Forum Discussion

Re: Trage downloads

WOW, @EA_Jason

41 MB/s! Is dat in het EA AHQ headquarter of bij je thuis? Ik ben onder de indruk van die snelheid. Heb je een 1Gbit/s netwek met deels glasvezel en deels koperdraad?

9 Replies

• Anonymous's avatar
    Anonymous
    8 years ago

Heren, bedankt dat jullie een poging willen wagen om mijn vraag te beantwoorden. Maar het is een algemene klacht over de bagger Origin applicatie en het is dus geen probleem op mijn PC.

Ik werk zelf al jaren in de ICT, ik heb netwerk apparatuur in gebruik van zowat 300 euro om een snel en stabiel netwerk te kunnen gebruiken. Mijn verder volledig bedrade koper-netwerk (CAT5E en hoger) werkt optimaal op 1gbit intern, 112MB/s van systeem naar systeem, dus optimaal 1gbit gebruik). Zelfs via wifi haal ik 987mbps als ik naast de wifi router zit en via wireless zou werken met dips naar rond de 700mbps tijdens data-transfer, wat ik zelden doe omdat ik bedraad werk. Al mijn downloads van omgevingen als Steam, Blizzard en websites die dat kunnen leveren zoals bijvoorbeeld drivers van geforce.com lopen op mijn maximale downloadsnelheid zoals het hoort.

Oftewel, het probleem is Origin. Je kan geen normale klacht indienen dacht ik tijdens het openen van deze post, vandaar dat ie op het forum staat in de hoop dat EA medewerkers dit lezen en gaan samenwerken met bedrijven die wel weten wat ze doen. Dat is namelijk mijn uiteindelijke doel. Ik ga ook geen tijd meer besteden aan het uitzoeken of er wel een klachten-portal is.

De screenshots van de speedtest e.d. waren overigens gemaakt op het moment dat ik de trage downloads had. Toen ie zo traag was met updaten (maar wel bijna klaar) heb ik de speedtest gedraaid (daarom ook een los screenshot met snipping tool van de downloadsnelheid van de update erin zodat ik die had vastgelegd voordat ik de speedtest startte omdat die anders beïnvloed zou worden).

Zelfs Uplay is beter dan Origin, en daar ben ik al geen fan van.

Ik hou deze thread verder ook niet in de gaten omdat ik niet op zoek ben naar een directe oplossing. Ik verwacht alleen dat ze de infra serieus gaan nemen en dus gaan samenwerken met de juiste organisaties.

En dan ben ik nog niet eens begonnen over de micro-transactie-ziekte (niet alleen een probleem bij EA, maar wel het meest recent bij hen groot ter sprake gekomen). Zie evt. https://tweakers.net/reviews/5915/microtransacties-onder-vuur-grote-ophef-om-kleine-bedragen.html ter referentie.

• DarkBanishing's avatar
    DarkBanishing
    Hero+
    8 years ago

Uplay beter? Euh ... ? 🤭

Even vermelden dat ik in de volgende regels die ik nu ga schrijven niet in discussie ga, maar gewoon feiten ga opnoemen:

Feit 1:  Ik merk op dat een merendeel van de gamers op dit forum (Engels en Nederlands) geen probleem heeft met downloadsnelheden. Het is dus logisch om ervan uit te gaan dat de meerderheid van de mensen geen problemen ondervinden met het downloaden van games via de origin client. Als iemand op hetzelfde moment wel problemen heeft met downloaden van games van origin ligt dit dus ZEKER NIET aan de originservers. Natuurlijk is het dus in dit geval gemakkelijk om de schuld bij origin te leggen en  de client af te breken.

Feit 2: Origin heeft downloadsnelheden vergelijkbaar met welke game client dan ook (Uplay, Steam en GOG). Noot: bij mij thuis is hij zelfs de snelste! 👍

Feit 3: Microtransacties? Ooit al eens een android of i-phone game gespeeld? Ik denk dat elke rationele gamer weet dat de microtransacties die EA aanbiedt totaal niet overdreven zijn vergeleken met andere bedrijven. EA is in deze historie dus gewoon beschouwd geweest als zondebok terwijl zij eigenlijk gewoon de marktevolutie willen volgen. Weet dat sommige mensen honderden tot zelfs duizenden euro's spenderen aan die zogenaamde "gratis" games die je in de android en apple store vindt.
    Nu hoor ik sommigen al zeggen: "En kinderen dan die battlefront 2 spelen?"

Wel, het antwoord is simpel: kinderaccounts beschermen de kinderen tegen het aankopen van microtransacties, zij kunnen gewoon zelf geen transacties uitvoeren met hun account.
    Wat volwassenen betreft zie ik hier geen problemen.

Feit is dat deze heisa eigenlijk een opgeklopt toneeltje was. Laat voldoende mensen roepen over iets (ook al is het compleet van de pot gerukt) en er zal iemand luisteren. Dat was ook het geval in de middeleeuwen bij heksenjachten.

Ik moet hier wel toegeven dat ikzelf ook geen fan ben van microtransacties. Toch is het fout om microtransacties proberen te verbieden. Keuze is nog altijd een basisrecht.

