Forum Discussion

Re: mijn

Hey @Christel210,

Ik heb even meegekeken naar jouw DxDiag.txt. 

Jammer genoeg voldoet jouw computer niet meer aan de systeemeisen voor De Sims 4.

Hier kan je lezen wat er nodig is om De Sims 4 te kunnen spelen: The Sims 4 - Systeemeisen voor De Sims 4 (ea.com)

Het belangrijkste is dat jouw grafische kaart niet voldoet aan de hieronder staande eisen:

Ondersteunde grafische kaarten: NVIDIA GeForce 6600 of beter, ATI Radeon X1300 of beter, Intel GMA X4500 of beter

Jouw computer is uitgerust met een Intel UHD Graphics 630 kaart en mogelijk kan je alleen het basisspel van De Sims 4 op de laagste beeldscherminstellingen nog spelen.

Je kunt dit ook zelf controleren via: Can You RUN It | Can I Run It | Can My PC Run It (systemrequirementslab.com)

Vul in het raam het laatste uitbreidingspakket van De Sims 4 (in uitgiftedatum) in dat jij hebt en kijk welke adviezen er worden gegeven.

Hopelijk heb je hier wat aan.

17 Replies

Replies have been turned off for this discussion
  • Christel210's avatar
    Christel210
    2 years ago

hi @Trismagistos 

welke videokaart zou dan wel geschikt zijn voor de sims 4

maar die app start helemaal niet op dat heb denk ik niks met een grafische kaart te maken

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    2 years ago

Hey @Christel210 

In mijn reactie gaf ik al aan welke met welke grafische kaarten je de Sims 4 wel kunt spelen!

Hier zie je die kaarten nog een keer:

Ondersteunde grafische kaarten: NVIDIA GeForce 6600 of beter, ATI Radeon X1300 of beter, Intel GMA X4500 of beter

Dat de EA app het niet doet heeft jammer genoeg ook te maken met meerdere zaken. Een daar van is dat jouw PC een aantal belangrijke updates mist. 

Bovendien crasht de diagnosetool of heb je zelf belangrijke onderdelen laten overslaan. Lees daarom het bericht in de spoiler

Spoiler
    DxDiag Previously: Crashed in Direct3D (stage 1). Re-running DxDiag with "dontskip" command line parameter or choosing not to bypass information gathering when prompted might result in DxDiag successfully obtaining this information

Eigenlijk betekent dit dat jouw DxDiag.txt niet volledig is.

Wat ik wel tegenkom zijn twee meldingen over een storing door: QtWebEngineProcess.exe. Omdat niet helemaal duidelijk waarom dit proces een foutmelding geeft: Zie spoilertekst:

Spoiler
    Handtekening van probleem:
    P1: QtWebEngineProcess.exe
    P2: 5.15.2.0
    P3: 61a65cf6
    P4: ntdll.dll
    P5: 10.0.22621.1778
    P6: 48d14984
    P7: c0000005
    P8: 0000000000033aba

adviseer ik je aan om de volgende stappen uit te voeren:

1. Systeembestandscontrole uitvoeren
    2. Voer de opdrachtprompt in het zoek vak in
    3. Klik met de rechtermuisknop op de zoekresultaten en selecteer Als administrator uitvoeren
    4. Wanneer Gebruikers accountbeheer wordt weergegeven, klikt je op Ja
    1. Typ vervolgens sfc / scannow in het opdrachtpromptvenster en druk op Enter
    2. Wacht tot de scan is voltooid. Windows vindt en repareert alle problemen automatisch
    1. Gebruik DISM Scan om QtWebEngineProcess.exe fouten op te lossen
    2. Beheerder openen: Opdrachtprompt
    3. Typ het volgende: DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth en druk op Enter
    4. Zodra de scan is voltooid, probeert je de EA app opnieuw.

Voer na al deze handelingen een Officiële Windowsupdate uit. 

