Forum Discussion

Vogelland's avatar
5 years ago
Solved

mijn huis is opeens weg

hallo 

ik heb een probleem mijn huis is opeens weg. als ik naar hoofdbeheer ga (dus dat je alle kavels kan zien ) zie ik mijn huis wel maar als ik er op klik is het weg/ de kavel is gewoon leeg. de vorige keer dat ik heb gespeeld had ik niets veranderd aan me huis en had het spel opgeslagen wat kan ik hier aan doen.

• @Vogelland Misschien kan je eerst proberen om eerst nog eens op het huis te klikken waar je met jouw Sims familie mee speelde. Zie screenshot:

Als het goed is verschijnt de familie dan links onderin beeld. Als je op het icoontje rechts onderin klikt, zoals op jouw foto, kom je in Creëer Een Sim en begin je namelijk met een nieuwe familie. 

Als dat niet het probleem is 

Misschien dat je nog eens kunt kijken of jouw Sims familie ergens anders is? Het kan zijn dat er ergens iets is misgegaan met verhuizen of samenvoegen van families. Maar er kan ook iets zijn misgegaan bij de laatste keer dat je jouw spel hebt opgeslagen. 

Ik heb nog niet helemaal duidelijk of je gebruik maakt van modificaties. Want als je die wel gebruikt dan zal je toch eens moeten controleren of die niet de oorzaak zijn van het probleem. Je kan dat testen door de map mods uit de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 te verplaatsen naar het bureaublad. Als je daarna je spel repareert via de methode die ik al aangaf. Dus in Origin en verwijder dan ook nog eens het bestand localthumbcache.package. 

Als je geen modificaties gebruikt dan kan je gelijk naar de volgende stap. Daarvoor moet je eerst wel weten wanneer jouw spel het gewoon deed zoals voordat je het probleem tegenkwam. Als je dat nog weet dan kan je proberen een opslag bestand te herstellen. 

Begin dan ook weer met de optie 'Spel laden'.  Op het screenshot vind je waar je de optie om het opslagbestand te herstellen kunt vinden.

Als je dat aanklikt, krijg je een aantal bestanden te zien waar je naar terug kunt gaan. Links onder het bestand zie je de datum en tijd staan. Alleen als je zeker weet dat een van die bestanden is opgeslagen vóórdat je probleem begon zou je kunnen kiezen om dat bestand te herstellen. Je zet je hele spel dan terug in de tijd en alle handelingen die je hebt gedaan, verdwijnen.

Al je spel voortgang is dan ook voorgoed weg. Als je niet zeker bent van je zaak is het niet verstandig om hiervoor te kiezen.

Als je zeker weet dat de datum en tijd niet kunnen worden hersteld, kan je ook nog eens controleren of de familie waar je mee speelde niet in een andere wereld woont of ergens anders aanwezig is.

Klik daarvoor op werelden beheren en dan rechts bovenin op de twee poppetjes (Huishoudens beheren) Je krijgt dan de families te zien en de werelden waar je in speelt. Normaal zie je het laatst gespeelde en laatst bewerkte huishouden als eerste. Als het goed is zie je dan de familie waar je al die tijd mee hebt gespeeld.

Laat even weten of je hier iets aan hebt. 

Alvast bedankt.

10 Replies

• Alleen dit huis / kavel, of toch ook bij andere huizen / kavels, @Vogelland?

Was dit huis / kavel gedownload via de Galerij? Of heb je dit huis zelf gemaakt of verbouwd?

Gebruik je soms aangepaste inhoud, dan zal je deze eens helemaal ontdoen.
    Daarna De Sims 4 de Origin cliënt gaan repareren en bijwerken.

