Forum Discussion

jokeHH's avatar
2 years ago
Solved

Opstarten niet mogelijk: Deze hardware ondersteunt De Sims 4 niet.

Hoi, 

Gisteren heb ik een verplichte update gedraaid (omdat de Sims anders niet opende). 

Ik kon daarna de Sims gewoon openen en spelen. 

Vandaag startte ik de Sims weer, zonder ook maar iets op mijn iMac te veranderen en ineens krijg ik deze foutmelding:

Opstarten niet mogelijk:

Deze hardware ondersteunt De Sims 4 niet.

Maar gisteren lukte het dus gewoon de Sims te openen en te spelen. 

Waarom is er vandaag ineens een probleem? En wat kan ik doen om weer te kunnen spelen?

Mvg 

Joke

• Hey @jokeHH,

Ik heb nog eens gekeken naar de specificaties van jouw iMac en zag dat je een wat ouder OS gebruikt. MacOS Sierra 10.12.6

Jammer genoeg geeft Sierra 10.12.6 wat problemen met De Sims 4. Al je de mogelijkheid hebt om over te schakelen naar High Sierra dan heb je meer kans dat je De Sims 4 nog even kunt spelen op jouw iMac.

Het grootste probleem zit vooral in de grafische kaart. De AMD Radeon HD 6750 M 512MB is ontwikkeld in 2011 en inmiddels meer dan 12 jaar oud. Het beeldscherm van de iMac 21.5" vraagt zoveel vermogen van de grafische kaart dat die eigenlijk niet meer geschikt is voor de meeste games.

In de link hieronder vind je meer informatie over High Sierra en daarin vind je ook een link naar de app store

https://apps.apple.com/nl/app/macos-high-sierra/id1246284741?mt=12 

Op het Engelstalige forum is er een uitgebreid draadje over de problemen en een suggestie voor een oplossing:

Opgelost: Re: Sims 4 does not launch in macOS Sierra - Pagina 48 - Answer HQ (ea.com)

Houd er rekening mee dat jouw systeem misschien geen upgrade kan verwerken en dat betekent eigenlijk gelijk dat je De Sims 4 niet meer zou kunnen spelen op de iMac. 

Je kunt controleren of jouw systeem De Sims 4 en de uitbreidingspakketten kan spelen via deze link:

The Sims 4 - Systeemeisen voor De Sims 4 (ea.com) 

Kijk dan helemaal onderin voor de opties voor de Mac.

Het is waarschijnlijk niet het antwoord waarop je had gehoopt. Als je meer vragen hebt, stel ze gerust.

7 Replies

• Hey @jokeHH,

Om je beter te kunnen helpen heb ik iets meer gegevens nodig van jouw iMac.

met de link hieronder kan je die gegevens eenvoudig vinden. Vermeldt in je reactie alleen de specificaties en niet je registratienummer

https://support.apple.com/nl-nl/HT201581

Hoe meer informatie je kunt geven hoe beter. Vermeld bijvoorbeeld ook of je gebruik maakt van aangepast materiaal (cc en mods) en laat ajb even weten hoeveel uitbreidingspakketten je hebt.

• jokeHH's avatar
    jokeHH
    2 years ago

Hey @Trismagistos , 

Het gaat om:

MacOs Sierra 10.12.6

iMac 21.5"

2,5 GHz Intel Core i5

8GB 1333 MHz DDR3

AMD Radeon HD 6750 M 512MB

We maken denk ik geen gebruik van aangepast materiaal, want ik heb geen idee wat cc en mods zijn. 

Als ik het goed zie hebben we 2 uitbreidingspakketten (aan het werk + honden en katten).

Alvast bedankt!

• Hey @jokeHH,

Ik heb nog eens gekeken naar de specificaties van jouw iMac en zag dat je een wat ouder OS gebruikt. MacOS Sierra 10.12.6

Jammer genoeg geeft Sierra 10.12.6 wat problemen met De Sims 4. Al je de mogelijkheid hebt om over te schakelen naar High Sierra dan heb je meer kans dat je De Sims 4 nog even kunt spelen op jouw iMac.

Het grootste probleem zit vooral in de grafische kaart. De AMD Radeon HD 6750 M 512MB is ontwikkeld in 2011 en inmiddels meer dan 12 jaar oud. Het beeldscherm van de iMac 21.5" vraagt zoveel vermogen van de grafische kaart dat die eigenlijk niet meer geschikt is voor de meeste games.

In de link hieronder vind je meer informatie over High Sierra en daarin vind je ook een link naar de app store

Op het Engelstalige forum is er een uitgebreid draadje over de problemen en een suggestie voor een oplossing:

Opgelost: Re: Sims 4 does not launch in macOS Sierra - Pagina 48 - Answer HQ (ea.com)

Houd er rekening mee dat jouw systeem misschien geen upgrade kan verwerken en dat betekent eigenlijk gelijk dat je De Sims 4 niet meer zou kunnen spelen op de iMac. 

Je kunt controleren of jouw systeem De Sims 4 en de uitbreidingspakketten kan spelen via deze link:

The Sims 4 - Systeemeisen voor De Sims 4 (ea.com) 

Kijk dan helemaal onderin voor de opties voor de Mac.

Het is waarschijnlijk niet het antwoord waarop je had gehoopt. Als je meer vragen hebt, stel ze gerust.

• jokeHH's avatar
    jokeHH
    2 years ago
    Hey @Trismagistos,

Dankjewel, oei daar was ik al bang voor. Ik zag wel dat de meeste specificaties nog net aan het randje zaten, maar blijkbaar ook er overheen. Ik ga er nog een keer naar kijken, maar vrees dat t inderdaad einde oefening is. Dankjewel iig voor het meekijken!
  • Hey @jokeHH,

Tja, een gevalletje hééél jammer.

Als je hulp nodig hebt bij het zoeken naar een nieuw systeem, laat dat dan even weten. Ook daarmee wil ik je graag helpen.

• jokeHH's avatar
    jokeHH
    2 years ago

Hey @Trismagistos , 

Ontzettend bedankt voor je aanbod.

Weet je toevallig of het mogelijk is om de “oude” de upgraden oid? (Of is dat een slecht idee? In dat geval wordt het eerst even flink sparen vrees ik).

• Hey @jokeHH,

Je zou eens kunnen kijken of je jouw iMac kunt upgraden. De link hieronder geeft aan welke extra's je daarmee installeert:

Het blijft de vraag of je er dan lang plezier van zult hebben. De kans is groot dat je bij een volgende patchupdate van De Sims 4 tegen een vergelijkbaar probleem aanloopt.

Alvast een spaarrekening openen om iets nieuws aan te schaffen, lijkt me sowieso een goed idee. Als je per se kiest voor een Apple houdt er dan ajb rekening mee dat dit systeem niet écht gebouwd is om er games mee/op te spelen. Een (relatief) goedkopere Windows pc/laptop biedt iets meer mogelijkheden. Laat het ajb weten als je iets op het oog hebt. Ik ben zeker bereid om even met je mee te kijken.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,949 PostsLatest Activity: 3 hours ago