Forum Discussion
Omdat de tread nogal lang geworden is, weet ik niet of dit al gerapporteerd is. Maar ik ervaar dat in mijn nederlandse PS4 spel met update 1.79 (nog steeds) een aantal dingen verkeerd vertaald zijn waardoor een aantal zaken niet eenduidig zijn.
Het gaat hierbij inderdaad om de bosbes ("landelijk leven", blueberry in engels) en de bosbessenstruik ("in de natuur" uitbreidingspack, huckleberry in engels) als plant, maar ook zijn aanverwante items. Daar mee bedoel ik o.a. zijn aanduiding in de inventaris en collectie overzicht. Daar heten ze allebei bosbes. Het enige verschil dat je ziet is dat het een ander plaatje is.
Hoewel de afbeelding van de bosbes uit landelijk leven qua kleur meer correct is voor een bosbes, wordt deze eigenlijk in het echt (bijna) niet commercieel gekweekt omdat deze moeilijker te plukken is. De bosbes uit "in de natuur" ziet er qua kleur meer correct uit als een blauwe bes.
Verder zorgen de namen van de taarten uit "landelijk leven" verwarring in het nederlands. Zowel "cake" als "pie" is vertaald als taart. Een voorbeeld hiervan is de chocolade taart (Chocolate cake, 15 simolean bij koken) als de chocoladetaart (chocolate pie, die met een chocobes of chocolade siroop 10 simolean kost of anders 45 simolean).
Hierdoor kom je in de problemen bij de taarten wedstrijd op zaterdag of sommige opdrachten voor de NPCs. Als er b.v. chocolade taart gevraagd wordt weet je niet om welke versie het gaat, zeker als je nog niet gezien/ niveau hebt dat er verder onderaan in de lijst nog een chocolade taart staat, maar er anders uit ziet. Ik ben op het internet veel klachten tegen gekomen dat mensen hun taart niet konden inleveren, maar omdat ze niet aangeven in welke taal ze spelen weet ik niet of het een vertalingsfout is en dus net de verkeerde versie hebben gekozen.
Om duidelijkheid te scheppen zou ik de volgende taarten, die in het engels aangeduid worden met pie veranderen naar de uitgang "vlaai": chocoladetaart, bosbessentaart, frambozentaart, pompoentaart, appeltaart. Dit omdat ze in mijn nederlandse ogen meer op een vlaai lijken.
Mogelijk is dit nodig voor een aantal andere taarten/pies, maar ik heb alleen het basis spel + seizoenen + landelijk leven + eco lifestyle + in de natuur.
Als deze taart namen inderdaad veranderen naar "vlaai", lijkt het mij verstandig om de wedstrijd ook "vlaai wedstrijd" of zo iets te noemen omdat volgens mij ook echt alleen de "vlaaien" mee kunnen doen.
Featured Places
De Sims 4 Technische problemen & bugs
Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 45 minutes agoCommunity Highlights
- EA_QueenBee19 days ago
Community Manager