Kan geen save game maken in ME2 LE
Hi,
Ook ik ben gezwicht voor de Legendary edition van Mass Effect. Blijft het beste spel ooit gemaakt!
Na het doorspelen van deel 1 wilde ik doorgaan met deel 2. Spel gestart, character van ME1 geimporteerd en genieten van de intro. Ontwaken in het lab, cowboy spelen met robots, beetje kleppen met Jacob, irl telefoon opnemen, niet opletten en dood geschoten worden..... Mea Culpa! Enfin 'reload last save' selecteren en de melding krijgen: 'no saves available'. Vreemd, autosave staat aan. Lijkt mij sterk dat hij nu nog geen enkele save heeft gemaakt.
Opnieuw de intro kijken, wakker worden en op F5 rammen. Geen melding.... Dan maar het menu in en handmatig opslaan. Menu opent prima, save menu opent ook. Kan ook de knoppen selecteren, en die bewegen ook alsof ze ingedrukt worden, maar er gebeurd niets. Vervolgens kan ik dit menu ook niet meer uit. Alleen ALT+F4 werkt nog.
Opnieuw de game gestart maar dit keer zonder import van ME1. Intro kijken, wakker worden, zelfde verhaal.....
Controleren op de opslag locatie. Hier staat keurig een mapje ME1, maar geen mapje ME2.
In windows alle drie de programma's aan uitzonderingen toegevoegd (ME1, ME2 en ME LE launcher). Onedrive staat standaard uit. Verder heb ik geen programma's draaien. Uiteraard al opnieuw starten etc. geprobeerd.
Geen idee wat dit is. ME1 gaf geen enkel probleem. Als ik de ME1 save importeer krijg ik ook echt hetzelfde character te zien als ik had gemaakt in ME1.
PS: echt gezocht maar kon dit specifieke probleem verder nergens vinden.
Systeem:
Intel i5 9600KF
Asus Prime Z390
Asus AMD RX 6700 XT
Corsair 2x 8GB 3600 RAM
ADATA XPG SX8200 M.2