Misschien is het ook verstandig om antivirusprogramma installeren: Er zijn nog steed gratis versie te vinden.

Hopelijk heb je hier wat aan.

• Christel210's avatar
    Christel210
    2 years ago

hoi @Trismagistos 

we hebben die optie eerder ook al gehad  en dat progamma zei dat die alles heeft gerepareerd.

maar vind het raar dat de sims 4 het niet doet door een grafische kaart want het helemaal niet zon heel zwaar spel het is later gekomen want hij deed het eerst wel en nu opeens niet meer.

en vind het gewoon gegooid geld als we het niet opgelost krijgen dus zou graag dat dit word opgelost

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    2 years ago

Hey @Christel210 ,

Een van de weinige opties die je nu nog hebt is een totale schone installatie van Windows.

Zorg er dan wel voor dat je een back-up maakt van de belangrijkste documenten (bestanden, foto's  muziek en bijv. je spelvoortgang)

Als dat je te rigoureus is heb je ook nog andere opties.

De meeste opties zie je hieronder.

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/herstelopties-in-windows-31ce2444-7de3-818c-d626-e3b5a3024da5

Andere oplossingen op basis van de configuratie van jouw pc zijn  jammer genoeg, niet voor handen.

• Christel210's avatar
    Christel210
    2 years ago

hoi @Trismagistos 

ik ga dat proberen of het werkt hopelijk van wel.

maar weet niet of u hier ook mee kan helpen want ik heb de sims 4 gedownload op me xbox series s omdat die het op de pc het niet deed

maar nu start  ik hem op en word er naar een paar seconde weer uit gegooid.

hopelijk kunt u mij hier bij helpen.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    2 years ago

Hey @Christel210,

Als je jouw Xbox account en EA account hebt gekoppeld dan zal je de Sims 4 via die weg moeten downloaden.

Hieronder kan je lezen hoe je beide accounts kunt koppelen

https://help.ea.com/nl/help/account/link-your-console-accounts/

Nadat je de accounts hebt gekoppeld zou je De Sims 4 gewoon moeten kunnen spelen.

Houd er rekening mee dat spellen voor de PC (DVD-roms etc) niet geschikt zijn voor de Xbox en omgekeerd.  Beidd systemen PC en Console) werken totaal verschillend. 

• Christel210's avatar
    Christel210
    2 years ago

hoi 

@Trismagistos 

ik kom helemaal niet in het menu van de sims4 op me xbox heb het opnieuw gedownload via de store maar hij gooit me er telkens uit

en daarvoor deed die het wel altijd.

en me xbox is nog geen jaar oud

zijn er geen problemen gemeld met EA of de sims4 want bij ons doet die het niet op meedere apparaten 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    2 years ago

Hey @Christel210,

Is er een mogelijkheid dat je met een verkeerd account hebt ingelogd op je Xbox? Of, heb je de Sims 4 ooit van de Xbox verwijderd?

Normaal gesproken wordt jouw gamertag herkend en hoef je niet opnieuw langs de store. Het basisspel van De Sims 4 is gewoon gratis te downloaden. Voor zover ik heb gemerkt zijn er geen storingen of problemen geweest bij EA of De Sims 4.

Als het gaat over accounts en/of betalingen kan je in het uiterste geval contact opnemen met de klantondersteuning. In de link zie je alle opties op een rijtje: https://bit.ly/EA-Ondersteuning

De Nederlandstalige e-mail en chatsupport is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 10:00 u. tot 19:00 u. via deze link: https://help.ea.com/nl/contact-us
    Houd voor de zekerheid al jouw gegevens bij de hand en zorg dat je ook snel toegang hebt tot je e-mail account.  

• Christel210's avatar
    Christel210
    2 years ago

hoi @Trismagistos 

ik heb de sims er weer opnieuw op gezet en via een ander account van mij proberen in te loggen dat is gelukt.

dus op de xbox doet de sims4 het weer bedankt voor je hulp

op de pc ga ik dat proberen samen met me vader want is zijn pc.

