Forum Discussion
6 years ago
Met wat voor een redenen, @JustFabieNL? Het USB opslag apparaat dien aangesloten te zijn in de computer. Of dit gaat werken is onbekend. Het is mogelijk om de standaard locatie waarin Origin de spellen download en installeert te wijzigen, zodat er de mogelijkheid is om een andere ingebouwde harde schijf te gebruiken.
- 6 years ago
Omdat mijn laptop nog maar 2gb aan ruimte heeft van de 32. Ik heb hem ook op me andere laptop staan maar wil graag de sims spelen op me school computer voor tussenuren enz. Maar hoe wijzig je de bestandslocatie dan?
- 6 years ago
Hallo @JustFabieNL,
Dit geld alleen voor de spelbestanden, je spelvoortgang blijft nog steeds bestaan.
Nadat je de Origin cliënt heb opgestart en bent aangemeld met de juiste EA / Origin account:- Menu Origin.
- Daarna Applicatieinstellingen.
- Tabblad Installaties en opgeslagen spellen.
- Omlaag gaan naar Op je computer.
- Wijzig de paden die vermeld staan bij Locatie gamebibliotheek en Oude installatieprogramma's, door te klikken op de knop die bij elke staat Map wijzigen. Vervolgens blader je naar de gewenste locatie en stel deze in.
Dit is handig als je computer een SSD harde schijf heeft naast nog een gewoon harde schijf, die bedoeld is voor gegevens. Dan wijzig je de standaard locatie naar deze harde schijf. Met name laptops / notebooks worden voorzien van te kleine SSD harde schijf. Waarvan bepaalde modellen zijn voorzien een 2e harde schijf.
Houd er rekening mee dat een USB harde schijf eigenlijk altijd dient aangesloten zijn, voor een laptop / notebook is dit misschien wat onhandiger. USB sticks hebben meestal minder opslagruimte.
De standaard locatie zal: C:\Program Files (x86)\Origin Games\ zijn. De nieuwe locatie kan bijvoorbeeld Q:\Spellen\Origin\ zijn. Hier staat stationsletter Q voor de harde schijf waar je de Origin spel bestanden wilt hebben.
Om meer ruimte vrij te maken op je harde schijf , kan je programma's die je toch niet meer gebruikt verwijderen.
De 2 GB is echt te weinig en zal rood gemarkeerd staan bij Mijn computer, dit dient dubbele waarde zijn van je interne geheugen (RAM) en daarnaast komt nog genoeg ruimte over voor tijdelijke bestanden en zodat programma's als Windows goed kan blijven werken.
Je kan met het standaard geleverd programma genaamd Schijfopruiming andere locaties opschonen. Denk hier ook aan de Prullenbak en de map voor tijdelijke bestanden.
Daarnaast kan je eigen bestanden opruimen als veilig stellen. Begin met de mappen Documenten, Downloads, Afbeeldingen, Muziek en Video's.
Groetjes.- 6 years ago@RealSimmor0 Dit werkt helaas niet voor mij, sims ook al van MAC afgehaald en opnieuw downloaden en dan kun je het blijkbaar ook instellen maar zelfs dan hangt t scherm vast.
About Origin Mac
Bespreek Origin voor Mac en je favoriete games, en ontmoet andere spelers in de Origin Mac-community om mee te spelen.2,498 PostsLatest Activity: 2 months ago
Recent Discussions
- 5 months ago
- 6 months ago
- 6 months ago
- 7 months ago