Forum Discussion
In de omschrijving van het buurtactieplan 'Moderne ontwikkeling in Port Promise' staat o.a. het volgende:
'Zit je een beetje in de put over het verval van onze prachtige Port Promise?'
Ik denk dat het moet zijn:
'Zit je een beetje in de put over het verval van ons prachtige Port Promise?'
Ik weet niet of het onderstaande hier thuishoort, maar ik meld het toch maar even.
Op een gespecificeerde rekening van mijn huishouden in Grims Quarry wordt 2x het 'Groene initiatieven buurtactieplan' genoemd bij 'belastingvoordelen en boetes'.
Op dat moment waren er 4 verschillende buurtactieplannen in Grims Quarry actief, waarvan 1x het 'Groene initiatieven buurt actieplan' wat extra kosten met zich meebrengt.
De vermelding op de rekening lijkt dus niet goed, tenzij mijn huishouden ook moet meebetalen aan 'Groene buurtactieplannen' in de andere buurten. Ik kon hier helaas niets over vinden.
- Simmie995 years agoNew Ace
Bij de ingrediënten in koken wordt gesproken over 'Crawdad' (o.a. bij Gumbo).
Ik denk dat het 'kreeft' of 'rivierkreeft' moet zijn?
Op verzoek van @crinrict van het Engelse forum, plaats ik mijn probleem alsnog hier.
Het gaat om het ontbreken van tekst in de speciale ingame Batuu Cheats van het Star Wars Game Pack.
Daardoor is niet te zien welke cheats je kunt gebruiken. Crinrict heeft het zelf ook in de NL versie getest en kan dit probleem dupliceren.
Er blijken overigens meer ingame cheat bubbels in de NL versie leeg te zijn (of er staan 3 puntjes in).
Ik verwijs jullie graag naar mijn originele post + meerdere screenshots + een aantal reacties van Crinrict en mijzelf hierop.
Ik hoop op een spoedige reactie.
@EA_Jason is hierover al meer bekend misschien?
De meeste Batuu ingame cheats (zoals ik eerder meldde) zijn nog steeds leeg en het nieuwe uitbreidingspakket Sneeuwpret heeft identieke problemen met ontbrekende tekst in ingame cheats.. Ook zijn er nog andere keuzeopties leeg bij shift+klik op een Sim of voorwerp. Dit wordt nu toch echt heel vervelend omdat geboden opties hierdoor (nog steeds) niet bruikbaar/leesbaar zijn.
Dit staat (o.a.) in de patchnotes van 10 november:
- De lettertypes hebben een make-over gekregen, zodat alle lettertekens er op hun best uitzien.
- Zoals bij elke update heeft het vertaalteam de tekst voor alle packs/pakketten en eerdere updates verbeterd
Fijn dat dit is aangepast, maar totaal ontbreken van tekst lijkt me een groter probleem dan een lettertype er beter laten uitzien.
Het ontbreken van tekst loopt al een lange tijd en door meerdere packs heen.
Zou je a.u.b. aan EA willen vragen of dit met de komende december patch gerepareerd kan worden?
en nog een leeg voorbeeld als je shift+klik op een plant doet.
- EA_Jason5 years ago
EA SPORTS FC™ Team
Ik heb het inderdaad doorgegeven en ze waren ermee bezig om dit te onderzoeken. Ik zal eens nakijken of er al een update over is.
@EA_Jason is hier al meer over te melden? Deze problemen zijn er nog steeds en dat duurt nu toch wel erg lang.
Het is begonnen (zover ik weet) bij de release van Jaargetijden en dat was in juni 2018.
Het betreft officiële in-game opties die leeg zijn en dus niet werken en dat is langzamerhand echt niet leuk meer.
- EA_Neil5 years ago
EA Staff (Retired)
Hey @Simmie99 ,
Ik ben bang dat Jason ondertussen vooral actief is op de Engelse boards maar ik zal zien wat ik door kan spelen voor jou.
Kun je laten weten of dit een gelijk probleem is als besproken wordt (helaas wel in het Engels) in deze discussie hier ?
Kun je ons laten weten of dit puur alleen DLC gerelateerd is en of het een verschil maakt als je de taal naar het Engels zet in de geavanceerde instellingen en het dan nogmaals probeert om te zien of dit inderdaad Nederlands gerelateerde strings zijn die missen of dat je ook taal problemen ziet met lege wolkjes in het engels?
- EA_Neil
- EA_Neil5 years ago
EA Staff (Retired)
Hey @Simmie99 ,
Kleine update over de lege cheat code wolk opties. Dit lijkt inderdaad te doen te hebben met lege tekstvelden voor bepaalde talen en voor paranormaal is er een oplossing voor door de tekstbestanden voor de juiste taal hier beneden in de volgende discussie te downloaden en in de juiste map te zetten:
Andere DLC wordt onderzoek naar gedaan zoals ook vermeldt in de discussie.
- EA_Neil
- Simmie994 years agoNew Ace
@EA_Neil Sorry dat ik niet eerder op je laatste berichten heb gereageerd. Ik ben het gewoon vergeten.
Sommige (testingcheats) cheat opties hebben na de laatste patch (27.4.2021) gelukkig weer tekst, behalve de Batuu cheats. Daar mist nog steeds heel veel tekst.
Op verzoek van @crinrict heb ik vandaag getest en mijn bevindingen in het Engelse topic aan haar doorgegeven:
@EA_Neil ik heb 2 foutjes in de tekst gevonden (zie bijlagen).
