Forum Discussion

rowandubois's avatar
5 years ago
Solved

Betaling wordt nog verwerkt maar ik heb al betaald.

Hallo, ik heb de game pack ouderschap gekocht voor de sims 4. ik heb betaald via Ideal en dit bedrag is ook van mijn rekening afgegaan. Hij kwam niet tussen downloads en als ik op de pagina van de game pack kom staat er alleen maar kopen. Bij min bestelgeschiedenis staat dat het proces wacht op actie. Hoe los ik dit op?

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    5 years ago

@RobertvG_1999 en @rowandubois Op veel plaatsen wordt nu online gekocht en afgerekend. Dat heeft ook te maken met de kerstaankopen maar ook met het feit dat veel winkels nu dicht zijn en dus zijn overgeschakeld op online dienstverlening. Dit kan betekenen dat een aantal processen bij onder andere de banken er langer over doet dan gebruikelijk. Het kan zijn dat de betalingsopdracht en de ontvangst van je betaling er ook langer over doen. Het kan in normale gevallen soms al tot 36 uur duren. Zodra het langer duurt kan je contact opnemen met de klantenservice van je bank of met de de customer support van Electronic Arts: Telefoonnummers Nederlandse en Belgische Customer Support (ea.com) 

Hartelijke groet.

9 Replies

• Dit betekent dat het aankoop proces niet voltooid is, @rowandubois.
    Wordt er soms nog een foutcode vermeld?
    Een aankoop via Origin verwerken kan tussen de 24 en 72 uren duren.
    Als de aankoop soms mislukt is, controleer dan eens de gegevens goed en probeer het (later) nogmaals.

Groetjes.
  • rowandubois's avatar
    rowandubois
    5 years ago

Hey, nee ik krijg geen fout codes of iets anders, maar het is wel gewoon van mijn rekening afgehaald. Ik kan alleen weer opnieuw kopen maar dan ben ik het dubbele kwijt. Ik kan niet weer verder gaan me de betaling. @RealSimmor0 

• Dit heb ik ook. Precies bij hetzelfde pakket. Het geld is wel van m'n rekening maar het pakket is nog niet binnen. Er staat alleen dat de betaling is behandeling is... Is het bij jou al opgelost? 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@RobertvG_1999 en @rowandubois Op veel plaatsen wordt nu online gekocht en afgerekend. Dat heeft ook te maken met de kerstaankopen maar ook met het feit dat veel winkels nu dicht zijn en dus zijn overgeschakeld op online dienstverlening. Dit kan betekenen dat een aantal processen bij onder andere de banken er langer over doet dan gebruikelijk. Het kan zijn dat de betalingsopdracht en de ontvangst van je betaling er ook langer over doen. Het kan in normale gevallen soms al tot 36 uur duren. Zodra het langer duurt kan je contact opnemen met de klantenservice van je bank of met de de customer support van Electronic Arts: Telefoonnummers Nederlandse en Belgische Customer Support (ea.com) 

Hartelijke groet.

• rowandubois's avatar
    rowandubois
    5 years ago

Ik heb gelukkig net een mail binnen gekregen dat de betaling is gelukt! @RobertvG_1999 

Ik raakt een beetje in paniek en dacht dat ik mijn geld had weggegooid, ook omdat ik nergens anders een oplossing kon vinden. @Trismagistos heeft helemaal gelijk! Dank jullie wel voor het helpen ! 🙂

• @rowandubois Nice! Lekker man. Ik heb nog geen mail, dus ik hoop dat dat bij mij zsm komt... Veel plezier met je nieuwe gamepack hè! 😊
  • RealSimmor0's avatar
    RealSimmor0
    5 years ago
    Zoals meerdere keren herhaald hier en daar, kan het verwerken van een aankoop / bestelling gedaan via Origin tot wel 36 uren duren, @RobertvG_1999.
    Omdat meerdere mensen hun aankopen online moeten doen, vanwege de nare wereldwijde situatie, we in de feestmaand zitten en meer winkels gesloten zijn vanwege de laatste opgelegde regelingen, kan het gewoon drukker zijn dan gebruikelijk.
    Je zult een paar dagen toch geduldig moeten afwachten.

Contact opnemen met de helpdesk zal via de Engelstalige chat verlopen: https://help.ea.com/en/contact-us/
    Zorg dat jouw regio op "United States" is ingesteld, aansluitend alle gegevens invullen en de chat in het Engels starten.

Openingstijden zijn van maandag tot zaterdag, van 8 tot 23 uur UTC.

Groetjes.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,948 PostsLatest Activity: 6 hours ago