Forum Discussion

EA_Jason's avatar
EA_Jason
Icon for EA SPORTS FC™ Team rankEA SPORTS FC™ Team
7 years ago

Re: Glazen dak

Hallo @badmama62,

Speel je De Sims 4 op console of op een PC/Mac?

We hebben namelijk laatst een patch uitgebracht voor de console versie die voor wat problemen zorgde mbt glazen daken.

11 Replies

• Hallo EA Jason,
    Dank u voor de snelle reactie, Dat was ik dus vergeten te melden. Ik speel de Sims 4 op de PC.
    Groet, badmama62
  • Beste,

Ik speel De Sims 4 op mijn laptop en ik heb sinds enige tijd hetzelfde probleem. Als ik een glazen dak maak en ik kijk naar boven zie ik alleen lucht en als ik een open ruimte creëer op  het eerste verdiep en ik kijk vanop het gelijkvloers naar omhoog zie ik ook alleen lucht.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    Icon for EA Staff (Retired) rankEA Staff (Retired)
    5 years ago

Hey @SimNick1988 ,

Je zei dat dit voorheen niet zo was. Gebruik je toevallig custom content/mods sindsdien die dit mogelijk kunnen veroorzaken? Zo niet, kun je zien of andere grafische instellingen hetzelfde doen?

Heb je toevallig een idee @Trismagistos ?

- EA_Neil

• Hey @EA_Neil ,

Ik heb onlangs niks meer gedownload en wanneer ik de custom content/mods uitschakel dan lukt het nog steeds niet. Aan mijn instellingen heb ik ook a.l vanalles aangepast maar dat blijkt ook niet te werken.

Alvast bedankt

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    5 years ago

@SimNick1988,

Aparte vraag maar gebeurt hetzelfde als je zonder mods een nieuwe wereld en gezin aanmaakt en (even snel via een cheat, ik vertel het niemand) een glazen dak bouwt om te testen?

Heb je toevallig een screenshot van jouw situatie en hoe het gebouwd is?

- EA_Neil

• @EA_Neil,

In bijlage een voorbeeld van de situatie. De buitenkant van het "huis" en dan hoe het er langs binnen uitziet. Ik heb nog niet veel aan het huis gedaan omdat het bij het dak al misliep. Het is dus nog maar "een box".

Groeten

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    5 years ago
    @SimNick1988,

Ik heb zelf ook wat zitten bouwen op het tropische eiland en lijk hier zelf geen last van te hebben als ik hetzelfde bouw, ga spelen en mijn Sim het huis in laat lopen en dan via first person view (Shift + tab) het huis rond bekijk is mijn dak van glas.

Is dit iets wat alleen in de build/bouw modus bij jou voor komt of ook als je aan het spelen zelf bent op dezelfde verdieping als het dak? Want bij het bouwen merkte ik wel dat als ik op de begane grond aan het bouwen was dat het dak, inclusief het glazen dak, een gat waren omdat dit als dak telde tijdens het bouwen.

- EA_Neil
  • @EA_Neil bedankt voor de tag en ik ben het even gaan uitzoeken! Volgens mij is grafisch verdwijnen van het dak, zoals ze dat noemen 'by design'. Dat betekent dat je het dak niet ziet als je 'naar het plafond kijkt'. Het dak is feitelijk alleen een object als je er van boven af op kijkt. @SimNick1988 bij jouw screenshots zie ik vooral de bouwmodus terug en in de bouw modus werk je eigenlijk alleen met ruimtes. Zou je ook een screenshot willen maken zoals Neil voorstelt? Dat kan vrij eenvoudig door daarna het spel niet op te slaan maar gewoon zonder op te slaan af te sluiten. 

Ook heb ik nog even gekeken of modificaties een probleem zouden kunnen zijn maar zelfs met Better Build Buy krijg ik dezelfde resultaten. M.a.w. met of zonder mods maakt niet uit. 

Voor de zekerheid heb ik een vergelijkbare situatie gemaakt en daarvan ook screenshots gemaakt. Om een wat beter beeld te geven heb ik gekozen voor een iets ander dak patroon. De lampjes aan de rand zijn trouwens nog van de feestversiering.

