Forum Discussion

jokedobbelaere's avatar
4 years ago

Lage ping op europese servers als eu speler

Hallo,

Sinds 2 weken heb ik rond de 200 ping in batllefield 5.
Hiervoor zat ik altijd mooi rond de 20 ping.
Dit maakt het gamen zeer onaangenaam.

Elke keer als ik naar de servers ga, word ik direct naar noord Amerikaanse servers verwezen waar de ping zeer goed is.
Wat raar is, aangezien ik in België woon.

Ik wil graag terug op de europese servers spelen, aangezien al mijn vrienden hier spelen.

Ondertussen ook al gebeld met de provider en die geven aan dat mijn internetspeed 22mbps is. Na een upgrade van de modem werd deze 26mpbs.
Wanneer ik internet test op de ps4 is dit inderdaad rond de 25mpbs.
Wanneer ik battlefield open, zakt deze opeens naar 9mbps. Dit maakt het online spelen echt bijna onmogelijk.

Kunnen jullie mij helpen? 

10 Replies

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    4 years ago
    Hey @jokedobbelaere,

Dat is apart inderdaad.

Hmm, dit doet mij denken aan het gebruik van een VPN. Heb je die toevallig open als je Battlefield V wilt spelen? Misschien heb je die actief op je modem/router?

En hoe join je servers precies als ik vragen mag, is dit via de server browser of via de normale matchmake opties?
  • Hey,

ik gebruik geen vpn..

Meestal join ik de servers waar mijn vrienden inzitten, en dat zijn dus de europese servers.

Ik zet de filter wel altijd op ‘europe’ en zoek dan in de lijst. 
    maar als het spel opent, geeft hij mij eerst altijd alle noord Amerikaanse servers, waar de ping dus groen is.

Die van de europese zijn oranje of rood..

Heb al alles geprobeerd, maar vind echt het probleem niet.

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    4 years ago
    @jokedobbelaere, oké, dus je zegt dat zodra je het spel opent en je gaat naar de server browser > reset filters > alle servers die je ziet zijn de US servers met groene ping en EU servers met rode ping?
  • @EA_Leeuw Inderdaad. Alle eu servers zijn oranje.

En de meeste usa servers zijn groen.
    Ik trok foto’s van mijn screen in bijlage. 

• @EA_Leeuw Ik kreeg trouwens wel telefoon van mijn provider dat er verdachte praktijken zijn op mijn internet. Dus misschien ligt daar dan toch het probleem. 
    ze zijn een onderzoek gestart en bellen mij op van zodra er duidelijkheid is. 

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    4 years ago

@jokedobbelaere, oh jee, dit wilde ik dus nog vertellen inderdaad. Aangezien je aangeeft dat je geen VPN gebruikt en toch hier last van hebt, vermoed ik inderdaad dat er meer aan de hand is.

Goed om te horen dat je provider je al een belletje heeft gegeven. Voel je vrij om de thread te updaten mocht je meer info hebben! DM mag ook, als je dat wilt, daar maak ik dan graag een uitzondering voor.

• @EA_Leeuw 

hallo!

Eindelijk denkt de provider het gevonden te hebben! Ze hebben een storing gevonden op mijn kabel die op straat naar de internetkast loopt. Soms worden die blijkbaar geraakt door wegenwerken. Maandag komen ze deze herstellen. 
    Hopelijk is dan alles opgelost!

Ik laat nog weten of het gelukt is! 

groetjes 

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    4 years ago

Hey @jokedobbelaere,

Heel goed om weer van je te horen!

Ah kijk, top! Zie je nou, we komen er wel uit! 😉

Ben benieuwd of dat ze het gelijk kunnen maken. Ik had ook ooit eens een soortgelijk euvel, de hele tuin moest open... 😅, want bij mij zat de storing dus daar. Maar goed, dan praten we al over enkele jaren geleden. Hopelijk is de tech wat beter nu. 🙂

Ik kijk uit naar je update!

• @EA_Leeuw 

ze zijn de kabel komen maken. Tv werkt weer zoals het moet, mijn internetsnelheid is weer ok. En toch blijf ik hoge Ping hebben op battlefield 5 en wordt ik nog steeds naar noord amerikaanse servers gestuurd 🤯 

Hoe kan dit toch? 

• EA_Leeuw's avatar
    EA_Leeuw
    4 years ago
    @jokedobbelaere, dat is héél erg apart dan inderdaad! Dan is er toch nogsteeds iets niet helemaal goed met je internet ben ik bang... ☹️

About Battlefield Franchise Discussie

Bespreek de Battlefield-games op dit communityforum.775 PostsLatest Activity: 3 days ago