Forum Discussion
Zou je misschien voor ons een DxDiag.txt willen maken, @didi91176 ? Hoe je zo'n bestand maakt kan je hier lezen:Informatie verzamelen over je pc door middel van DxDiag (ea.com) Je kan dat bestand zodra je het hebt gemaakt bij je antwoord voegen door op de knop 'Bestand kiezen' te klikken en het op je computer opgeslagen Dxdiag.txt bestand op te laden (Je kan dat bestand het beste op je bureaublad opslaan dan kan je het eenvoudig terug vinden) Wij kunnen dan aan de hand daarvan beoordelen of er misschien ook nog iets anders misgaat.
Het liefst zou ik toch een screenshot van de inhoud van de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 zien. Die map zou op jouw computer aanwezig moeten zijn. Een screenshot kan je maken door op je toetsenbord de toets prt sc/sys rq aan te slaan. Meestal vind je deze toets in de bovenste regel met toetsen of aan de rechterkant. Als je meerdere Sims 4 mappen tegenkomt of meerdere mappen met de naam Electronic Arts zou dat ook tot de problemen kunnen leiden die je beschrijft.
Dus, hoe preciezer de informatie die jij verstrekt, hoe beter we je kunnen helpen.
Alvast bedankt.
- didi911764 years agoRising Traveler@Trismagistos zal een DXDiag .text maken en een screenshot
- didi911764 years agoRising Traveler@Trismagistos ik heb the sims 4 terug gedeinstaleerd en geinstaleerd maar nu zie ik alleen in mijn map the sims 3 map maar geen sims 4 meer heb ook namelijk the sims 3 op mijn laptop staan
heb een DxDiag gemaakt - Trismagistos4 years agoHero
Misschien heb je iets te snel op de knop 'Verzenden' geklikt, @didi91176. Deze website heeft namelijk een eigen virusscan en soms duurt het even voordat alles in orde wordt bevonden. Dus, zou je het DxDiag.txt nog eens willen bijvoegen en als alles oké is pas op verzenden willen klikken. Daarna zal ik even de tijd nodig hebben om het bestand te bestuderen dus het kan soms tot een dag duren voordat ik erop terugkom. Alvast bedankt.
- didi911764 years agoRising Traveler@Trismagistos ik kan alleen een afbeelding en video naar je versturen geen bestand zie ik ik er niet bijstaan
- EA_Neil4 years ago
EA Staff (Retired)
@didi91176,
Als je op beantwoorden in plaats van snel antwoord drukt zou je onder het bericht het bestand toevoegen moeten vinden.
De Sims 4 map wordt aangemaakt nadat je De Sims 4 voor het eerst hebt opgestart dus als je dat na het herinstalleren nog niet gedaan hebt probeer dat eerst eens en zie of dat de documenten folder aan maakt voor je.
- EA_Neil - didi911764 years agoRising Traveler
hier DXdiag bestand
- Trismagistos4 years agoHero
@didi91176 Ik heb de DxDiag.txt even vluchtig bekeken en kom tot de conclusie dat je De Sims 4 en De Sims 3 met gemak zou moeten kunnen spelen op jouw Acer Nitro AN515-54. Alle specificaties voldoen aan de aanbevolen systeemeisen voor het spel. Ook heb je de meest recente updates van Windows 10 en de grafische kaarten. Als ik wat verder kijk dan vermoed ik dat je ook een aantal extra optionele updates van Windows hebt opgehaald die je eigenlijk met jouw laptop helemaal niet nodig hebt. Maak je daarover geen zorgen. Zodra je de nieuwste updates van Windows ophaalt en installeert dan zullen ook de overbodige updates worden gewist.
Eén van de andere mogelijkheden waarom je De Sims 4 de map Electronic Arts niet kan vinden op je laptop kan te maken hebben met de instellingen van je antivirusprogramma of aan de firewall die je gebruikt. Zorg ervoor dat je de firewall en je antivirusprogramma Origin en De Sims 4 toestemming geeft om in die map te schrijven.
