Forum Discussion

Sabouma's avatar
Sabouma
New Veteran
3 years ago
Solved

optie "ouder worden" bij baby?

Is de optie "ouder worden" bij babies er niet (meer)? Ik dacht dat ook zij ouder gemaakt konden worden, maar ik zie de optie niet... 

• Sabouma's avatar
    Sabouma
    3 years ago

Het is niet moeilijker, de optie is er gewoon niet, terwijl die bij pasgeborenen er wel is

En nee, ik wil geen cheat ervoor gebruiken

3 Replies

• Hey @Sabouma,

Ik heb ook gemerkt dat ouder worden bij babies moeilijker is maar, ik kan nog niet zeggen of het een bug of glitch o.i.d. is. 

Ik ben het nog aan het onderzoeken. 

Gelukkig kan je altijd met de cheat  (zie spoiler) de leeftijd aanpassen.

Spoiler
    'cas.fulleditmode'

Het nadeel is dan wel dat je een deel van de ontwikkeling van de relaties ook gelijk overslaat. Als je met mods speelt kan je e.e.a. altijd via MCCC tweaken.

Ik kom er binnenkort nog op terug.

• Sabouma's avatar
    Sabouma
    New Veteran
    3 years ago

Het is niet moeilijker, de optie is er gewoon niet, terwijl die bij pasgeborenen er wel is

En nee, ik wil geen cheat ervoor gebruiken

• Ik heb het nog even nagekeken en nagevraagd @Sabouma,

Bij het invoeren van de extra leeftijdscategorie zuigeling (infant) in de leeftijdsgroepen bij de Sims blijft bij ontwerp alleen de optie ouder (laten) worden van baby naar zuigeling open.

Voor alle andere verouderingsprocessen zal je de zuigeling, net als de peuter trouwens, moeten helpen bij het uitblazen van de kaarsjes. Dat is zeker zo als je geen cheats wilt gebruiken. 

Ik heb wel voor allerlei testen een aantal huishoudens en speciaal voor jouw vraag een testhuishouden aangevuld met een zuigeling daarin merkte ik dat het moelijker was om die Sims snel te laten verouderen. Vandaar ook mijn woordkeus.

Zoals ik in een ander draadje al eens aangaf, speel ik nauwelijks (meer) met zuigelingen/peuters. Ik heb mijn handen vol aan mijn roulatiespel en de daarin aanwezige opgroeiende kinderen en tieners. Zodra die het nest verlaten en aan het stichten van een eigen huishouden toekomen merk ik vanzelf hoe lastig alles zal zijn.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,948 PostsLatest Activity: 19 hours ago