Forum Discussion

Jay-Sage90's avatar
2 years ago
Solved

Kan de sims niet installeren, loopt vast op preparing

Ik ben al sinds gisteren bezig de sims 4 proberen te installeren. maar krijg elke keer dat hij vast loopt op preparing. waarna ik een download error melding krijg. ik heb elke oplossing geprobeerd die op internet te vinden.

*EA app repareren

*EA app opnieuw installeren

*EA app via taakbeheer afsluiten en cache legen

*Computer opnieuw opgestart

maar niks wat ik ook doe schijnt te helpen. wordt er gek van.

Weet iemand wat er aan de hand is?

• Hey @Jay-Sage90 

Ik heb even de tijd gehad om jouw DxDiag.txt te bestuderen en als ik die zie is de eerste vraag of jij je PC zelf hebt gebouwd?

Ik kom nogal wat kleinere en grotere fouten tegen. Helemaal onderin de DxDiag.txt wordt dat duidelijker.

Spoiler
    Windows Error Reporting:
    +++ WER0 +++:
    Foutbucket 2166586424808692008, type 5
    Naam van gebeurtenis: AppHangB1
    Antwoord: Niet beschikbaar
    Id van CAB-bestand: 0

Dit rapport geeft aan dat er een probleem is met de Windows updates maar dat het systeem zelf onvoldoende opties heeft voor een goede diagnose. 

de foutmelding die er eigenlijk direct op volgt is:

Spoiler
    Handtekening van probleem:
    P1: ACValhalla.exe
    P2: 0.0.0.0
    P3: 63e1cbca
    P4: ca18
    P5: 67246080

Hierin wordt duidelijk dat de grafische kaart een update nodig heeft, Je kunt de update voor de NVIDIA GeForce GTX 1650 hier ophalen: 

NVIDIA Studio Driver | 546.01 | Windows 11

De fout die hierop volgt is wat ernstiger:

Spoiler
    Foutbucket LKD_0x1cc_EXRESOURCE_TIMEOUT_OWNERTHREAD_Ntfs!NtfsNonCachedIo, type 0
    Naam van gebeurtenis: LiveKernelEvent
    Antwoord: Niet beschikbaar
    Id van CAB-bestand: 213be46c-b16a-4e54-9bce-da7ea4993aad

Ik raad je aan om de tekst in de spoiler te kopiëren en volledig te googelen of in Bing te plakken. Hie valt te lezen dat er sprake is van een hardware fout. 

Spoiler

Ik raad je aan om de volgende stappen te volgen om de oorzaak van de foutmelding te achterhalen:
    1. Controleer of uw apparaat de nieuwste updates heeft geïnstalleerd.
    2. Voer een volledige scan uit op uw apparaat met behulp van een antivirusprogramma van derden.
    3. Controleer of er recentelijk nieuwe hardware of software is geïnstalleerd op uw apparaat. Als dat het geval is, probeer dan de hardware of software te verwijderen en controleer of de foutmelding nog steeds optreedt.
    4. Als de foutmelding blijft optreden, raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenondersteuning van Microsoft voor verdere hulp ³.

Alle daarop volgende meldingen hebben te maken met het bovenstaande probleem. het advies is dus: controleer of je alle noodzakelijke updates hebt opgehaald en installeer (in het ergste geval) Windows 11 helemaal opnieuw.

14 Replies

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,947 PostsLatest Activity: 12 hours ago