Forum Discussion

Re: Kan de sims niet installeren, loopt vast op preparing

Ik kwam trouwens een bericht op het forum tegen van afgelopen augustus, waarbij iemand het zelfde probleem aangaf als dat ik nu heb. namelijk deze:

https://answers.ea.com/t5/Bug-rapporten-en-Technische/Downloading-sims-4-update-not-working/m-p/12866289#M16844

enig verschil met mijn probleem is dat dit probleem met het updaten is en bij mij met installeren. Verder is het probleem hetzelfde. En in augustus lag het probleem aan EA kant. maar ik heb hier deze maand niks van op het forum gelezen dat meerdere dat probleem nu ook hebben.

11 Replies

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @Jay-Sage90 

Ik heb even de tijd gehad om jouw DxDiag.txt te bestuderen en als ik die zie is de eerste vraag of jij je PC zelf hebt gebouwd?

Ik kom nogal wat kleinere en grotere fouten tegen. Helemaal onderin de DxDiag.txt wordt dat duidelijker.

Spoiler
    Windows Error Reporting:
    +++ WER0 +++:
    Foutbucket 2166586424808692008, type 5
    Naam van gebeurtenis: AppHangB1
    Antwoord: Niet beschikbaar
    Id van CAB-bestand: 0

Dit rapport geeft aan dat er een probleem is met de Windows updates maar dat het systeem zelf onvoldoende opties heeft voor een goede diagnose. 

de foutmelding die er eigenlijk direct op volgt is:

Spoiler
    Handtekening van probleem:
    P1: ACValhalla.exe
    P2: 0.0.0.0
    P3: 63e1cbca
    P4: ca18
    P5: 67246080

Hierin wordt duidelijk dat de grafische kaart een update nodig heeft, Je kunt de update voor de NVIDIA GeForce GTX 1650 hier ophalen: 

NVIDIA Studio Driver | 546.01 | Windows 11

De fout die hierop volgt is wat ernstiger:

Spoiler
    Foutbucket LKD_0x1cc_EXRESOURCE_TIMEOUT_OWNERTHREAD_Ntfs!NtfsNonCachedIo, type 0
    Naam van gebeurtenis: LiveKernelEvent
    Id van CAB-bestand: 213be46c-b16a-4e54-9bce-da7ea4993aad

Ik raad je aan om de tekst in de spoiler te kopiëren en volledig te googelen of in Bing te plakken. Hie valt te lezen dat er sprake is van een hardware fout. 

Spoiler

Ik raad je aan om de volgende stappen te volgen om de oorzaak van de foutmelding te achterhalen:
    1. Controleer of uw apparaat de nieuwste updates heeft geïnstalleerd.
    2. Voer een volledige scan uit op uw apparaat met behulp van een antivirusprogramma van derden.
    3. Controleer of er recentelijk nieuwe hardware of software is geïnstalleerd op uw apparaat. Als dat het geval is, probeer dan de hardware of software te verwijderen en controleer of de foutmelding nog steeds optreedt.
    4. Als de foutmelding blijft optreden, raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenondersteuning van Microsoft voor verdere hulp ³.

Alle daarop volgende meldingen hebben te maken met het bovenstaande probleem. het advies is dus: controleer of je alle noodzakelijke updates hebt opgehaald en installeer (in het ergste geval) Windows 11 helemaal opnieuw.

• Jay-Sage90's avatar
    Jay-Sage90
    2 years ago

Heb mijn PC helemaal opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem, En kan niet alleen de sims 4 niet installeren maar alle EA games werken niet. Als ik via andere gamestreamingservices een game probeer te installeren heb ik geen problemen. 

Ook is nvidea up to date.

De PC is inderdaad een zelfgebouwde pc, alleen niet door mij in elkaar gezet. 

En heb dit probleem nog niet eerder met deze PC gehad.

En van EA zelf wordt je ook niet wijzer. die sturen me elke keer hetzelfde wat ik allang geprobeerd heb.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    2 years ago

Hey @Jay-Sage90,

Heel vervelend dat je problemen blijft houden met je pc. 

Zelfs na het opnieuw installeren van Windows blijven er fouten optreden die te maken hebben met de hardware configuratie.

De eerste foutregels van de nieuwe DXDiag.txt laten nog steeds (opnieuw) een probleem zien met de hardware configuratie. Zie ook de informatie in de spoiler. 

