Forum Discussion

lindj1's avatar
3 years ago

Beeldscherm instellingen ineens veranderd

Ik heb ineens last van vreemde beeldscherm instellingen. Ik heb geen volledig scherm meer en mijn spel is wazig, de sims en meubels etc. zijn onscherp.

Hoe krijg ik dit weer normaal? Ik had zelf niets veranderd aan de instellingen en kreeg ineens toen ik mijn spel wou opstarten een melding dat de schaalwaarde te groot is voor deze resolutie..

Wie kan mij hiermee helpen?

12 Replies

• lindj1's avatar
    lindj1
    3 years ago

Hi @Trismagistos

Bedankt voor de moeite! 

Het bleek dat de grafische kaart bij apparaat beheer uitgeschakeld stond. Deze heb ik weer kunnen inschakelen. Dit lost in ieder geval het probleem op voor mijn andere spel 🙂

Ik merk alleen bij de Sims dat ik nog steeds die melding krijg van: 'Automatisch schalen met besturingssysteem uitzetten? Je schaalwaarde is te groot voor deze resolutie. Hierdoor zal de gebruikersinterface in sommige gebieden overlappen'

De beeld instellingen zijn nog steeds niet helemaal zoals ze waren. Ik niet achterhalen waarom dit ineens veranderd is. 

En wat betreft mijn geheugen dit is ook lastig. Ik gebruik al een externe harde schijf waar al mijn foto's en bestanden op staan, er staat eigenlijk vrij weinig op mijn laptop. 

Het wordt op een gegeven moment tijd voor een andere laptop ben ik bang met meer geheugen haha. 

• Hey @lindj1,

Ik heb voor het gemak nog maar even jouw DxDiag.txt erbij gepakt.

Waarschijnlijk heeft de schaalwaarde toch te maken met de beeldscherm instelling die je gebruikt bij De Sims 4

Je kunt die schaalwaarde hier aanpassen: 

Als je dat vakje aan vinkt dan komt jouw instelling te staan op 150% van de schaalwaarde. Dat komt overeen met de instellingen die je gebruikt op jouw laptop:

User DPI Setting: 144 DPI (150 percent)
    System DPI Setting: 144 DPI (150 percent)

Je kunt er ook voor kiezen om Bij beeldscherm instellingen de laptopmodus te gebruiken. Waarschijnlijk verdwijnt de melding dan vanzelf.

Als je advies wilt over een nieuw aan te schaffen laptop kan je hier ook altijd terecht 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,947 PostsLatest Activity: 3 days ago