Forum Discussion

Sabouma's avatar
Sabouma
New Veteran
4 years ago
Solved

frustraties bij bouwen

Ik speel sinds een paar dagen weer de Sims, en ik probeer een nieuw huis in elkaar te flansen, maar blijkbaar zijn er nieuwe "restricties" (weet even niet hoe ik het anders moet noemen) in het spel gekomen, waardoor ik niet meer zomaar dingen ergens neer kan zetten of een deur kan plaatsen of iets dergelijks.

Voorbeeld van melding als ik een deur wil plaatsen: kan muur niet doorkruisen. En als ik een afgesloten ruimte maak, komt er geen vloer meer in te liggen.

EDIT: bij het plaatsen van zo'n "prebuilt" ruimte (slaapkamer of badkamer of zo), verdwijnen er ook ineens spullen (een badkuip bijvoorbeeld), omdat dat ineens niet meer past.

Waarom is het zo ingewikkeld/vervelend geworden? Dit haalt de lol er wel vanaf voor mij... ☹️

5 Replies

• Heb je dit ook met andere Sims / huishoudens, @Sabouma? Ook op andere kavels / woningen, als in andere buurten?

Kan je van schermafdrukken maken, deze opslaan als een afbeeldingsbestandstype en als bijlagen toevoegen bij je reactie, om deze problemen duidelijker te maken?

Zorg dat je De Sims 4 hebt ontdaan van alle aangepaste inhoud en is gerepareerd via de Origin cliënt. Doe eens de volledige basisstappen.
    Daarna De Sims 4 schoon starten en opnieuw gaan testen.

Groetjes.
  • Hey @Sabouma,

Even een vraagje. Hoe lang is het geleden dat je hebt gespeeld?

In juli 2021 zijn er wat aanpassingen gedaan in het spel waardoor de cheat 'bb.MoveObjects On'  voor objecten uit de galerie niet meer handmatig hoefden te worden aangezet. Lees de informatie in deze patchupdate notes: Update 20/07/2021 (ea.com) en Update 27/7/2021 (ea.com)

Ik heb zelf ook even getest maar ik kan de restricties waar jij het over hebt niet reproduceren. Dus bij mij komt er wel gewoon een vloer te liggen als ik een afgesloten ruimte maak. En met M.O.O. lukt het me ook om overal ramen en deuren te plaatsen. Een aantal van de prebuilt ruimtes is vermoedelijk ook gemaakt met M.O.O. ('bb.MoveObjects On') dus als je dat hebt uitgezet kan het gebeuren dat er spullen verdwijnen. 

Heb je ook al eens in de huishoudinventaris gekeken als je de cheat 'bb.showhiddenobjects' aan hebt gezet? Ik heb gemerkt dat er met enige regelmaat spullen in die verborgen inventaris verdwijnen als M.O.O. uit staat. Wie weet vind je ze daar terug.

Misschien ten overvloede check je cc en mods en verwijder ook even de localthumbcache.package. Na de patchupdate is een fors aantal mods gebroken en dat leidt altijd tot oncontroleerbare speleffecten. Maar misschien helpt een reparatie van je spel ook wel. 

Laat even weten of je hier iets aan hebt.

Alvast bedankt.

• Sabouma's avatar
    Sabouma
    New Veteran
    4 years ago

De enige cheats die ik eigenlijk gebruik zijn "motherlode", "testingcheats true" en "cas.fulleditmode". De cheat(s) die jij noemt gebruik ik nooit en heb ik ook nooit gebruikt, dus in andere woorden: ik heb nooit iets aan of uitgezet met betrekking tot bouwen. 

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,945 PostsLatest Activity: 16 hours ago