Forum Discussion
Soel soel,
Deel 1 is nu opgelost van mijn waslijstje 🥳! Ik heb mijn inventaris terug dankzij repareren spel inderdaad dus toch gelijk @Trismagistos ! Ik had het van de week al keer gedaan, maar ging nu aan mezelf twijfelen of dit nu voor of ná dat ik dus paar bugs al had gevonden. Ik wil nooit voor 1 dingetje eigenlijk een nieuw onderwerp aanmaken zodoende. Dus inderdaad, mijn keuken is weer vol (koelkast heeft nu 3 taarten en 100+ aan meel etc. Dus alles wat ik al weer tussendoor besteld had zit er ook weer in. Mega fijn dat dus 1 dingetje opgelost is. Ook mijn nieuwe sieraden werkbank zit ineens weer vol met de gekochte edelstenen etc. Fijn! Zie screenshot van het laatste en zelfs mijn bloemstukwerkbank zit weer vol 😃 Blij mee!
Nu nog de rest hahaha,
Groetjes Monique
Wat ik trouwens de laatste week ook in 1x merk is dat de verjaardagen bijvoorbeeld (of ander feest) die je plant in jouw Sims agenda, die gebeuren niet op de tijd dat je hem in de agenda zet, hierdoor was er bijvoorbeeld al een Sim onbemerkt opgegroeid tot tiener (cherm) en was ze boos op haar ouders! Geen feestje, dus boze Sim. Ook andere feestjes merk ik het bij. Net had ik wederom een feestje (verjaardag) en het is al ruim ná 8u en helaas nog steeds niets. Je kan hem ook niet veranderen in de agenda of verwijderen!? Raar maar waar...
Is dit al een bekende bug/glitch? Heb het spel gerepareerd en helaas gebeurt het dus van tevoren en erna ook nog ;-)
Groetjes Monique
- monique230512 years agoSeasoned Ace
Helaas...Sim blijft dus het deeg mengsel uit de mixer halen en krijgt meteen de optie eten. Ik doe dan gelijk (of ik probeer het) weg te klikken. Ze zetten het vaak niet neer en als ze het neerzetten dan krijg ik vaak niet de 'sleep' optie net als borden en/of vuilnis. De optie als ze het in de hand hebben het deeg is alleen eten of wegzetten maar dat doen ze dus niet helaas (ja in dus zo'n box waar je dingen in bewaard). Rare bug/glitch? Ben ik tot nu de enige?
Heb dus het spel al gerepareerd, heb geen CC/Mods (al meer dan 2 jaar niet meer!!) in mijn spel, ik laat mijn Sims niet in een gedownload huis uit de gallerij wonen behalve in mijn eigen gebouwde creaties, heb dus Localthumb.package al weggegooid ehm ben ik nog iets vergeten...Enfin al veel gedaan, denk dus helaas dat het iets vanuit EA is helaas.
Foto hierbij dat de Sim het in z'n hand houdt het deeg. Ze blijft het op willen eten...Jammer. Dus nee ik kan hem helaas dus niet in de koelkast zetten. Jammer.
Hierbij nog even 2 andere foto's toegevoegd na bijna de hele avond spelen. Er komen 3 optie's bij het deeg...en uiteindelijk als ze het deeg heeft neergezet (na eerst ervan te eten helaas) dan kan je hem nog steeds niet optillen zeg maar en wegslepen naar je koelkast. Ik heb net een nieuwe game aangemaakt met nog niets erin, leeg huis nieuwe sim geen scenario etc. Ben benieuwd of die hetzelfde blijft. Tot horens.
Groetjes Monique (Ps Fijn weekend) - Trismagistos2 years agoHero
Hey @monique23051
Eerst maar even over de evenementen in de kalender. je zult die toch echt zelf moeten plannen op de dag zelf. De kalender is alleen maar een geheugensteuntje. Alle activiteiten die je daar in plant zal je zelf nog moeten opzetten. Alleen de vaste kalender onderdelen: Oogstfeest, kerst, nieuwjaar en praat als een piraat-dag (dus de geel gemerkte dagen) zijn standaard alle overige die je zelf invoert dus niet.
Bovendien moet je er rekening mee houden dat er een wat speling zit in de feitelijke verjaardag van je Sims. Soms tot wel drie dagen. Het is dus verstandig om die dagen te vieren voordat ze op de kalender verschijnen. Dus gewoon het weekend ervoor voorkomt een hoop ellende. Dit is by design dus weinig aan te doen.
Het probleem met het beslag lijkt ook wel een beetje by design. Zie ook de reactie van Crin in deze draad.