Ook vraag ik me af of je bij het installeren van De Sims 4 wel toestemming hebt gegeven aan Origin om ook de elementen van Microsoft Visual Studio C ++ te installeren. Die onderdelen kan je hier alsnog ophalen: De laatste ondersteunde Visual C++-downloads (microsoft.com) Downloadt en installeer dan de versies die je ziet staan bij de blokjes
- x86: vc_redist.x86.exe
- x64: vc_redist.x64.exe
Als dat allemaal niet lukt dan zou je misschien moeten overwegen om het alles opnieuw te installeren. Daarmee bedoel ik én Origin én De Sims 4. Hopelijk hoeft het niet zover te komen. Laat even weten of het is gelukt met die extra onderdelen.
Veel succes.
- didi911764 years agoRising Traveler@Trismagistos niks heeft gewerkt zal nu alles moeten verwideren Origin en de sims 4 en terug instaleren .
- 4 years agoStuurprogramma's van je videokaarten zijn al meer dan 1 jaar oud, die zou je eens kunnen bijwerken, @didi91176.
De stuurprogramma van NVidia zijn hier te vinden: https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?&lang=en-us
De stuurprogramma van Intel zijn hier te vinden: https://www.intel.com/content/www/us/en/support/products/80939/graphics-drivers.html
Zorg dat de NVidia GeForce GTX 1650 videokaart is geselecteerd voor het draaien van de zwaardere software (onder andere spellen).
Mappen en hun inhoud kunnen niet zomaar verdwijnen.
Deel je soms de computer met anderen?
Kijk je wel in de juiste mappen?
Was het handmatig aanmaken van de ontbrekende mappen nog gelukt?
Je zal alle overige en onnodige openstaande software volledig moeten afsluiten.
Verlaag de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer", zet de schuifbalk volledig naar beneden toe en bevestig je reactie.
De Sims 4 via de Origin cliënt starten en de Origin cliënt als een Administrator starten.
Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-schoon-opstarten-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f3dd
Een nieuw, lokaal Windows gebruikersaccount met Administrator rechten aanmaken. Je daarop aanmelden en dan zo nogmaals proberen. Blijft de "Saves" map met inhoud nou dan ook bestaan?
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-lokaal-gebruikers-of-administrator-account-maken-in-windows-10-20de74e0-ac7f-3502-a866-32915af2a34d
Met een andere computer eens gaan testen. Lukt het daarmee wel om een opgeslagen spel te behouden?
Je computer laten controleren of besmettingen met een bijgewerkte beveiligingssoftware en definities jonger dan 24 uren. Volledige scan van je computer kan een aantal uren duren.
De gevonden besmettingen dienen worden verholpen.
Je computer laten controleren op fouten in Windows.
De gevonden fouten dienen worden verholpen. Zo niet, zal je een schone installatie van Windows moeten gaan doen.
Zorg wel dat je eerst een reservekopie hebt gemaakt van jouw belangrijke gegevens, dat gaat makkelijk door deze te kopiëren naar een USB-opslagmedium. Die je daarna veilig ontkoppeld en bewaard.
De Sims 4 helemaal verwijderen en dan opnieuw installeren zal waarschijnlijk weinig doen.
Zorg wel dat je een reservekopie maakt van je spelvoortgang en instellingen? Dat kan je makkelijk doen door de gehele "Electronic Arts" map te verplaatsen op een USB-opslagmedium. Die je daarna veilig ontkoppeld en bewaard.
Laatste versie van de Origin cliënt kan je hier vinden: http://www.dm.origin.com/download
Systeemeisen voor De Sims 4 (alleen basisspel, de normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Groetjes. - Trismagistos4 years agoHero
@didi91176 Heb je al eens geprobeerd om De Sims 4 te starten met de EA Desktop app? Die kan je hier ophalen. Open bèta van de EA-app Misschien lukt het aanmaken van de map Electronic Arts\De Sims 4 wel met deze app.
Als je uiteindelijk toch voor die optie kiest om alles te verwijderen en opnieuw te installeren dan raad ik je aan de Apps te verwijderen op de officiële manier. Dat is via het Windows instellingen menu en dan eerst in het tabblad Apps en onderdelen Origin te verwijderen en daarna eventueel alle onderdelen van de Sims 4.
