Forum Discussion

pl_lssyslayer69's avatar
4 years ago

Cross Gen werkt niet zoals beloofd, wat nu?

Beste,

Ik ben een van de gelukkigen die een PS5 ( Disc editie ) heeft kunnen bemachtigen.

Veel van mijn vrienden hebben nog een PS4.

Ik heb ( zoals ALLE battlefields ) ook deze weer ge preordered om te kunnen spelen ( Steelbook Edition )

Er werdt mij beloofd dat als ik de Ultimate Upgrade zou doen, ik de PS5 versie, en de PS4 versie zou kunnen downloaden op de PS5.

Ik wil graag de PS4 versie op mijn PS5 downloaden, zodat ik met het gros van mijn vriendenkring ( die een PS4 hebben ) kan spelen. Echter is dit dus niet mogelijk om de een of andere reden.

Als ik "product bekijken" doe op mijn spel kom ik uit op een pagina waar "ps4/ps5" staat, en bij de gold en ultimate edition pagina's staat "niet beschikbaar " ( omdat ik die heb gekocht. )

Echter kan ik niet de ps4 versie downloaden, dan mag ik vrolijk weer 80 euro betalen.

Ik heb nu dus 80 euro voor het fysieke spel betaald, en 80 euro voor de ultimate upgrade ( waarbij duidelijk staat dat je daarmee beide versies kan downloaden ) maar als ik nu met mn ps4 vrienden wil spelen moet ik WEER 80 euro betalen?  ( en misschien zelfs daarboven op OOK nog eens 80 euro, voor de ultimate upgrade? )

Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling?

Doe ik iets verkeerd, of wordt er iets voorgehouden wat niet klopt?

8 Replies

• pl_lssyslayer69's avatar
    pl_lssyslayer69
    4 years ago

Maat van me heeft enkel de basis digital edition gekocht ( game, dus zonder gold/ultimate ) en hij kan wél de ps4 én de ps5 versie downloaden en spelen ( op zn ps5 )

ik heb dus 160 euro betaald, en ik kan het ( voor zover ik zie ) niet..

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago

Hey @pl_lssyslayer69,

Het weekend zat er tussen. 🙂 Vandaar dat de reactie wat later komt.

De cross-gen bundles zijn (wat ik heb kunnen vinden) alleen maar digitaal te verkrijgen. Er zijn 4 edities van het spel:
    - De Standaard Editie voor PS4 of Xbox One (dus los voor elk, die zijn fysiek apart ook te koop)
    - De Standaard Editie met cross-gen bundle (die is alleen maar digitaal te koop)
    - De Gold Editie met cross-gen bundle (die is alleen maar digitaal te koop)
    - De Ultimate Editie met cross-gen bundle (die is alleen maar digitaal te koop)

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.
    Zie ook: https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-2042/buy

Jij zegt dat je de fysieke standaard editie hebt gehaald voor PS5 (die kwam in een steelbook) en daarna digitaal een upgrade via je console naar de Ultimate Editie hebt gedaan en dat daar toen niet de PS4 optie bij zat, terwijl dit volgens jou wel staat beschreven bij de upgrade? Zeg ik dit zo goed?

• Hey Leeuw!

Ah vandaar de latere reactie. geeft niks!

@EA_Leeuw

Jij zegt dat je de fysieke standaard editie hebt gehaald voor PS5 (die kwam in een steelbook) en daarna digitaal een upgrade via je console naar de Ultimate Editie hebt gedaan en dat daar toen niet de PS4 optie bij zat, terwijl dit volgens jou wel staat beschreven bij de upgrade? Zeg ik dit zo goed?

dit is correct, hij staat wel beschreven, maar ik kan enkel de ps5 versie downloaden, of de ps4 open beta ( als ik op het homescherm van de PS5 op de "3 puntjes" naast de game ga staan en op "selecteer versie" klik.

Ik ging er van uit dat ik ná de upgrade naar de ultimate edition óók de ps4 versie op mn ps5 kon downloaden.

Anders had ik net zo goed de DISC versie voor de ps4 kunnen kopen, en dáár die ultimate upgrade "tegenaan gooien"  dan had het wel gewerkt.

Mocht het nou allemaal tóch niet kunnen om de een of andere ( flauwe drm ) reden.

Kán ik dan wél de digitale ps5 versie van het spel kopen, en gebruik maken van mn ultimate upgrade?  of "zit die vast" aan mn disc versie?

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    @pl_lssyslayer69, hmm apart. Heb je misschien toevallig een screenshot van wat er bij de Ultimate Edition upgrade stond?
  • Aldaar het op de PS5 is heb ik geen screenshot voor handen.

Ik zal vandaag een paar foto's maken en die posten, Dank dat je mee denkt!

About Battlefield Franchise Discussie

Bespreek de Battlefield-games op dit communityforum.775 PostsLatest Activity: 3 days ago