[HCHSP] Sims autonomously eat prepped ingredients (Patch 1.105.32) - Answer HQ
De draad waar het extensieve gedrag als bug werd opgemerkt blijkt te zijn opgelost met de voorlaatste patch
Solved: [FIXED] [HCHSP] Sims eating prepped ingredients as 'eat leftovers' - Answer HQ
Ik heb er geen echte oplossing voor behalve te stoppen met het maken van het beslag.
- monique230512 years agoSeasoned Ace@Trismagistos Hoi,
Het gekke van die verjaardagen en andere feestjes die ik normaal plan, dan krijg je dus van tevoren een melding dat het feest enzo gaat beginnen, je kent het vast wel, maar dat krijg ik nu pas 's nachts bijvoorbeeld om 4u ipv 8u 's avonds die ik gepland had staan. Natuurlijk hou ik het allemaal zelf bij, vindt het alleen altijd handig om die 'agenda' te maken i.v.m groot Sim huishouden ;-). Maar sinds kort begint geen 1 feestje (of bruiloft of whatever) uit zichzelf meer. Dat was dus voor 2 weken geleden wel zo helaas. Dan gingen Sims uit zichzelf als je op "Oké" klikte (dat ze klaar waren om erheen te gaan) er ook echt heen, momenteel krijg ik dus die vraag niet eens meer. Zodoende dat ik dus wel eens een bruiloft of verjaardag mis. Ze starten uiteindelijk wel vaak maar dan midden in de nacht of in de ochtend nadat iemand jarig was of al getrouwd is. Raar he?
Tja die 2 url's die jij doorgeeft ken ik. Helaas is het bij mij dus echt anders. Ze eten het niet als 'leftovers' namelijk. In 1e instantie voor de patch wél, maar nu maken ze het dus en zetten het niet eens meer neer of in hun eigen inventaris. En als ze het dus al neerzetten dan kan je het dus niet meer naar de koelkast slepen. Da's nu dus 'mijn' en misschien meerdere Sims hun probleem. Enfin ik ga dus nog met mijn nieuwe familie het proberen, blijft het daar ook bij mislopen dan ga ik inderdaad geen beslag of deeg meer maken hahaha...
Groetjes en weer bedankt,
Monique - monique230512 years agoSeasoned Ace
Hoi @Trismagistos
Nou ik denk echt dat dus mijn gezin, die ik zelf gemaakt heb en het huis ook, behekst is geweest...Ik ben dus met nieuwe Sim begonnen zonder challenge of wat dan ook (en nee ik neem écht nooit een cc of gallerij huis of Mods in mijn spel meer, want normaal weet ik gewoon dat het daaraan ligt) maar nu werkt het dus met mijn nieuwe Sim gewoon wél! Mijn Sim heeft net dus deeg gemaakt en jawel, ze plaatst het direct in haar eigen inventaris zoals het hoort en ik kan het weer gewoon de koelkast inslepen...Raar he? Dus in principe is dit onderwerp nu wel opgelost dus ik accepteer wel een oplossing maar welke? Haha...
Kan het misschien zijn dat er toch iets in mijn spel is geslopen of als een soort van 'geest' in mijn huis (wie ik voor verschillende Sims generaties gebruikt heb overigens zonder problemen)? Ik heb de familie nu maar even achterwege gelaten en misschien delete ik ze wel als ze het blijven doen. Baal er beetje van maar goed, kan niemand iets aan doen denk ik. Maar het lijkt wel of er iets in dat huis hangt. Heb ik zo'n idee. Ga het huis dus ook deleten van mijn eigen gallerij. Heb inmiddels al ongeveer hetzelfde huis gebouwd maar dan plaats ik hem maar niet meer in mijn gallerij denk ik. Ik weet nl. niet zeker of het daaraan ligt, maar mijn gevoel zegt van wel.
Bedankt voor je hulp wederom, Groetjes fijne zaterdagavond en zondag, Monique
- monique230512 years agoSeasoned Ace
Soel Soel,
@Trismagistos zelfs de verjaardagen gaan weer gewoon als normaal. Kan het zijn dat als je een huis van jezelf op de gallerij plaatst dat daar dan 'iets' fouts in kan sluipen misschien, zonder dat je Mods of CC enzo gebruikt? Weet jij dat? Ik weet wel dat het in gedownloade huizen kan zitten en natuurlijk ook in gedownloade Sims. Dat doe ik dus nooit meer, heb ik ooit erge last van gehad. Dus ik vind het nog steeds raar dat ik met mijn Matriarchen familie dus zoveel problemen kreeg. Krijg het er ook niet uit, ook niet in een schoon EA huis. Dus heb de familie écht even links laten liggen en zit erover te denken om ze te deleten. Erg he?
Hierbij nog foto van gelukte verjaardagsfeest melding en dan gaat het wel weer goed. Raar he?
Groetjes en bedankt, Monique
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 22 hours ago
- 5 days ago
- 6 days ago