Spoiler

Windows Error Reporting:
    +++ WER0 +++:
    Foutbucket 1431030409385137458, type 4
    Naam van gebeurtenis: APPCRASH
    Id van CAB-bestand: 0

Handtekening van probleem:
    P1: UserOOBEBroker.exe
    P2: 10.0.22621.2506
    P3: f113627f
    P4: msvcrt.dll
    P5: 7.0.22621.2506
    P6: 657b2709
    P7: 40000015
    P8: 000000000000b15c
    P9:
    P10:

Maar ook dat er geen cab bestand is gemaakt. Hierdoor kan ik niet bepalen wat er precies aan de hand is.

Gelukkig kan ik aan de hand van regel 4 wel zien dat je nog de Microsoft visual studio onderdelen nog moet installeren. In de link hieronder vind je de benodigde programma's. Download én installeer eerst de x86 versie en daarna de x64 versie van dit programma.

https://learn.microsoft.com/nl-NL/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170

Ik vermoed echter dat dit het probleem met jouw pc niet zal oplossen. Haal ajb eerst alle updates op voordat je een nieuwe DXDiag.txt maakt. Uit de laatste probleem (fout regels) blijkt dat je nog niet alle relevante updates hebt opgehaald. De updates uit de Microsoft Store missen nog en ook de Edge updates vragen om aandacht. 

• Jay-Sage90's avatar
    Jay-Sage90
    2 years ago

Ik weet nu vrijwel zeker dat het niet aan mijn PC ligt, Heb de EA app op een andere PC geinstalleerd en proberen verschillende games te downloaden. Ik krijg echter het zelfde probleem voor me. Dus ben er nu wel echt van overtuigd dat de oorzaak bij EA ligt.

• EA_QueenBee's avatar
    EA_QueenBee
    Icon for Community Manager rankCommunity Manager
    2 years ago

Hoi @Jay-Sage90,

Van wat ik kan zien zijn er momenteel geen veelvoorkomende problemen met het instaleren van de Sims 4 op de EA app. Wel eentje dat het spel soms niet wilt opstarten, maar niks over instaleren. Je zegt dat je al contact hebt opgenomen met onze live support team, maar hebben ze ook deze link met wat foutoplossingen gedeeld?

• Jay-Sage90's avatar
    Jay-Sage90
    2 years ago

Die oplossingen krijg ik elke keer voorgeschoteld, maar heb die oplossingen al meerdere keren geprobreerd kom er niet verder mee. elke keer blijft dezelfde fout voorkomen.

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    2 years ago

Als je het idee hebt dat het aan de EA-app ligt is het dan eens een idee om die te updaten?

• Ook dat al gedaan, heb nu al 10 keer de app opnieuw gedownload. En geïnstalleerd. Zelf proberen te updaten. Niks helpt

• Jay-Sage90's avatar
    Jay-Sage90
    2 years ago

Heb nu naar 100 mailtjes over en weer met EA help, nog steeds geen duidelijk antwoord gekregen. De ene zegt dat er een ban op mijn account is. Dan vraag ik daar over door. Maar krijg geen duidelijk antwoord hoe en waarom. Uiteindelijk de laatste mail kwam eruit dat erg geen ban is op mijn account zit. Dus werd er geadiviseerd de EA app opnieuw te installeren. En de Sims 4 opnieuw te installeren. Maar nee hoor nog steeds hetzelfde probleem. En heb nu de wat kleinere games geprobeerd zoals Simcity 2000 en de Sims 2, deze downloaden wel maar heel langzaam. Dus het ligt ook niet aan een ban op mijn account. Ook Simcity 4 geprobeerd maar deze hapert heel erg met downloaden. ook krijg ik nu bij de sims 4 een installatie error te zien als ik de game nu installeer. heb de bijlage toegevoegd. Heb ook gekeken of alle updates gedaan zijn en dat is het geval.

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    2 years ago

Kan het langzaam downloaden niet liggen aan je internetverbinding? Of heb je misschien een te strenge virusscan ingeschakeld?

• Nee mijn internet is 500mb en heb speedtest gedaan en krijg de volle 500 mb binnen.Virus scanner is van microsoft zelf

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,961 PostsLatest Activity: 2 days ago