• Christel210's avatar
    Christel210
    2 years ago

hey @Trismagistos 

nee het is ons niet gelukt om het aan de gang te krijgen helaas. 

maar ik had wel een ander vraagje want ik ben nu meer Sims4 gaan spelen om me xbox maar kan ik de packs die ik heb gekocht op me pc ook op me xbox krijgen als ik bijv. inlog op het zelfde EA account?

groetjes christel

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    2 years ago

Hey @Christel210,

Jammer dat het je niet is gelukt.

Ook heel jammer is dat je de spellen die je voor de PC hebt gekocht niet kunt gebruiken op een Xbox. De systemen van een pc en console zijn teveel verschillend van elkaar. Als je spellen koopt voor de Xbox kan je die (meestal) ook niet spelen op een PC.

Er zijn wel wat uitzonderingen, Cloud Gaming is er daar een van. Daar heb je dan wel vaak de nieuwste apparaten voor nodig én vaak ook nog eens meerdere abonnementen. 

Als je in staat bent om een nieuwe pc aan te schaffen kan je wel weer je Sims 4 spellen spelen. Heb je hulp nodig met het kiezen van een geschikte pc dan kan ik je hier eventueel ook wel bij adviseren.

• Christel210's avatar
    Christel210
    2 years ago

hoi @Trismagistos 

dat is jammer dat het niet kan.

ik had een vraagje ik ga zelf binnenkort een gaming pc halen heb er wel eentje op het oog 

maar mijn vraag was of het een goede is want wil niet weer zo hebben dat ik bijna 1000 euro in een pc steek en dat de sims4 het dan niet doet dat vind ik een beetje zonde

de link van de pc die ik wil gaan halen

Redux Entry A45 G15 - Gaming Reborn - Redux Gaming

of eventueel deze 

https://reduxgaming.nl/gaming-pc/redux-gamer-entry-a46g/ 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    2 years ago

Hey @Christel210,

Het lijkt me dat je het beste voor de pc in jouw eerste link kunt kiezen.

Redux Entry A45 G15 - Gaming Reborn - Redux Gaming

In die desktop zit namelijk een voor De Sims 4 redelijk geschikte grafische kaart: Nvidia GeForce GTX 1650 (4GB)

In de andere pc ontbreekt een speciale kaart en het is bekend dat onboard grafische kaarten meestal niet echt goed werken.

Er zit natuurlijk wel een prijsverschil in maar van de eerste pc zal je zeker een langere tijd veel plezier van hebben.

Als je verder hulp nodig hebt weet je me te vinden.

Veel succes en veel plezier met je aanschaf.

Aanvulling: Als je nog toegang hebt tot de Sims 4 spelvoortgang op je oude pc kan je het beste een kopie maken van de map: Documents\Electronic Arts\De Sims 4. doe dat als het even kan op een externe harde schijf of een USB stick. Je kunt de inhoud van die map dan weer gebruiken op je nieuwe pc.

• Christel210's avatar
    Christel210
    2 years ago

hoi @Trismagistos 

dat klopt zeker vind een pc wat fijner als console daar kan je net wat meer op

maar had een vraagje ik zat een beetje op internet veder te kijken en kwam een pc tegen

en daar zit een gtx 1060 in als grafische kaart is dat voldoende voor de sims4 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero (Retired)
    2 years ago

Hoi @Christel210,

De kaart die je noemt, gtx 1060, is een redelijk goede grafische kaart die zeker geschikt is voor De Sims 4. Als De Sims 4 een van de weinige spellen is die je op je nieuwe pc gaat spelen gaat het zeker lukken. Wil je ook snellere wisselingen zoals bijvoorbeeld in racespellen, shooters o.i.d. dan heb je een krachtigere kaart nodig.

Als de rest van de specificaties van je nieuwe pc lijken op die in je eerste link, komt het zeker goed.