Heren, bedankt dat jullie een poging willen wagen om mijn vraag te beantwoorden. Maar het is een algemene klacht over de bagger Origin applicatie en het is dus geen probleem op mijn PC.
Ik werk zelf al jaren in de ICT, ik heb netwerk apparatuur in gebruik van zowat 300 euro om een snel en stabiel netwerk te kunnen gebruiken. Mijn verder volledig bedrade koper-netwerk (CAT5E en hoger) werkt optimaal op 1gbit intern, 112MB/s van systeem naar systeem, dus optimaal 1gbit gebruik). Zelfs via wifi haal ik 987mbps als ik naast de wifi router zit en via wireless zou werken met dips naar rond de 700mbps tijdens data-transfer, wat ik zelden doe omdat ik bedraad werk. Al mijn downloads van omgevingen als Steam, Blizzard en websites die dat kunnen leveren zoals bijvoorbeeld drivers van geforce.com lopen op mijn maximale downloadsnelheid zoals het hoort.
Oftewel, het probleem is Origin. Je kan geen normale klacht indienen dacht ik tijdens het openen van deze post, vandaar dat ie op het forum staat in de hoop dat EA medewerkers dit lezen en gaan samenwerken met bedrijven die wel weten wat ze doen. Dat is namelijk mijn uiteindelijke doel. Ik ga ook geen tijd meer besteden aan het uitzoeken of er wel een klachten-portal is.
De screenshots van de speedtest e.d. waren overigens gemaakt op het moment dat ik de trage downloads had. Toen ie zo traag was met updaten (maar wel bijna klaar) heb ik de speedtest gedraaid (daarom ook een los screenshot met snipping tool van de downloadsnelheid van de update erin zodat ik die had vastgelegd voordat ik de speedtest startte omdat die anders beïnvloed zou worden).
Zelfs Uplay is beter dan Origin, en daar ben ik al geen fan van.
Ik hou deze thread verder ook niet in de gaten omdat ik niet op zoek ben naar een directe oplossing. Ik verwacht alleen dat ze de infra serieus gaan nemen en dus gaan samenwerken met de juiste organisaties.
En dan ben ik nog niet eens begonnen over de micro-transactie-ziekte (niet alleen een probleem bij EA, maar wel het meest recent bij hen groot ter sprake gekomen). Zie evt. https://tweakers.net/reviews/5915/microtransacties-onder-vuur-grote-ophef-om-kleine-bedragen.html ter referentie.