Forum Discussion

EA_Neil's avatar
EA_Neil
Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
4 years ago

Re: EA account ontkoppelen van PSN account

Hey @JayAlkmaar81 ,

Sorry om te horen dat je geen toegang hebt tot het email en problemen hebt met de verificatie dankzij een ouder nummer. Helaas is dit niet iets waar wij je hier op het forum mee verder kunnen helpen en dit zal toch echt wel even via de helpdesk moeten. 

Helaas is de Nederlandstalige telefoonlijn op het moment niet beschikbaar en is het nog niet helemaal duidelijk wanneer die terug komt. Mocht Engels niet helemaal lukken over chat dan hebben we zeer binnenkort ook Nederlandse chat maar die is helaas nog niet online op het moment maar kan binnenkort ook gebruikt worden.

Dit is hoe je een Engelse chat start:

1. Ga naar https://bit.ly/EAChatSupport en selecteer de Engelse of Amerikaanse vlag
  2. Selecteer chat

Omdat het hier gaat om een account waar je niet toegang hebt tot de email zullen ze je enkele vragen stellen over het account om er zo achter te komen of jij de eigenaar bent. Dit is de enige manier om het email adres aan te laten passen als je geen toegang meer hebt tot het email of het telefoonnummer.

- EA_Neil

12 Replies

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago
    Hey @JayAlkmaar81,

Kun je hem eens laden in een andere browser of incognito tab? Soms doet de cache wat raar. Als dat ook niet lukt zullen we het op de ouderwetse manier moeten doen.

1. Ga naar help.ea.com en selecteer de Amerikaanse vlag rechts bovenin
    2. Meld je af als je aangemeld staat en selecteer 'contact us'
    3. Kies Origin als product > PC > Manage my account > 'Can't log in' of 'Hacked account' > klik op Contact options
    4. Vul een naam in waar je je comfortabel onder voelt en een email waar je toegang tot hebt
    5. Kies erna voor chat

- EA_Neil
  • @EA_Neil het account intresseert mij eigenlijk niet veel meer het mag van mij verwijdert worden, ik wil graag dat het ontkoppeld woord van mijn PSN account

Mijn psn account is: ALKMAAR81
  • EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago
    Hey @JayAlkmaar81,

Het is helaas niet mogelijk om een account te ontkoppelen en/of te verwijderen als je geen toegang hebt tot dit account. Het aanpassen van de email is de beste stap vooruit voordat er gekeken kan worden naar ontkoppelen.

- EA_Neil
  • Probleem
    Het probleem waar ik me nu in bevind is dat ik mijn: 

(Origin) account naam nog weet het Hotmail Adress ook nog weet en het wachtwoord
    alleen kan ik niet inloggen omdat ik geen f2a meer bezit vanwegen een nieuw nummer & telefoon

(Hotmail) account wachtwoord ben ik ook kwijt dit heb ik ooit aangemaakt in 2005/2006 waarvan je gegevens in moet vullen
    van waar je woont hoe oud je bent etc natuurlijk weten jullie dat wel toen die tijd was ik 5/6 jaar oud en heb ik random gegevens ingevuld
    wand dat deed iedereen zodat je tog games kon spelen wand dat was eigenlijk het enige belangrijke op dat moment wand een mail deed je voorderest niks mee. hiermee is het probleem dat ik het email wachtwoord niet weet en ook op geen enkele manier toegang heb tot dit email account die gekoppeld staat aan het Origin account. Het zelfde verhaal geld voor het Origin account dat heb ik toen destijds ook aangemaakt toen ik jong was en waarschijnlijk veel random dingen heb neergezet en niet dingen naar waarheid. dus ik weet daar de secret questions ook niet van zegmaar.

Nu heb ik gister 2 uur met de EA chat gepraat waar @EA_Neil mij naar heb door gestuurd het hele probleem vervolgens uitgelegd en ik krijg alleen maar antwoorden terug van -> (JE MOET JE INFORMATIE HEBBEN) waarvan ik uiteindelijk zelf nog heb aangeboden wand het email betreft mijn achternaam en het wachtwoord mijn echten naam om een foto van mijn ID te sturen als bewijs dat het account aan mij behoort maar er was weinig begrip vanuit het EA engeland 

Waar het mij meer omgaat is dat er nu een EA account gekoppeld staat aan mijn PSN waar ik met geen mogelijkheid bij kan ik vraag niet eens of ik het account terug mag krijgen zodat ik mijn jaren van progressie behouw ik slik dit verlies dan ook maar het enige wat ik vraag is of iemand [wand EA support EN doet hier zeer moeilijk over of willen het niet begrijpen] het oude ea account wat gekoppeld staat aan mijn PSN account eraf of los wilt koppelen zodat ik met een nieuw EA account verder kan gaan op mijn PSN 

(zou iemand dit even kunnen door koppelen aan een nederlandse staff member die hier iets mee kan) aangezien er nog geen nederlandse support chat is van EA momenteel en vanuit nederland hier miscchien wel een beetje begrip voor is attans de (situatie)
    (heb ook mensen van PSN NL) gebeld hierover en hun zouden het graag willen doen alleen hebben hun de mogelijkheid niet 

wand nu zit er eigenlijk een dood account aan mijn psn vast en kan ik vrij weinig als het om EA games gaat en om nu te stoppen met EA games lijkt me ook wel een trieste optie 

Graag hulp a.u.b

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago
    @JayAlkmaar81,

Ik ben bang dat wij geen accounts ontkoppelen als je niet kunt bewijzen dat je de eigenaar bent van dit account via het aan geven van de juiste informatie zoals gevraagd via de chat.

