5 years ago
Modificaties uitgeschakeld
Halloo, Sinds de laatste update kan ik mijn mods in de sims niet meer gebruiken, ik krijg de popup te zien dat door de update de modificaties zijn uitgeschakeld. Ook als ik het weer aanzet in spelop...
@Yzahanegraafen @minimirthe ook als je geen huidskleur modificatie gebruikt kan het handig zijn om je wat meer te verdiepen in wat modificaties doen en hoe je er het beste mee kan omgaan.
Allereerst zorg dat je regelmatig de pagina's van de makers bezoekt om te kijken of er updates zijn! Haal deze updates op en vervang je oude modificaties voor de nieuwere versies.
Als je dan nog problemen blijft houden of als er geen updates meer worden aangeboden test de modificaties door de map Mods volledig op je bureaublad te plaatsen. Test daarna je spel.
Plaats de modificaties of een voor een terug of als je er veel hebt volgens de 50/50 methode (daarover kan je lezen in de bijgevoegde link) en test telkens of je spel het nog doet. Sla je spel niet op maar sluit het af zonder op te slaan.
Dit voorkomt dat je bij problemen alle stappen weer opnieuw moet doen.
Sla je spel pas op als je zeker weet dat alle modificaties weer werken zoals ze bedoeld zijn.
Een voormalig moderator en website beheerder over de Sims, SimLibby, heeft daar ooit een heel thema aan gewijd: https://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/770596/downloaden-voor-de-sims-4-custom-content-cc-en-mods
Het is in elk geval ook belangrijk om het bestand 'localthumbcache.package' te verwijderen uit de map: '*\Documents\Electronic Arts\De Sims 4\'. Waar die map zich bevindt is afhankelijk van de plaats waar je de Sims 4 hebt geïnstalleerd. Meestal is dat de 'C-drive'.
Zodra je de Sims 4 opnieuw start, maakt het spel een nieuwe 'schone' versie aan die ontdaan is van resten van oude modificaties. Als je dat niet doet dan kan dat bestand voor problemen blijven zorgen. Dus wat je ook doet, verwijder altijd het 'localthumbcache.package' bestand.
Als je de stappen volgt die ik hier aan geef en die SimLibby uiteen heeft gezet op het Sims forum, dan zou je geen problemen moeten hebben met het spelen met aangepaste inhoud of modificaties.
Houdt er rekening mee dat het spelen met modificaties altijd een risico met zich meebrengt. Dus: wees voorzichtig en het gebruik ervan is altijd op eigen risico!
Veel plezier met spelen 😉
Het is bij mij inmiddels gelukt door mijn sims map 'op te schonen' door de stappen te volgen van dit yt filmpje https://www.youtube.com/watch?v=6bHJQ-_0bMo&ab_channel=Onyxangel
Ik kan nu weer al mijn mods gebruiken, ik zag ook in de opmerkingen daar dat meer simmers last hadden van hetzelfde probleem sinds de nieuwe update!
iedergeval iedereen bedankt voor het meedenken!
@minimirthe Als dat jou heeft geholpen prima! Wat mij wel opvalt dat dit een nogal omslachtige manier is om de 'localthumbcache.package' te verwijderen. Als je ook, net als ik, nog custom music in je folders hebt, verdwijnt ook die inhoud met de methode die je van onyxangel hebt overgenomen. Ik zou dat toch wel jammer van dat werk vinden.
Het resultaat is gelukkig wel hetzelfde.
Veel plezier met spelen 😉