Mocht je soms de computer delen met anderen en/of bepaalde software gebruiken, dan kunnen die ervoor zorgen dat jouw gegevens worden verplaatst of verwijderd.
    Je dient De Sims 4 en de Origin cliënt lokaal te installeren. Hun gegevens dien je lokaal te bewaren en bereikbaar zijn voor hun.
    Standaardlocatie waar De Sims 4 jouw spelvoortgang en instellingen bewaart, is in je "Documenten\Electronic Art\De Sims 4\", indien je de Nederlandstalige en normale versie van De Sims 4 gebruikt.
    Mocht je De Sims 4 in een andere taal als "De Sims 4 Legacy Editie" gebruiken, dan worden jouw spelvoortgang en instellingen in een andere map opgeslagen.
    Alle overige en onnodige openstaande software zal je helemaal moeten afsluiten, want het is mogelijk dat deze de goeder werking van De Sims 4 en de Origin cliënt kunnen verhinderen / verstoren.

Schermafdrukken kan je beter als een afbeeldingsbestandstype opslaan.Dan als een bijlage toevoegen bij je reactie.

Groetjes.
  • @Vogelland Heb je al eens geprobeerd om jouw spel te starten door op de knop spel laden te klikken? Het kan zijn dat je daarmee precies ziet welke spellen je al hebt gespeeld en onder welke naam je jouw huis en huishouden hebt opgeslagen. Als je op Spel laden klikt zie je wat je allemaal al hebt gespeeld. Hopelijk vind je op die manier je huis weer terug.

Als je gebruik maakt van een cloudopslag zoals iCloud of OneDrive kan je die beter uitzetten.

Laat ook even weten op wat voor een computer je de Sims 4 speelt. De oplossingen die we je kunnen geven zijn namelijk anders bij Windows dan bij een Mac.

Alvast bedankt.

• Vogelland's avatar
    Vogelland
    5 years ago

hallo bedankt voor het reageren @RealSimmor0 . en op antwoord van je vragen  het is allen bij dit huis en ik heb het huis verbouwd .als ik  "Documenten\Electronic Art\De Sims 4\" heb geopend en je ziet al die mappen wat moet ik dan precies doen, om weer gewoon in me huis te kunnen spellen 

• Vogelland's avatar
    Vogelland
    5 years ago

bedankt voor het reageren @Trismagistos . ik heb het geprobeerd om via spel laden het te doen maar dan is de kavel nog steeds leeg en ik doe de sims 4 op windows . 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@Vogelland Heb je al eens geprobeerd om het bestand localthumbcache.package te verwijderen? Dat bestand kan je vinden in de map:\Documents\Electronic Arts\De Sims 4. Soms helpt het als je dat bestand verwijdert, zeker als je ook gebruik maakt van aangepaste inhoud zoals custom content en scriptmodificaties. (De verzamelnaam is mods of modificaties en al dat soort bestanden vind je terug in de map mods)  Als je het spel daarna opnieuw start maakt De Sims een nieuw en 'schoon' localthumbcache.package aan. 

Op het screenshot zie je wat je nog meer in de map:\Documents\Electronic Arts\De Sims 4 kunt vinden.

Als je helemaal geen modificaties gebruikt en je blijft hetzelfde probleem zien dan kan je er ook voor kiezen op je spel eens te repareren via Origin.

Klik dan als je in de spelbibliotheek van Origin bent met de rechtermuisknop op de tegel van de Sims 4 en kies in het menu dat dan verschijnt voor de optie repareren. Hopelijk zorg je daarmee dat je je spel weer op orde brengt.

Laat even weten of je daarmee succes hebt. Ander kijken we nog even naar en paar andere mogelijkheden.

Hartelijke groet.

• Vogelland's avatar
    Vogelland
    5 years ago

bedankt @Trismagistos  voor de tips. ik heb het allebei gedaan maar me kavel blijft nog steeds leeg weet je misschien nog iets anders wat ik kan doen.

• Was dit huis zelf gemaakt of via de Galerij, @Vogelland?
    Had je wel jouw spel opgeslagen?
    Bestaat de map genaamd "Saves" in je "Documenten\Electronic Art\De Sims 4\", dan zal je naar de datum en tijd eens moeten gaan kijken.
    Heb je nog andere huizen gebouwd of verbouwd? Bestaan deze wel?
    Test met deze of een andere huis, om te dien of daarmee hetzelfde gebeurd.
    Kijk eens in de Prullenbak, of je toch deze gegevens hebt verwijderd.
    Deel je soms de computer met anderen? Mogelijk hebben zijn dan gegevens verplaatst of verwijderd, zonder medeweten.
    Zorg dat je basisstappen helemaal doet en De Sims 4 hebt ontdaan van alle aangepaste inhoud.

