Forum Discussion

JustNTime's avatar
4 years ago
Solved

Battlefield 2042 false bans

Helaas ben ik ook het slachtoffer geworden van een onterechte ban. 

Op 25 december rond 17:00 kreeg ik een spontane battlefield crash. 
Ik was conquest aan het spelen en een squadmate aan het revive op het moment van de crash.

Na het opnieuw opstarten van battlefield kreeg ik een melding dat ik geen verbinding mocht maken met de online servers.

Dus ik veder kijken en tot me verbazing een mail binnen gekregen met mededeling dat ik gebanned ben met tot betrekking van gebruik maken van third party software (aimbot etc etc) 

voor dat mensen hier valse beschuldigingen gaan maken. 

Het enige wat ik gebruik kwa programma’s met gamen is:

Corsair’s iCue

- Discord

- Asus armoury crate,

Een dag voor de ban had ik het spel Valorant geinstalleerd met hun eigen anti cheat (Riot Vanguard),

Deze draait automatisch mee op de achtergrond.

Ik heb al 2x telefonisch en  2x een mail gestuurd met verzoek tot unban.

Echter zonder succes. Het is alleen jammer dat je geen Nederlandstalige klantenservice aan de lijn krijgt. 

Zag ook online dat ik niet de enigste was met dit probleem. 

Door gebruik van 1 van de bovenste programma’s 

Mijn vraag is wat kan ik veder er aan doen om toch eventueel een unban te krijgen. 

Bedoel ik koop een spel voor meer dan 100 euro wat niet niks is.

Ik speel al jaren met een vaste groep Dutch old Gamers de BF serie, en hebben al meer dan 1000 uur aan plezier gehad.

Betekent dit dat ik een nieuwe account moet aanmaken en weer opnieuw battlefield 2042 moet kopen, met de kans tot het me weer gebeurd?

• Hallo iedereen,

Via onze Answers HQ-forums kunnen we helaas niet helpen met ondersteuningsvragen die specifiek zijn voor geblokkeerde accounts. In plaats daarvan kan ons Servicevoorwaardenteam je daarbij helpen. Als je meer informatie wilt over de status van je account met betrekking tot een sanctie, raad ik je aan hiervoor een ticket aan te maken via de volgende stappen die hier vermeld staan: https://help.ea.com/nl/help/account/information-about-banned-or-suspended-accounts/.

Omdat we deze vragen niet via het forum kunnen beantwoorden, sluiten we dit topic.

Dankjewel.

9 Replies

• Vraag zijn jouw klachten, echt serieuze onderzocht?

Ik hoor de gekste dingen, over bans omdat je  legale  software of hardware gebruikt.

EA is er dan een groene lijst, wat wel en niet mag aansluiten op o.a. mijn PC?

🤔 Kan ik nu nog wel veilig Battlefield 2042 spelen EA?

(Je kreeg o.a. met kerst een nieuw speeltje voor je PC, en dan ................ Ban?)

• EA…. Jullie moeten dit echt gaan oplossen. Wij zijn wat je kunt noemen de harde kern en echte fans van de serie. Op dit moment missen we onze Medic in het spel en daarom spelen we het ook een stuk minder en ik zelfs al niet meer. Zoek dit geval uit want wij willen onze teamspeler terug. Wij zijn de D.O.G en hebben geen aimbot nodig. JustiNTime….. we hopen dat deze onterechte ban snel wordt opgelost en je weer kan terugkeren op het battlefield💪

• Zie het e-mail bericht dat je hebt gekregen van deze schorsing / verbanning voor meer informatie, @JustNTime.
    De stappen zal je zelf moeten doen. Lees de spelregels nog eens.
    Lees deze helpartikelen eens: https://help.ea.com/nl/help/account/information-about-banned-or-suspended-accounts/ en https://help.ea.com/nl/help/account/electronic-arts-account-suspension-policy
    Het heeft weinig zin om meerdere verzoeken in te dienen.
    Schorsingen en verbanningen worden niet afgehandeld via de helpdesk en het forum.

Je dient geen software, websites en diensten te gebruiken die bekend staat om ermee vals te spelen en/of spelvoortgang en/of inhoud te krijgen, waar je geen recht op hebt.
    Bepaalde software is sneller vatbaar voor besmettingen en andere zaken die het spel kwaad kunnen doen.

Je zal alle overige en onnodige openstaande software moeten afsluiten, die je niet nodig hebt voor het spel te spelen. Werk dat niet, dan zal je deze toch maar helemaal moeten verwijderen.

Spellen van gemaakt door andere makers, zullen ook weer anders werken.

Groetjes.
  • VReal1ty's avatar
    VReal1ty
    4 years ago

@RealSimmor0 

Dus hypothetisch gezien, moet ik een nieuwe Computer kopen voor alleen Battlefield 2042.

En dan eerste met EA overleggen welke dat, dat dan mag zijn?

Welke hardware en software, accessoires o.a. toetsenbord en muis?

Wanneer zit ik dan veilig, en game ik volgens de regels van EA?

Ik denk dat @JustNTime.ook wel weet dat een moderator, van dit forum dit niet voor hem afgehandeld.

Maar kan het wel aan de kaak stellen bij zij meerdere toch?

Ben zelf ook even gaan kijken naar jouw links, die je hebt geplaatst.

Met welk persoon uit welk land, krijg ik dan contact via de e-mail?

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago

Hey @VReal1ty @JustNTime @zalman007 @vankatoen, bedankt voor jullie berichtje aan het forum!

Vervelend om te lezen dat je deze ervaring had met onze klantenservice. Het is inderdaad zo dat op het moment vanwegen de Covid pandemie er helaas geen Nederlandstalige telefoon ondersteuning beschikbaar is, alleen maar Nederlandstalige live chat en email.

Het klopt ook dat helaas de klantenservice direct, of wij hier via het forum, helaas geen inzicht in een account sanctie kunnen geven. Je zult hier inderdaad contact voor op moeten nemen met onze Afdeling Dienstvoorwaarden (Terms of Service) via deze link: https://help.ea.com/nl/help/account/information-about-banned-or-suspended-accounts/.

Helaas kunnen wij ook geen verduidelijking geven waarom men een sanctie heeft gekregen, hier kan alleen de Terms of Service afdeling eventueel meer informatie over geven wanneer je hiervoor een ticket aanmaakt via de eerder geposte link.

@VReal1ty, ik zie ook in de screenshot die je post dat er een heel aparte taal onderin staat. Dankjewel dat je dit laat zien ook, dit heb ik geëscaleerd.

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago

Hallo iedereen,

Via onze Answers HQ-forums kunnen we helaas niet helpen met ondersteuningsvragen die specifiek zijn voor geblokkeerde accounts. In plaats daarvan kan ons Servicevoorwaardenteam je daarbij helpen. Als je meer informatie wilt over de status van je account met betrekking tot een sanctie, raad ik je aan hiervoor een ticket aan te maken via de volgende stappen die hier vermeld staan: https://help.ea.com/nl/help/account/information-about-banned-or-suspended-accounts/.

Omdat we deze vragen niet via het forum kunnen beantwoorden, sluiten we dit topic.

Dankjewel.

About Battlefield Franchise Discussie

Bespreek de Battlefield-games op dit communityforum.759 PostsLatest Activity: 3 days ago