Forum Discussion

hannakatus's avatar
4 years ago

nieuw scenario

De laatste dagen lijkt het alsof mijn opgeslagen spellen verdewen zijn. Telkens als ik sims open, staat er nieuw scenario en kan ik alleen nog een nieuwe wereld beginnen. Ik heb niet ineens een nieuw spel gekocht ofzo. Ik heb een macbook, en als ik in finder kijk staan de spellen daar nog wel opgeslagen. Ook staan de huishoudens die ik heb gecreëerd sinds dit probleem nog wel in de galerie. Hoe los ik dit op?

3 Replies

• Hey @hannakatus,

Zou je eens willen kijken of je jouw spellen toevallig in de iCloud hebt opgeslagen? Als je finder gebruikt zoekt dat systeem ook in de Cloud.

Je doet er dan verstandig aan om de cloudopslag voor Origin en De Sims 4 uit te schakelen.  De Sims 4 zoekt alleen op de vaste schijf in de map Documents> Electronic Arts > De Sims 4 naar saves. Als je de inhoud vanuit de cloud terugplaatst in die map zul je waarschijnlijk wel weer met je eerdere scenario's kunnen spelen.

Als je hulp nodig hebt met het uitschakelen van de cloudopslag of andere zaken, laat het hier dan ook even weten.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Veel succes 🤞

• Opgeslagen spelvoortgang kan niet zomaar verdwijnen, @hannakatus.
    Als je dit niet zelf doet, kan het zijn omdat je het door jouw gebruikte platform deelt met anderen en/of bepaalde software hebt draaien, die dat kunnen doen.
    Spelvoortgang, media en instellingen worden standaard in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" opgeslagen, als je de Nederlandstalige en normale versie van De Sims 4 gebruikt.
    De Origin cliënt en de Origin spellen moeten lokaal geïnstalleerd worden. Hun gegevens dienen lokaal bewaard worden en bereikbaar blijven.

Start het spel via de Origin cliënt, net als elk ander Origin spel.
    Overige en onnodige openstaande software zal je moeten afsluiten of toch verwijderen.
    Heb je jouw platform al helemaal bijgewerkt?
    Tevens is het mogelijk dat er bepaalde instellingen gewijzigd moeten worden voor de Origin cliënt en de Origin spellen.

Hier vind je de laatst versie en systeemeisen voor de Origin cliënt: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
    Systeemeisen voor De Sims 4 (alleen basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
    Aanvullende inhoud beschikt over eigen systeemeisen, om deze te kunnen gebruiken.

Groetjes.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,945 PostsLatest Activity: 14 hours ago