Je dient alle overige, onnodige openstaande software volledig hebben afgesloten.
    De Sims 4 en de Origin cliënt dien je lokaal te installeren. Hun gegevens, waaronder je spelvoortgang en instellen, dienen ook lokaal bewaard worden en ook bereikbaar zijn voor hun.

Wat als je een reservekopie maakt van dit huis en het overschrijft met een nieuwe of standaard huis / kavel waar je beetje aan veranderd en daarna opslaat? Blijft deze bestaan of verdwijnt deze ook zo?

Groetjes.
  • Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@Vogelland Misschien kan je eerst proberen om eerst nog eens op het huis te klikken waar je met jouw Sims familie mee speelde. Zie screenshot:

Als het goed is verschijnt de familie dan links onderin beeld. Als je op het icoontje rechts onderin klikt, zoals op jouw foto, kom je in Creëer Een Sim en begin je namelijk met een nieuwe familie. 

Als dat niet het probleem is 

Misschien dat je nog eens kunt kijken of jouw Sims familie ergens anders is? Het kan zijn dat er ergens iets is misgegaan met verhuizen of samenvoegen van families. Maar er kan ook iets zijn misgegaan bij de laatste keer dat je jouw spel hebt opgeslagen. 

Ik heb nog niet helemaal duidelijk of je gebruik maakt van modificaties. Want als je die wel gebruikt dan zal je toch eens moeten controleren of die niet de oorzaak zijn van het probleem. Je kan dat testen door de map mods uit de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 te verplaatsen naar het bureaublad. Als je daarna je spel repareert via de methode die ik al aangaf. Dus in Origin en verwijder dan ook nog eens het bestand localthumbcache.package. 

Als je geen modificaties gebruikt dan kan je gelijk naar de volgende stap. Daarvoor moet je eerst wel weten wanneer jouw spel het gewoon deed zoals voordat je het probleem tegenkwam. Als je dat nog weet dan kan je proberen een opslag bestand te herstellen. 

Begin dan ook weer met de optie 'Spel laden'.  Op het screenshot vind je waar je de optie om het opslagbestand te herstellen kunt vinden.

Als je dat aanklikt, krijg je een aantal bestanden te zien waar je naar terug kunt gaan. Links onder het bestand zie je de datum en tijd staan. Alleen als je zeker weet dat een van die bestanden is opgeslagen vóórdat je probleem begon zou je kunnen kiezen om dat bestand te herstellen. Je zet je hele spel dan terug in de tijd en alle handelingen die je hebt gedaan, verdwijnen.

Al je spel voortgang is dan ook voorgoed weg. Als je niet zeker bent van je zaak is het niet verstandig om hiervoor te kiezen.

Als je zeker weet dat de datum en tijd niet kunnen worden hersteld, kan je ook nog eens controleren of de familie waar je mee speelde niet in een andere wereld woont of ergens anders aanwezig is.

Klik daarvoor op werelden beheren en dan rechts bovenin op de twee poppetjes (Huishoudens beheren) Je krijgt dan de families te zien en de werelden waar je in speelt. Normaal zie je het laatst gespeelde en laatst bewerkte huishouden als eerste. Als het goed is zie je dan de familie waar je al die tijd mee hebt gespeeld.

Laat even weten of je hier iets aan hebt. 

Alvast bedankt.

• Vogelland's avatar
    Vogelland
    5 years ago

het spijt me dat ik zo laat antwoord @Trismagistos  maar het heeft gewerkt ik heb op herstel gedrukt en mijn huis staat weer op me kavel 

bedankt

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

Dat geeft helemaal niets, @Vogelland. Het belangrijkste is dat je weer gewoon door kunt spelen zoals je gewend was.

Veel plezier met spelen. 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,947 PostsLatest Activity: 3 days ago