Als dat is afgerond zou je eventueel met een Crap Cleaner het register van Windows (je laptop) kunnen opschonen. Er zijn gratis versies van Crap Cleaner te vinden. Ik raad je aan de naam even te googelen. Daarna kan je opnieuw Origin downloaden en installeren. Jammer genoeg zal je daarna wel alle pakketten van de Sims opnieuw moeten downloaden en dat kan enige tijd vergen. Als het goed is, maakt Origin daarna alle onderdelen aan zoals het hoort.
Heel veel succes.
- didi911764 years agoRising Traveler@Trismagistos dank je probeer het hou je op de hoogte
- didi911764 years agoRising Traveler@Trismagistos via de EA app lukt het ook niet heb net alle stappen gedaan om alles te verwijderen en nu terug origin geïnstalleerd en nu is alles van the sims aan het downloaden hoop dat het nu wel een map aanmaakt anders weet ik het niet meer heb van alles geprobeerd ook bij avast als uitzondering toegevoegd
- didi911764 years agoRising Traveler@Trismagistos ook die twee opties werken niet.
Dus maar spelen zonder opgeslagen game ☹️ - EA_Neil4 years ago
EA Staff (Retired)
Hey @didi91176,
En hij maakt alsnog ook geen mijn documenten/Electronic Arts/De Sims 4 folder aan na het opstarten via EA Desktop?
- EA_Neil - 4 years ago
@RealSimmor0 het verwijderen van antivirussoftware is niet raadzaam en kan niet worden gezien als een goed advies.
- 4 years agoZeker van wel, als deze dus voor problemen geeft, @Trismagistos.
@didi91176 Ik heb pasgeleden op een andere computer dan mijn gamecomputer de Sims 4 geïnstalleerd en had ook even last van de OneDrive. Ook nadat ik die had ontkoppeld bleef ik in de map documenten een rode bal met een zwart kruis zien voor de map Electronic Arts. Zou je nog eens willen controleren of jij dat ook waarneemt? In dat geval is de OneDrive niet goed afgesloten en blijft de map Electronic Arts op de OneDrive sluimeren.
Je zou nog eens kunnen kijken of de map Electronic Arts nog bestaat op de OneDrive en hem van die plek verwijderen. Als je toch al op kopie op een USB-stick of externe harddisk hebt staan, kan dat geen kwaad. En zou je ook nog eens een zoekopdracht in de balk bovenaan rechts van de verkenner willen intoetsen met de naam Electronic Arts? Misschien dat de map door een aanpassing van instellingen wel op een andere plaats terecht is gekomen.
Als je nog wilt blijven proberen dan zal ik samen met jou nog even blijven zoeken naar een oplossing.
- didi911764 years agoRising Traveler@Trismagistos allereerst hartelijk dank dat je wilt blijven zoeken vind ik tof van je .
Ik heb one drive al nagekeken en stond geen map meer van electronic art
dus ik ga nu op verkenner zoeken naar een map van electronic art
je hoort er nog van - EA_Neil4 years ago
EA Staff (Retired)
Wij raden in het algemeen inderdaad niet aan een anti-virus volledig te verwijderen alhoewel het het wel waard kan zijn hem tijdelijk uit te schakelen om te kijken of dat helpt. Uiteraard is in dat geval het niet aan te raden andere dingen te doen totdat je hem weer aan zet.
In dit geval voelt het meer als een OneDrive probleem inderdaad waarbij hij de map automatisch in de cloud zet. Houd ons op de hoogte @didi91176 ! Het kan het ook waard zijn te testen op een ander Windows profiel met admin rechten.
- EA_Neil
- EA_Neil4 years ago
EA Staff (Retired)
Hey @didi91176,
Dus die slaat verder wel prima op en kan geladen worden erna? Gebeurt hetzelfde met De Sims 4 als je op een ander Windows profiel met Admin rechten speelt?
- EA_Neil - EA_Neil4 years ago
EA Staff (Retired)
Geen probleem. Gelukkig is dit niet erg lastig en na het testen kun je dit profiel gewoon weer weghalen.
Je kunt hier lezen hoe je deze kunt aanmaken en je kunt hem in hetzelfde menu ook weer verwijderen hierna.
- EA_Neil
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 2 days ago
- 3 days ago
- 4 days ago