• Anonymous's avatar
    Anonymous
    8 years ago

Ik ben het helemaal eens met JVZuijlen, de download van origin is rete traag PUNT.

En ja ik kom ook al 30 jaar uit de IT dus beste heren Origin verstop je niet onder gelul maar luister naar de klachten.

Ik haal gemiddeld 2 mb/sec dat is super slecht. ik heb een kabel verbinding van 250 mbit.

Waar gaat dit nog over.

• DarkBanishing's avatar
    DarkBanishing
    Hero+
    8 years ago

Zucht...

Afbeeldingsresultaat voor Star Wars gif

Graag objectiviteit en feiten. Wat is je precieze probleem en probeer eens te verklaren waarom een groot deel van de mensen op origin dit niet ondervindt. Als je toch uit de IT - sector komt weet je hierop misschien een antwoord. Indien dit het geval is kan je je probleem zelf oplossen en kun je ons misschien op bestaande fouten wijzen i.p.v. enkel met de vinger te wijzen.

PS: En zeg niet dat het probleem bij de servers van Origin ligt want dan zou iedereen problemen ondervinden met downloadsnelheden.

• EA_Jason's avatar
    EA_Jason
    Icon for EA SPORTS FC™ Team rankEA SPORTS FC™ Team
    8 years ago

Het is niet zo dat we het probleem met de downloadsnelheden proberen te verkleinen of het probleem direct bij jullie neer willen leggen, maar we proberen te onderzoeken waarom jullie deze problemen hebben. 

Jullie geven aan dat jullie werkzaam zijn in de IT, maar dat is geen verklaring waarom jullie een hogere downloadsnelheid moeten hebben of waarom die van jullie trager is dan bij mij.

Aangezien jullie in de IT werken, kunnen jullie mij waarschijnlijk ook exact vertellen welke stappen jullie hebben ondernomen en wat de resultaten daarvan zijn. Op basis daarvan kunnen wij verder kijken naar de oorzaak. 

• We zijn nu bijna 2 jaar verder....

Inmiddels probeer ik voor de 3de keer BF V te installeren. Pc helemaal schoon, kale windows 10 geinstalleerd. Gelijk origin geinstalleerd en vervolgens BF V... 

Dowloadsnelheid : tussen de 3.18mb/s en 1.14 mb/s.

Ja voor de 3de keer aan het installeren. Ik ben serieus al een maand bezig.

Pc helemaal schoon

Via gpedit de gereserveerde bandbreedte voor windows minimaal gezet.

Router reset.

Firmware etc up to date.

Geen firewall aangezet.

Geen virusscanner aangezet.

Bekabelt met cat 6 shielded (ja kabeltje over op het werk).

De rede waarom admins wel 40mb/s halen... tja admins..

Als ik een zeer groot bestand +- 40 gig naar mn server verzend haal ik gerust 40 tot 80 mb/s (stabiel).

Waarom krijgt origin dit gewoon simpelweg niet voor elkaar. Vanaf het moment dat origin uitkwam is het 1 groot drama. 

• EA_Jason's avatar
    EA_Jason
    Icon for EA SPORTS FC™ Team rankEA SPORTS FC™ Team
    6 years ago
    @Wurmvis909 Is het probleem dat de download traag is of dat je het spel niet kunt installeren?
  • ejnie's avatar
    ejnie
    5 years ago

Heb dezelfde ervaringen. Al paar jaar bezig. Deze week nieuw systeem gebouwd, clean install windows 10 laatste versie.

Alle apps uitgezet, firwall instellingen goed, VPN en virusscan uit:

Download begint met 50Mb / sec en zakt heel snal naar ca 9.

Battlefront 1 en Sims 4 uren bezig geweest met installatNu Star Wars Battlefront 1 opnieuw installeren.. Downloadsnelheid al naar 9,5 MB/sec gezakt, voorspelde downloadtijd

is 1 uur en 35 minuten. Ondanks de beloofde verhoogde snelheid nog steeds apetraag. Bagger dit !

Op de Gog Galaxy desktop staan zelfs de dikste games er in ca 15 minuten op, updates zijn vaakeen kwestie van minuten.

Ik speel Star Wars II al tijden niet meer, omdat ik bij opstarten meestal eerst updaten moet, wat soms bijna een uur duurt. Daarna geen zin meer om te spelen.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    5 years ago

Hey @ejnie ,

Ik heb even voor je rondgekeken en mochten geen van de andere stappen werken kun je misschien een kijkje nemen of de gegeven oplossing van de speler Collopee op de volgende discussie helpt. Het is wel in het Engels maar mogelijk helpt dit.

Zoals ook vermeldt is op de laatste pagina is dit geen officiële EA oplossing en kan dit mogelijk ook andere problemen veroorzaken (je kunt het terug zetten in de file) maar mogelijk werkt deze aanpassing ook voor jou en kun je zo sneller jouw updates downloaden en verder spelen.

- EA_Neil

About Origin Mac

Bespreek Origin voor Mac en je favoriete games, en ontmoet andere spelers in de Origin Mac-community om mee te spelen.2,499 PostsLatest Activity: 2 months ago