Forum Discussion
@gamedeleted, dankjewel!
Hmm, nu zie ik plots wel dat er inderdaad flink wat dingen crashen op je PC. Iets met de naam "vghd.exe" wat een "Qt5WebEngineCore.dll" error heeft. Nu weet ik niet precies wat dit is, misschien een soort Wallpaper Engine die een dynamische achtergrond geeft aan je bureaublad?
In ieder geval; ik zag ook dat je een 4K monitor hebt aangesloten aan je PC, klopt dit? Zo ja, zou je een een custom resolutie kunnen maken van alleen 1440p of 1080p, daar je monitor naar veranderen en kijken of dat het spel dan wel goed werkt? Of je monitor via de PC instellingen gewoon op 1440p of 1080p zetten?
@EA_Leeuw oh dat kan ik natuurlijk wel in 2d proberen maar vraag mij af of dat het probleem is. Na een "verse" installatie kan ik namelijk wel het spel in en dingen aanpassen. Het probleem begint als ik overschakel naar VR. Ik moet dit doen vanuit de Pitool app van mijn Pimax en dat zijn twee 4k displays. Per ongeluk (ik weet niet meer hoe) ben ik na een van mijn installaties één keer in de cockpit van een Tie Fighter terechtgekomen ik kon niks bedienen of aanklikken en hij reageerde nier oo mijn joystick, throttle of voetenroer maar het beeld was die keer uitstekend.
- EA_Leeuw3 years agoCommunity Manager@gamedeleted, hmm, Pimax zeg je. Wat is dit precies?
- 3 years ago
@EA_LeeuwDe Pimax 8KX is een VR headset ik kan daarmee alle VR games spelen. MSFS2020, Assetto Corsa, IL2 Sturmovik allemaal geen probleem alleen de games van EA geven steeds problemen. Ik heb inmiddels ook Dirt Rally 2.0 gekocht en kwam er tot mijn schrik achter dat deze titel ook van EA is. En jahoor ook die is niet aan de gang te krijgen. Mijn menu zweeft ergens links achter mijn hoofd geen manier om het te centreren en ook geen pointer of andere manier om Überhaupt wat in het grafisch droevige menu te kunnen aanpassen. Ik had gehoopt dat de graphics mooi waren maar als dit zo blijft hoef ik het spel niet. Het nooit werkende Star Wars Squadrons zal ik helaas wel aan vast zitten na al deze tijd ook al heb ik geen minuut kunnen spelen. Graag zou ik wel Dirt aan de gang willen hebben en anders mijn geld terug. Liefst van beide games natuurlijk. Edit: Dirt draait inmiddels redelijk zou wel scherper beeld willen ondanks dat alles al op ultra staat maar vermoed dat dat gewoon niet in het spel zit. ☹️
- EA_Leeuw3 years agoCommunity Manager@gamedeleted, hmm, oké.
Ik heb even de VR-support pagina erbij gepakt en ik zie helaas dat Pimax er niet specifiek erbij staat: https://help.ea.com/nl/help/star-wars-squadrons/star-wars-squadrons/star-wars-squadrons-tech-briefing/#virtual-reality. Dus misschien is het zo dat de headset helaas niet ondersteund wordt door onze spellen die VR ondersteuning hebben. ☹️
About Star Wars Spel Discussie
Recent Discussions
- 11 days ago
- 13 days ago
- 23 days ago
- 2 months ago
- 5 months ago