Bij screenshot 2 ben ik een verdieping afgedaald maar nog steeds in bouw modus.

Bij screenshot 3 staat mijn sim binnen en kijkt de camera langs haar heen door het dak gat naar buiten. Het valt dan al op dat er geen dak patroon te zien is,

Het laatste screenshot is de (shift tab) first person view. Dan zie je het dak patroon weer wel omdat dat camera standpunt vanuit de Sim wordt genomen.

Als het goed is zou jij, @SimNick1988, dezelfde camera invalshoeken moeten hebben als je gebruik maakt van de Sims 4 camera instelling.

Alleen als je echt iets anders waarneemt, zou er sprake kunnen zijn van een probleem. Laat het dan zeker nog even weten want dan kijk ik verder.

Veel plezier met spelen en bouwen. 😉

• SimNick1988's avatar
    SimNick1988
    5 years ago

Hoi @Trismagistos ,

Ik heb een Sim gemaakt en naar een kavel verhuisd. Vervolgens heb ik nog eens een poging gedaan om een huis met glazen dak te maken. Bij het eerste screenshot is meteen te zien dat ik geen lichtinval van buiten heb. Dat had jij duidelijk wel.

Mijn 2de screenshot is vergelijkbaar met jouw 2de screenshot en ook hier heb ik geen lichtinval van buitenaf.

Bij mijn 3de screenshot heb ik inderdaad het zelfde uitzicht als bij jou. Maar vroeger kon ik ook op het glazen dak kijken van binnenuit.

Via first person view is inderdaad wel het glazen dak van binnenuit te bekijken.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    5 years ago

@SimNick1988 Die lichtinval wordt vermoedelijk veroorzaakt door het tijdstip van bouwen en de hoek waaronder het screenshot is genomen. Zoals je kunt zien is de camerahoek die ik heb gekozen met de zon mee en op het middaguur. Dat geeft misschien wel een vertekend beeld. 

Bij de Sims 3 heb je wel een ander beeld. Daar heb je ook meer zicht op het plafond en dat ontbreekt bij de Sims 4. Bij de Sims 3 kon je ook plafondtegels gebruiken (heb ik trouwens niet getest met de nieuwe 64 bit versie). Waarschijnlijk heeft het gebrek aan zicht op het plafond bij de Sims 4 ook te maken met de variabele muurhoogte. Ik kan me niet herinneren dat je die had in de Sims 3. 

Eerlijk gezegd weet ik niet zeker meer of het in het verleden anders was. Dus of je wel of geen zicht had op de glazen daken van binnen uit. De glazen dak patronen zijn toegevoegd met de update van juni 2018 en ik ben ze vanaf dat moment gaan gebruiken voor de kassen waar ik mijn Sims het hele jaar rond alle planten in kan laten verbouwen (dat is handig als je ook jaargetijden hebt). In de kassen zie je altijd de lichtinval en de dak patronen (op de grond en op de planten).

Ik denk wel dat het ook te maken heeft met de stand van de camera. Bij de Sims 3 is het laagste perspectief iets lager dan bij de Sims 4. En, het maakt ook veel uit of je wel of niet met de first person view speelt. YouTubers maken daar vaker gebruik van omdat ze dan allerlei perspectieven kunnen laten zien en interessantere videos kunnen maken.

Ik zal het in ieder geval nog even navragen bij een paar andere helpers. Wie weet hebben zij andere herinneringen.

Hartelijke groet.

• EA_Neil's avatar
    EA_Neil
    5 years ago

@SimNick1988 ,

Ik zat te denken en vroeg mij of het lichtinval verandert als je toevallig wat ramen in de muren plaatst van de woning met het glazen dak? Mogelijk telt het glazen dak alsnog als eerste als dak en zal het een gebouw zonder ramen mogelijk geen lichtinval geven. Ik heb het gevoel dat tijdens de bouw modus het normaal is dat je hem niet ziet zo omdat het op een andere verdieping is en je normaal ook daken niet ziet maar het kan inderdaad iets zijn.

Bedankt voor het mee denken @Trismagistos ! 

- EA_Neil

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,940 PostsLatest Activity: 5 hours ago