4 years ago
Nieuwe update:bouwen zonder sim
Haiii allemaal, Ik had eindelijk een beetje door hoe de Sims werkte want ik ben echt een noob, maar nu hebben ze op het startscherm het "play" icoontje verwijderd. Door dit icoontje kon ik altijd bo...
Ik geef niet zo snel op @Mieke000
Hopelijk doe jij dat ook niet. Heb je al geprobeerd om een opslag bestand te herstellen of heb je al meer dan 5 keer geprobeerd om je oude spel te starten? Als dat zo is dan wordt het vervelend om de huizen en kavels die je al hebt gebouwd terug te halen.
Zou je toch nog eens willen kijken of je met spel laden een opslag bestand kunt herstellen dat je voor de update van 26 april hebt opgeslagen?
Ga daarvoor naar spel laden en kies voor het icoontje van een diskette dat je links naast de tekstbutton verwijderen ziet. (zie het groene icoontje in de schermopname)
Als je daar op klikt dan krijg je de laatste vijf automatisch opgeslagen bestanden van jouw savebestand te zien. Hopelijk zie je daar een datum bij die eerder is dan 26 april 19:00 uur. Dat is het moment dat de patchupdate online kwam.
Als je een versie vindt die vroeger is dan kan je het beste die herstellen. Je hebt nu eigenlijk nog maar één kans om alles terug te krijgen dus 🤞 Maak gebruik van de cheatcodes en
Ga dan in werelden beheren naar huishoudens beheren en plaats een Sim of familie uit het spel in één van jouw huizen door ze daarin te verhuizen. Sla dat bestand daarna gelijk op door gebruik te maken van de optie opslaan als (een nieuwe naam geven)
Download daarna een Sim uit de Galerie of maak er zelf een en plaats die in een van de andere door jou gebouwde huizen. Sla ook dat bestand op als (dus weer een nieuwe naam geven) Als het goed is heb je dan twee saves met al de door jouw gebouwde huizen. (Maak voor de zekerheid ook een backup van de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4
Als de stappen om het opslag bestand te herstellen en te hernoemen (incl. het verhuizen van bestaande Sims) niet lukt dan vrees ik dat al jouw eerdere werk als verloren moet worden beschouwd.
🤞 🤞
Veel succes en laat ajb weten of het je is gelukt.
Gelukkig dat je al je huizen en kavels hebt opgeslagen in de bibliotheek, @Mieke000.
Als je dus een Sim aanmaakt of download, die op een bestaand, leeg kavel plaatst en daarna alle huizen uit je bibliotheek terugplaatst zou het goed moeten komen. Al met al komen we op die maniet toch tot een soort oplossing.
Op die manier kan je altijd een workaround maken. Sla het spel daarna wel op als of gebruik de naam van jouw Sim.
Edit
Je kunt altijd een nieuwe Sim of familie\huishouden plaatsen in een spel dat je al speelt. Als je naar wereld beheren gaat en een nieuwr familie plaatst in een huis of op een kavel in de wereld die je speelt en dan de optie opslaan gebruikt in het spel zelf. Je kunt dan families afwisselen en een rotatie spel spelen. Daarnaast kan je dat spel onder verschillende namen opslaan (functie opslaan als) Als je hier nog vragen over hebt, laat het dan even weten.
Maak hoe dan ook nog een backup van De Sims map op een USB-stick of ander extern medium (voor de zekerheid)
Wel jammer dat je het laatste huis opnieuw moet bouwen.
Veel succes en veel plezier met bouwen. 😉