Forum Discussion

Re: Help. Mijn sims bevriezen telkens.

Hey @MirandavH94,

Als je Sims bevriezen kan dat meerdere oorzaken hebben. 

Kan je aangeven wat je al gedaan hebt om het probleem te verhelpen? Kan je dan ook aangeven of je gebruik maakt van aangepast materiaal zoals custom content en/of modificaties?

Soms ligt het aan de grafische kaart van je pc en/of heb je daar updates voor nodig. 

Er is ook een samengeraapt bug rapport op de Engelstalige forumpagina maar die is niet gerelateerd aan de laatste update of uitbreiding:

https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/UNDER-INVESTIGATION-Sims-are-not-moving-Freezing-Animation/td-p/12383423/page/39 

Dus laat even weten wat je al hebt geprobeerd, hopelijk zijn er nog andere oplossingen mogelijk.

6 Replies

• MirandavH94's avatar
    MirandavH94
    2 years ago

Hey @Trismagistos,

Bedankt voor je reactie 🙂

Het volgende heb ik al geprobeerd:

Modificaties geüpdatet, verwijderd en herplaatst tot het moment dat het weer gebeurde. Eerst gebeurde het even een tijdje niet, maar daarna begonnen mijn sims toch weer te bevriezen. Even later keek ik weer terug naar mijn instellingen, en toen zag ik dat ik mijn Modificaties nog niet eens had aangezet. Dus daar kan het niet aan liggen.

Mijn stuurprogramma van mijn grafische kaart geüpdatet.  Volgens canyourunit is mijn  grafische kaart meer dan voldoende nog en voor te huur had ik dan ook nergens last van. Onlangs heb ik de rest van mijn computeronderdelen geupgraded, zodat de rest boven het gemiddelde zit. Ik verwacht dan ook dat dit de oorzaak van mijn probleem niet is.

Ik heb het cache verwijderd in zowel de app als bij de sims zelf. Alles wat moest, dus ook de local bestandjes. 

Ik heb het spel en zelfs de app verwijderd en alles opnieuw geïnstalleerd. 

Ik heb een nieuw save bestandje aangemaakt, maar voor alsnog hetzelfde probleem.

Ik heb het spel gerepareerd. 

Alle updates in mijn computer bijgewerkt .

Ik ben offline gaan spelen bij ea, of heb zelfs de ea app beëindigd tijdens het spelen.

Ik heb alle tips enzo uitgezet...

Volgens mij heb ik nu alles wel zo'n beetje genoemd.

Het gekke is dat ik er de ene keer wel last van heb en de andere keer niet. Helaas is het vaker wel dan niet. Ik speel altijd met dezelfde huishouden. 

Ik heb dezelfde vraag ook een meer op fb gesteld, en het blijkt dat er meer mensen er last van hebben. Veel mensen zitten met dit probleem, dus ik vermoed dat er een bepaalde bug in het spel zit. Is er iemand die dit kan achterhalen? Of Ea kan contacteren hierover?

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Dat is een hele waslijst @MirandavH94!

Dank je dat je dat zo uitgebreid hebt aangegeven. In mijn optiek heb je bijna alles gedaan wat mogelijk en wenselijk is. Je geeft aan dat je eigenlijk maar met één huishouden speelt en ik neem aan dat je dat al vanaf het begin doet. Een beetje afhankelijk van de grote van dát huishouden én het aantal jaren dat je het speelt (vaak ook wel door modificaties en soms ook door de diepere cheats) kunnen er kleine foutjes sluipen in de kern van je Sims. 

Zo heb ik een Sim in het spel (ook al bijna vanaf het begin) die ik met cheats heb aangepast (en ik speel in dat spel/die save ook met mods) en zij heeft sinds Eiland Leven een tick en heeft nu zelfs ook in de bergen van Sneeuwpret (Mt. Komorebi) last van diepwatervrees. 

Heb je het al eens gecontroleerd door met een nieuw spel en dus ook nieuwe Sims te onderzoeken. Dit soort problemen zitten vaak in echt minieme details van de spelopmaak. Door de jaren heen komen die hele kleine problemen dan aan het licht in afwijkingen in de animatie, vertraagde reacties en zoals jij het noemt bevriezen. Zoals in mijn geval de buff diepwatervrees zich telkens weer voordoet.

In het bug rapport dat ik als link bijvoegde zijn al deze kleine en grotere issues bijeengeveegd en juist omdat het zo breed over het spel heen gebeurd is dit onderdeel van het onderzoek door het Sims Team:

Solved: [UNDER INVESTIGATION] Sims are not moving/Freezing/Animation problems - Page 39 - Answer HQ (ea.com) 

Zoals je kunt lezen staat er Solved: [UNDER INVESTIGATION] en er zijn inmiddels al heel wat pagina's gevuld met reacties en suggesties maar de echte oorzaak van het probleem is blijkbaar nog niet gevonden. 

Ik raad je aan om je aan te sluiten bij de Me too's (Ik ook's) van dat bug rapport waarmee je waarschijnlijk de 366ste spe(e)l(er)ster wordt die het probleem aankaart. Door het hier te melden heb je jouw probleem eigenlijk ook al aangekaart bij EA. Maar om er nog wat extra nadruk op te leggen zal ik @EA_QueenBee (de Nederlandse Community Manager) ook nog even taggen.

Op dit moment heb ik niet echt een workaround voor dit probleem en dat heeft ook te maken met de grote diversiteit aan spellen en spelopties die je ook kunt vinden in de reacties in het bug rapport.

Hopelijk heb je hier wat aan.

• MirandavH94's avatar
    MirandavH94
    2 years ago

Super bedankt voor de reactie! Hoe kan ik mij precies aansluiten bij de me too's? Ik ben namelijk vrij nieuw hier en zie nergens staan dat ik mij aan kan sluiten.  🙈

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @MirandavH94,

Helemaal onderin de post die je vindt in de link hieronder kan je klikken op de Me too button. Dat is voldoende om aan te geven dat jij ook last hebt van de bug.

https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/UNDER-INVESTIGATION-Sims-are-not-moving-Freezing-Animation/m-p/12384623/highlight/true#M242450

Als het goed is zie je de Me too button onder de reactie van Crinrict.

Laat ajb even weten of je het hebt kunnen vinden.

Het kan zijn dat je een pagina terug moet of vooruit omdat de nummering actief doorloopt. Kijk desnoods even naar deze titel: Re: Major bugs after infants update, die crinrict aan die reactie gaf.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,948 PostsLatest Activity: 8 hours ago