Ben je gevraagd om informatie op te sturen zoals IP en andere dingen?

- EA_Neil
  • @EA_Neil Ja maar hoe kom ik aan het oude ip adress van mijn oude woning ik kon wel vertellen waar ik toen woonde en welke straat en huis nummer ik heb ingevuld maar het ip adress van toen hoe kom ik daar aan ?
  • @EA_Neil Maar het account staat gekoppeld aan mijn playstationaccount ik kan tog bewijzen dat dit mijn playstationaccount is (dat vind ik raar dat hier geen genoegen mee genomen woord) om iets te ontkoppelen ik vraag kunnen jullie iets afhalen van mijn eigendom meer niet
  • EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    4 years ago
    @JayAlkmaar81,

Ik ben bang dat als je de gevraagde informatie niet kunt geven en verder ook geen manier hebt die twee stap verificatie aan te passen dat we helaas niet veel voor je zullen kunnen doen om dit account te ontkoppelen.

Je zou nog kunnen kijken of je via jouw PSN op help.ea.com je kunt aanmelden en/of de IP van je huidige locatie door kunt geven maar verder zal ik je daar niet verder mee kunnen helpen over het forum.

- EA_Neil
  • RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    4 years ago
    Je zal contact moeten gaan opnemen met de helpdesk om weer toegang krijgen tot jouw EA / Origin account, om vervolgens je oude, niet bestaande e-mail adres te laten wijzigen, @JayAlkmaar81.
    Er zal gecontroleerd worden of jij ook de eigenaar bent. Is dat niet mogelijk, dan zal er weinig gedaan kunnen worden hieraan.
    Voor deze gegevens zal je zelf moeten zorgen. Het is belangrijk dat je deze toch belangrijke gegevens goed dient te bewaren.

Het kan niet worden geregeld via de forums hier, je zal zelf hiervoor de stappen gaan doen.

Anders, zal er weinig opzitten, dat je een nieuw platform account moet aanmaken, waaraan je dit nieuwe EA / Origin account kan koppelen.

Groetjes.
  • SIN80-USA's avatar
    SIN80-USA
    3 years ago

Ik zit dus met hetzelfde probleem. Account van meer dan 10 jaar oud en de zogenaamde NL service medewerkers (zowel email als chat) wordt behandeld met slechte vertaalmachines vanuit India. Met alle respect, het gaat niet om waar je de service wilt uitbesteden, maar meer hoe graag je je klanten wilt helpen.

De servicemedewerkers doen hun best, maar de standaard scripts maakt contact onverdraaglijk.

Een sjabloon van de gegevens die je moet aanleveren:

IP adres (netwerk waarop gespeeld wordt): Y/N - [IP adres]

Geboortedatum (verstrekt tijdens het aanmaken van de account): J/N - [geboortedatum]

Één aankoop op account en aankoopdatum (maand/jaar): Y/N - [gekocht product en datum]

Laatste 4 cijfers van creditcard: Y/N - [laatste 4 cijfers]

Factuuradres: J/N - [adres]

Telefoonnummer: Y/N - [telefoonnummer]

IP adres: Ga naar de onderstaande link en deel het IP adres: www.whatsmyip.org

Alles moet kloppen. 1 spatie meer of minder maakt het verschil. En dit voor een account van meer dan 10 jaar oud. 

Het meest vervelende is, dat je desbetreffende EA account niet eens kan loskoppelen van je PSN (mooi voor foutmeldingen elke keer als je iets van EA opstart). 

Ik had soortgelijke probleem met hetzelfde emailadres bij Ubisoft, het probleem is in 5 minuten per chat opgelost. 

Hoe slecht kun je een mens krijgen?

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    3 years ago
    Hey @SIN80-USA,

Wat vervelend om te lezen dat niet meer de gegevens weet om je account te herstellen.
    Helaas kan de klantenservice je account nier herstellen als ze niet in staat zijn om je te verifiëren.

Ik zie in de bijgevoegde bestand dat het om een @home.nl emailadres gaat. Volgens mij is dit oud Ziggo en misschien kun je contact opnemen met Ziggo om te kijken of dat ze dat emailadres (tijdelijk?) opnieuw kunnen activeren, zodat jij toch je account kunt herstellen? Helaas lijkt dat de enige mogelijkheid te zijn.

Aangezien dit een topic is van meer dan een jaar oud, ga ik hem ook op slot doen. Mocht jij, of iemand anders, in de toekomst ook problemen hebben met betrekking tot dit hetzelfde onderwerp als waar dit topic over gaat, maak dan alsjeblieft een nieuw topic aan.

Dankjewel.

About Origin Mac

Bespreek Origin voor Mac en je favoriete games, en ontmoet andere spelers in de Origin Mac-community om mee te spelen.2,499 PostsLatest Activity: 2 months ago