) Controleer dan jouw map met Mods en verwijder eventueel gebroken modificaties. Als je daar hulp bij nodig hebt. laat het dan even weten.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Veel plezier met spelen. 😉

2 Replies

• bespredeel's avatar
    bespredeel
    4 years ago

Hoi!

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Met het hek ben ik er helemaal uit inmiddels, dankjewel! De poort lijkt wel ingewikkeld te zijn. Wat ik ook doe, het hek 'pakt' de poort niet. Er staat dan 'moet tegen een hek geplaatst worden' (die staat er inmiddels).

Ik weet niet of ik aangepaste inhoud heb. Ik ben zo iemand die altijd netjes alles koopt via Origin, haha, en heb nog nooit extra dingen gedownload van andere websites. Kan daar iets mis zijn gegaan (los van het feit dat het me ongetwijfeld te veel geld heeft gekost). 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Goed om te weten dat je voor wat betreft het hek een oplossing hebt gevonden, @bespredeel!

De poort zal je eigenlijk in het hek moeten zetten. Er tegenaan, zoals je omschrijft, zal niet werken. Houdt er ook rekening mee dat je één en soms zelfs meer tegels ruimte moet houden tussen het hek en de rand van je kavel. De pijl (de richting waarin de poort opent) mag niet buiten je kavel vallen.

Zo te lezen gebruik je geen modificaties dus daar zal probleem zeker niet worden gevonden.

Hopelijk kom je er nu wel helemaal uit met de bouw van de kippenren.

Veel plezier met spelen. 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,916 PostsLatest Activity: 2 days ago