Forum Discussion

Ellaaxxxx's avatar
Ellaaxxxx
New Novice
1 month ago

Opstarten van de Sims 4 niet mogelijk

Ik wilde graag weer eens de SIMS 4 spelen. Helaas wil de game niet opstarten. Ik krijg de volgende melding bij opstarten vanuit de EA app op Windows:

Opstarten niet mogelijk:
Initialisatiefout tijdens opstarten
[135dec40:598068e4:00000078:37b26003]

Zonder overdrijven heb ik heel internet afgezocht, alles geprobeerd en zelfs Windows, EA app en de SIMS 4 opnieuw geïnstalleerd. Toch blijft het probleem bestaan en kan ik de game niet spelen.

Hardware: HP Victus Gaming laptop. 

Het gekke is, ik heb de SIMS 4 op deze laptop al soepel kunnen spelen. 

Hopelijk kan iemand mij helpen! 

5 Replies

• Hoi Ella :), 

Heb je toevallig apps als overwolf of een streaming app op je laptop staan? Er bestaat een kleine kans dat deze interfereren met het launchen van je spel. Als je deze apps hebt, even verwijderen, laptop opnieuw opstarten en dan kijken of het werkt. 

Ik had een launching probleem met een ander spel, en dit verwijderen hielp toen. Het is misschien ver gezocht, maar hopelijk heb je er wat aan!

• Als ik met "-f" in advanced launch options de SIMS 4 opstart kom ik iets verder in de game, namelijk bij dit scherm:

Als ik hier vervolgens op kruisje klik, gebeurt er niets. het lijkt alsof ik het weg klik en er daarna een ander scherm zou moeten komen, maar dit komt niet. Daarna is het kruisje ook niet meer "klikbaar". 

Groetjes!

• Ook de meest recente Visual C++ zijn geïnstalleerd: 2015-2022

• Ellaaxxxx's avatar
    Ellaaxxxx
    New Novice
    1 month ago

Hey QueenBee,

Openen met advanced launch options "-W" laat mij wel zien dat de game start en speelt de muziek af. Vervolgens minimaliseert De SIMS 4 zich en dan "reageert niet" (zie screenshot). 

Ik heb de SIMS 4 mappen als uitzondering opgegeven bij Windows Defender (de map in documenten en de map van de sims 4 in program files). En Controlled Folder Access staat uit. 

Verder: 
    -Alle drivers gecontroleerd, geüpdatet waar nodig + alle Windows updates zijn gedaan.
    -Mogelijke overlays uitgezet incl. OMEN en EA app zelf.
    -De EA app als Admin gerund.
    -Repair van Sims 4 zelf in EA app, en cache gewist (app recorery EA app) 
    -Er kunnen problemen zijn i.c.m. met OneDrive, maar dat heb ik altijd al gehad en zie niet in waarom dit nu zo moet zijn, om dit uit te sluiten heb ik OneDrive uitgeschakeld en alle mappen lokaal geplaatst, de EA app en de SIMS 4 opnieuw geïnstalleerd en toen had ik nog steeds hetzelfde.

Het heeft goed gewerkt op deze laptop én Windows 11 is opnieuw geinstalleerd, daarom zou ik het raar vinden als er een probleem met de VC++ Redistributables zou zijn, niet? 

Alvast bedankt voor het meedenken! 

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 1 day ago
3,041 Posts