Forum Discussion
Mocht je problemen ervaren met het niet kunnen starten van De Sims 4 of tijdens het spelen ervan, dan dien je het spel te ontdoen van alle aangepaste inhoud en de basisstappen te gaan doen.
Controleer of je de laatste versies van De Sims 4 en de Origin cliënt gebruikt.
Zeker dit eens te gaan doen, bij een installatie van een update van De Sims 4 en/of installatie van uitbreiding / aanvulling. Ook omdat je aangeeft vaker problemen het ondervonden.
Heb je soms een programma draaien dat de goede werking van beide kan verstoren / verhinderen?
Controleer of je platform echt en helemaal is bijgewerkt.
Groetjes.
- 6 years ago
Hoi @RealSimmor0,
Bedankt voor de snelle reactie. Ik gebruik de laatste versies van de sims en origin. Ook wilde ik de cache gaan verwijderen, maar er zat niks in de cache-map van de sims 4. Ik heb ook het spel gerepareerd via origin. Dat heeft ook niet geholpen. Vandaag heb ik de sims verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dat hielp ook niet.
Moet ik het spel nu ontdoen van de aangepaste inhoud? Ik heb dat nog nooit gedaan, dus ik heb geen idee hoe dat moet. Betekend dit dat ik alle uitbreidingspakketten, game packs en accesoirespakketten verwijder?
- 6 years agoNee, dat hoeft niet, @MJL_Sims.
Je hoeft De Sims 4 eigenlijk niet opnieuw te installeren, meestal kan het al helpen om de spellen te laten repareren. Het is mogelijk dat in je opgeslagen spelvoortgang iets zit dat niet meer klopt en je problemen veroorzaakt.
De aangepaste inhoud, (ook wel "modificaties" genoemd), veroorzaken vaak genoeg problemen, van dat De Sims 4 niet meer start, tot ondervinden van problemen tijdens het spelen.
De basisstappen:
Zorg dat je alle Origin spellen en de Origin cliënt helemaal hebt afgesloten, voordat je hieraan gaat beginnen:
Ga naar je Documenten toe. Daarin zal je een map genaamd "Electronic Arts" vinden. Open die.
Vervolgens zul je een map "De Sims 4" vinden, hernoem die. Naar "De Sims 4-Oud" als voorbeeld. Staan er meerdere mappen waar "Sims 4" als naam in voortkomt? Dan deze mappen allemaal hernoemen.
De cache van de Origin cliënt leegmaken.
Hoe je dat doe wordt uitgelegd in dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Nagaan dat je verbonden bent met het internet. Een bekabelde internetverbinding wordt aanbevolen.
Heeft de Origin cliënt ook toegang tot het internet?
De Origin cliënt starten en je aanmelden met de juiste Origin / EA account, als hierom gevraagd wordt.
Ga naar je spelbibliotheek toe. Rechtsklik op De Sims 4 en dan de optie "Repareren" kiezen.
Vervolgens zal je wachten tot het reparatieproces klaar is. De duur is afhankelijk van de hoeveelheid, de snelheid van je computer en de snelheid van je internetverbinding.
Nadat deze klaar is, controleer of De Sims 4 ook is bijgewerkt en ga je testen of je problemen daadwerkelijk zijn verholpen. Doe dit met een nieuw gemaakte Sim of huishouden. Ook kan je eentje kiezen uit de verzameling die standaard met het spel meekomen.
Groetjes.- 6 years ago
Bedankt voor de duidelijke uitleg, @RealSimmor0.
Ik heb de basisstappen uitgevoerd en het spel opgestart. Er is jammergenoeg nog niks veranderd. Ik krijg nog steeds maar één optie als mijn kind/tiener om advies vraagt. Is er nog iets dat ik kan doen om het probleem op te lossen?
About De Sims 4 Technische problemen & bugs
Recent Discussions
- 4 days ago
- 4 days ago
- 7 days ago
- 13 days ago