1. is van het Interieurdesigner Game Pack: daar staat 'Renovatie Ruimte hertellen' maar dat zal 'Renovatie Ruimte herstellen' moeten zijn
2. is een melding nadat mijn Sim een penmaatje had gevonden. 'Ik heb een nieuw penmaatje uit Sunset Valley. Ik weet nog hoe iedereen en hun moeder in Sunset Valley woonde. De tijdens zijn zeker veranderd.'
De tweede zin is gewoon vreemd en in de laatste regel staat: 'De tijdens zijn zeker veranderd' maar dat zal 'De tijden zijn zeker veranderd' moeten zijn.
- 4 years ago
@Simmie99 "Iedereen en zijn/hun moeder" is een uitdrukking net zoals "Jan en alleman", het betekent werkelijk echt iedereen 🙂
@DeSimsWiki Bedankt. Deze uitdrukking kende ik niet. Weer wat geleerd.😉
@EA_Neil Ik weet niet wie zorgt voor de Sims site 'ea.com/nl-nl' en meld het dus daarom maar even hier.
Op de pre-order pagina van Landelijk Leven staat een behoorlijk storende fout.
Er staat : Reserveer nu de Sims 4 Stedelijk Leven in plaats van Reserveer nu de Sims 4 Landelijk Leven. 🤨
- 4 years ago
Inmiddels zegt de pagina Koop nu De Sims 4 Stedelijk Leven. Maar ook in de title tag staat Stedelijk leven. De 2 benoemingen elders op de pagina zijn gelukkig wel Landelijk leven.
Toen ik een aantal via EA Game Changers zag spelen in het Engels, was ik al bang voor deze vertaling. En inderdaad, de vertaling zorgt voor verwarring.
Ik heb nog niet alle recepten vrijgespeeld, dus ik weet niet in hoeverre dit probleem voor komt met andere taarten. Dat is het lastige dat we in het Nederlands 'cake' en 'pie' allebei taart noemen. In deze situatie zou ik waarschijnlijk 'chocolate pie' vertalen als 'chocoladevlaai', gezien deze het dichtstbij in de buurt komt.
@EA_Neil er staat nog steeds 'Koop nu de Sims 4 Stedelijk Leven' op de pagina van Landelijk Leven (zie mijn vorige post).😞
Ook is er heel veel verwarring rond de bonuscontent 'Kabouterrit' van landelijk Leven.
Op bovenvermelde pagina staat:
DIGITALE CONTENT 'KABOUTERRIT** Alles draait om kabouters en we zijn erin geslaagd er stiekem nog een paar aan de game toe te voegen voor spelers die het De Sims™ 4 Landelijk Leven Expansion Pack vóór 2 september kopen! Koop nu om de digitale content 'Kabouterrit' te ontgrendelen.
**Er gelden speciale voorwaarden en beperkingen. Kijk hier voor meer informatie.
Dat 'hier' kijken voor meer informatie werkt niet, dus er is niet te lezen wat de speciale voorwaarden dan zijn.
In bovenstaande tekst staat niets over alleen pre-order of kopen via Origin (ook niet op Origin zelf), maar het geeft bij veel mensen problemen als ze ergens anders een code hebben gekocht en zelfs bij aankoop via Origin.
Ook de Gurus op Twitter zijn hierover niet echt duidelijk, want de een zegt dat het alleen voor Pre-order op Origin geldt (terwijl dat maar kon tot de release op 22 juli en er een datum staat van kopen vóór 2 september) en de ander zegt dat het voor alle platforms geldt mits gekocht vóór 2 september.
Ik zelf heb een originele review code van EA Benelux gekregen en toen ik deze verzilverde op Origin ontbrak ook de bonuscontent. Via EAHELP op Twitter is dit direct gecorrigeerd, maar dat geeft wel aan dat het allemaal niet zo lekker loopt.
Misschien handig om op de kooppagina wat duidelijker aan te geven hoe het nou precies zit en tevens te zorgen dat de 'Kijk hier' pagina werkt.
Vast bedankt.
- 4 years ago
Zie je naar welke link er wordt verwezen, @Simmie99?
Via De Sims 4 nieuwe uitbreidingen kopen geeft problemen, dat kan je beter niet doen.
De cache van de Origin cliënt leegmaken.
Mogelijk ook De Sims 4 via de Origin cliënt eens gaan repareren en bijwerken.
Als je koopt via een andere winkel dan Origin dan kan deze winkel niet mee doen met de acties en andere versies van het spel.
Je kan dit voor dat je de uitbreiding gaat kopen bij de door jouw gekozen winkel, het ook eens het navragen.
Via Origin kopen is toch veel makkelijker, wanneer dit mogelijk is?
Zie dit bestaand onderwerp over de ontbrekende bonus inhoud.
Onderaan bij de Algemene voorwaarden op de product website van deze uitbreiding, kan je zien staan:
Vreemd dat hier het laatste deel van de tekst nog in het Engels is.
De Sims™ 4 Stedelijk Leven - Officiële EA-website
Waarschijnlijk dient de link hier naar het kopen gedeelte te verwijzen, dat onderaan deze webpagina staat.
De tekst hier bevat een paar kleine typefouten.
Is het mogelijk om deze deelnemende verkoopkanalen ergens en hier te vermelden, @EA_Neil?
Groetjes.
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 4 hours ago
- 22 hours ago
- 2 days ago