Forum Discussion

Re: Kan sims 4 niet meer installeren

Hey @Junevanderweg,

Tja, dat is wel vervelend. 

Controleer even of je de spelvoortgang wel nog op je eigen laptop hebt staan. Als dat zo is dan raad ik je aan om een kopie ervan op te slaan op een USB-stick of externe harde schijf. Kijk ook even op je  laptop van school of er nog informatie te vinden is in die map of als je thuis gebruik maakt van de OneDrive of je daar nog een map met die naam en met inhoud aantreft.

Maak voor het gemak een kopie van de hele map die je kan vinden op dit adres in je laptop: \Documenten\Electronic Arts\De Sims 4.

Die kopie of backup heb je straks nodig om gewoon weer verder te kunnen spelen. 

De inhoud van de map \Documenten\Electronic Arts\De Sims 4 ziet er ongeveer zo uit:

Als je hebt gecontroleerd of er in de map saves ook bestanden staan en je de kopie hebt gemaakt. Dan raad ik je in ieder geval aan om de cache van de EA App even legen.

Hier kan je lezen hoe je dat het beste kunt doen: Cache wissen om problemen met je games op te lossen (ea.com) Als het goed is krijg je dan ook weer de mogelijkheid om De Sims 4 opnieuw te downloaden of te repareren. Als je hulp nodig hebt bij het repareren laat dat dan ook even weten.

Laat even weten of je een er nog bestanden aanwezig zijn in de eerder genoemde map saves en of je na het legen van de cache van de EA App weer verder kunt. 

Daarna kunnen we eventueel verder met de volgende stappen.

Veel succes 🤞 

5 Replies

• Junevanderweg's avatar
    Junevanderweg
    3 years ago

Hey @Trismagistos 

Het is gelukt. Ik heb al je stappen gevolgd en kon de sims opnieuw downloaden.

Heel erg bedankt! Ik ben je zeer dankbaar.

Groetjes June

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @Junevanderweg,

Als je alles opnieuw hebt gedownload en je hebt De Sims 4 tenminste één keer gestart dan kan je de backup die je van de map \Documenten\Electronic Arts\De Sims 4 terugzetten om weer verder te spelen met de spellen die je in het verleden hebt opgeslagen. Je kunt natuurlijk ook helemaal opnieuw beginnen.

Als je hulp nodig hebt bij het terugzetten laat dat dan even weten.

Hoe dan ook.. veel plezier met spelen! 😉

• Beste EA team,

Ik heb ook het zelfde probleem met het niet meer kunnen spelen en installeren van de sims 4.

Eergister heb ik alles van mijn laptop afgehaald doordat er al dagen steeds een error was bij het proberen openen van de EA app.

Nu heb ik de EA app opnieuw gedownload en dat ging toen wel weer goed maar kreeg alles in het engels. Ik kon de sims 4 downloaden en vervolgens spelen.

Het ging eergister en gister goed en vandaag is er weer iets met de EA app als ik op play klik om de sims te spelen krijg ik een melding: "Something went wrong, the server encountered a mysterious error.Try again in a little bit. 

Kunt u mij helpen met het probleem? Er gebeurd steeds iets als ik met mijn sims 4 wil spelen dat vind ik zo jammer want ik speel de sims al Jaren.

en heb veel uitbreidingen.

Zou u mij kunnen zeggen wat ik moet doen dat ik weer gewoon kan spelen.

Groetjes Marisca 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @marisca91 

Vervelend dat je die melding krijgt.

Meestal ontstaat zo'n melding als er iets misgaat met de verbinding of als de App niet goed laad. Je kan dat eenvoudig oplossen door in de EA App op de drie streepjes bovenin te klikken en daarna te kiezen voor help en vervolgens voor Restart app of App Recovery. Met de laatste maak je ook de cache van de app leeg en dat kan helpen als er een probleem is met het downloaden van een spel of uitbreidingspakket. Zie voorbeeld:

Als je jouw De Sims 4 in het Nederlands wilt spelen kan je de handleiding van @EA_Leeuw goed gebruiken. 

[GIDS] - Spellen installeren in het Nederlands via de EA app - Answer HQ

Als je hierna nog vragen hebt, laat het even weten.

Veel succes.🤞

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,947 PostsLatest Activity: 7 hours ago