Forum Discussion

EA_Neil's avatar
EA_Neil
Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
4 years ago

[Informatie] - Betaling staat nog in behandeling, wat kan ik doen?

Hey allemaal,

Het lijkt erop dat meerdere spelers tegen het probleem aan lopen dat na het kopen, van bijvoorbeeld een nieuwe Sims 4 pack, de betaling op 'in behandeling' blijft staan. Hier een klein overzicht van wat dit betekent en wat je hieraan kunt doen.

Wat betekent in behandeling?

In behandeling betekent dat de betaling tussen de bank en onze services nog in behandeling is en ergens mogelijk vertraagd is waardoor je de door jouw aangekochte game of uitbreiding helaas niet kunt spelen totdat deze voltooid is. Dit kan veroorzaakt worden door een vertraging bij de bank, door gebruik van een langzamere betaalmethode, drukte op onze winkel kanalen bij bijvoorbeeld een sale of een andere oorzaak.

Uiteindelijk betekent dit dat de betaling nog in behandeling is en je nog even zult moeten wachten totdat deze klaar is. Meestal gaat dit direct in Nederland en België maar soms kan dit een paar uurtjes tot een dag duren. Geen paniek! Dit is aardig normaal.

Maar het is wel van mijn bankrekening afgeschreven?

Vaak lijkt het erop dat de bank het bedrag afschrijft maar wat het vaak doet is het bedrag reserveren voor de aankoop zodat je dit geld niet per ongeluk kunt uitgeven voordat de aankoop voltooid is. Dit zorgt er ook voor dat terug boeken van het bedrag mogelijk is mocht het falen of je bijvoorbeeld een product niet krijgt die je besteld hebt bij een online winkel. Als de aankoop eenmaal voltooid is wordt dit bedrag pas echt afgeschreven en zal de betaling op voltooid komen te staan.

Wat kan ik doen?

Je zult in dit geval niks hoeven te doen behalve te wachten totdat de betaling afgerond is en het spel en/of de uitbreiding vanzelf toegevoegd wordt aan jouw spelbibliotheek.

Mocht het een vertraging zijn duurt dit meestal tot 24 - 72 uur om af te ronden en zal voor maximaal 10 werkdagen zichzelf proberen te voltooien voordat hij automatisch faalt. Mocht een betaling falen zal het afgeschreven bedrag uiteraard teruggeboekt worden. 

Ik hoop dat dit wat inzicht geeft en zorgen weg neemt mocht je tegen dit probleem aan lopen bij het aanschaffen van een spel of uitbreiding bij ons.

- EA_Neil

17 Replies

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,880 PostsLatest Activity: 2 hours ago