Forum Discussion

Skalaneya's avatar
5 years ago
Solved

De Sims 4 start niet op

Hoi,

ik heb net de Sims 4 gedownload, maar toen ik deze wilde opstarten kreeg ik deze melding:

Opstarten niet mogelijk:

Starten niet mogelijk vanwege ontbrekende spelgegevens. Download De Sims 4 Legacy Edition via Origin.

[5de4b8a3:29f00e76:00000000:00000000]

Ik heb Origin en de Sims 4 Legacy edition allebei, maar hij blijft dit melden. Ik heb een MacBook air.

Hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes

• Dit betekent dat het platform dat jij gebruikt, niet meer voldoet aan de benodigde systeemeisen van de normale versie van De Sims 4 en je de "De Sims 4: Legacy Editie" dient te installeren., @Skalaneya.

Mogelijk is er iets verkeerd is gegaan toen "De Sims 4: Legacy Editie" voor de eerste keer werd gestart.

Begin met de cache van de Origin cliënt leegmaken, beide mappen te hernoemen en het spel te repareren via de Origin cliënt.
    Ga naar je "Documenten\Electronic Arts" en alle mappen waarin "Sims4" voorkomt hernoemen.
    Vervolgens het spel repareren via de Origin cliënt. Rechtsklik in je spelbibliotheek op het spel en de optie "Repareren" kiezen.

Met deze basisstappen worden de standaardinstellingen teruggezet en je spelvoortgang uit het zicht van De Sims 4 gehaald.
    Beschadigde en/of ontbrekende spelgegevens worden opnieuw gedownload. Dit kan enige tijd duren.
    Op deze manier kunnen diverse problemen worden opgelost, die kun optreden bij het starten van De Sims 4, als tijdens het spelen van De Sims 4.
    De nog niet bestaande mappen worden weer aangemaakt, bij het starten van het spel.

De normale versie van De Sims 4 en de "De Sims 4: Legacy Editie" gebruiken hun eigen mappen om daarin je spelvoortgang te bewaren.

Je dient na te gaan of je platform volledig is bijgewerkt, dit geld ook voor het bijwerken van de stuurprogramma's en de nog beschikbare updates voor je besturingssysteem. Zie https://help.ea.com/nl-nl/help/mac/origin-error-mac-mojave/ Hier vind je ook je (volledige) systeeminformatie.

Ook schijnt het dat vele problemen al worden opgelost door een nieuwe gebruikersaccount met Administrator rechten aanmaken, daarmee je aanmelden en zo het nog eens proberen.

Het is mogelijk dat je software hebt openstaan, die ervoor kan zorgen dat de Origin cliënt als het spel niet naar behoren werken, zelfs worden verhinderd.

Systeemeisen voor De Sims 4
    https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Cache van de Origin cliënt leegmaken.
    https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

De veelgestelde vragen (ook wel bekend als "FAQ") over "De Sims 4 Legacy Editie" kan je hier vinden:
    https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/FAQ-De-Sims-4-Legacy-Editie/m-p/8452343#M2710

Zodra je platform weer voldoet aan de benodigde systeemeisen van de normale versie van De Sims 4, kun je deze weer gaan spelen.

De uitbreidingen die gaan uitkomen (tellend vanaf "De Sims 4 Studentenleven"), de Galerij en online functies worden in "De Sims 4: Legacy Editie" niet ondersteund.

Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.

38 Replies

• Hoi,

Ik wilde vandaag weer even leuk sims 4 gaan spelen maar ik kreeg een bericht waar dit in stond:

Opstarten niet mogelijk:

De Sims 4 draait niet op de videokaart van dit systeem.

Controleer of de videokaart aan de minimale specificaties voldoet en of de nieuwste videodrivers geïnstalleerd zijn.

[0e6d1221:1df4e8dc:80010000:00000000]

Ik heb toen gekeken of de er updates waren voor de videokaart die ik heb, en daar was er 1 van.

Dus ik heb die geïnstalleerd en toen de pc opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd. Maar dit werkte niet.

Wat moet ik nu doen? :,(

• tomvinck's avatar
    tomvinck
    5 years ago

Ik heb hetzelfde probleem als @zitaaatje : foutmelding bij opstarten "de huidige gebruiker is niet bevoegd om de sims 4 in de huidige taal uit te voeren".

Spel gekocht bij Bol.com als een 'nederlandstalige versie', maar bleek toch enkel engels te kunnen selecteren.

Enkele malen gespeeld en nu deze foutmelding (na upgrade, mogelijk heeft dat er iets mee te maken).

Zijn er nog mensen die dit hebben? En die een oplossing kennen? 😉

Alvast bedankt!

• Zie eerdere reacties, hoe je de taal kan wijzigen, @tomvinck. Indien je De Sims 4 hebt gekocht in het buitenland of voor een andere regio / land, dan zullen er bepaalde talen ontbreken, die er wel bij de normale versie zitten.
    Mocht je van mening bent dat je De Sims 4 had gekocht met de Nederlandse taal, maar alleen de Engelse taal is beschikbaar, zal je contact opnemen met de winkel waar je De Sims 4 had gekocht.
    Aankopen kan je beter doen bij een betrouwbare winkel.

Groetjes.
  • tomvinck's avatar
    tomvinck
    5 years ago

Bedankt voor je antwoord! 

Inderdaad, blijkbaar was deze verkoper niet voldoende betrouwbaar.

Blijft wel vreemd dat nu ook de engelstalige versie niet lukt...

• Als je de Engelstalige versie van De Sims 4 speelt, zal je ook de taal van de Origin cliënt moeten wijzigen naar het Engels, @tomvinck.
    Lukt het dan om De Sims 4 te starten?

Groetjes.
  • Ik heb dit probleem dus ook.

maar een uur geleden kon ik wel gewoon normaal opstarten zonder deze melding.

dit gebeurt mij redelijk vaak. maak iedere keer de cache van orgin leeg. kan weer normaal opstarten en een dag later boem weer deze melding. 

• RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Welke (foutmelding)melding dan, @Stephanie024?
    Heb je de genoemde stappen geprobeerd, die hier vermeld zijn? Controleer of je computer voldoet aan de gevraagde systeemeisen.
    Heb je de basisstappen wel helemaal gedaan? Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt, nadat je alle eerdere versies ervan hebt verwijderd: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
    Zijn de stuurprogramma's van je computer bijgewerkt? Met name die van je videokaart? Zijn de nog beschikbare updates voor Windows gedownload en geïnstalleerd?
    Mocht je nog steeds problemen ondervinden, dan graag je DxDiag informatie bij je reactie vermelden, opgeslagen in een tekstbestand.
    Schermafdruk maken van de (fout)melding(en), deze opslaan als een *.jpg afbeelding en dan als bijlagen toevoegen bij je reactie.

Groetjes.

About Origin Mac

Bespreek Origin voor Mac en je favoriete games, en ontmoet andere spelers in de Origin Mac-community om mee te spelen.2,498 PostsLatest Activity: 5 months ago