Forum Discussion

Re: mijn sims 4 werkt niet meer na een update

In de meeste gevallen gebruik je dan aangepaste inhoud ("modificaties") en daar zal je eerst moeten van ontdoen, @Speukzz.

De basisstappen kunnen je hierbij helpen:
Voordat je hieraan begint dien je alle Origin spellen en de Origin cliënt helemaal afgesloten hebben.
Map van De Sims 4, die zich in je "Documenten\Electronic Arts\" bevind hernoemen.
De cache van de Origin cliënt leegmaken. Bekijk daarover dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Repareer De Sims 4 via je spelbibliotheek van de Origin cliënt. Rechtsklik daar op De Sims 4 en dan de optie "Repareren" kiezen.
Controleer of het spel ook is bijgewerkt.
Nadat het reparatieproces klaar is, ga je testen of je problemen zijn verholpen, met een nieuwe gemaakte Sim of huishouden. Ook kan je je eentje gebruiken die standaard met het spel meekomen.

Groetjes.

6 Replies

• Graag gedaan, @Speukzz. Je kan de reactie dan als oplossing markeren, zodra het duidelijk is voor anderen die hetzelfde probleem hebben en hier zouden kunnen terechtkomen.

Dan veel speelplezier.

Groetjes.
  • LeVlientje's avatar
    LeVlientje
    3 years ago

Bij mij lukt het niet meer.

Ik heb al alles gedaan wat ik moet doen (repareren, cache,...).

Het spel start op, ik maak een nieuwe sim, maar van zodra ik opgeslagen heb, blijft het spel blokkeren. Het blijft gewoon op dat scherm staan en doet niet meer voort. Het spel loopt dan vast.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @LeVlientje,

Dat is zeker vervelend!

Zou je wat meer kunnen vertellen over wat je tegenkomt en op welk systeem jij De Sims 4 speelt (Windows. MacOS of console) en of je soms gebruik maakt van aangepast materiaal?

Als je op een windows computer speelt dan kan je ook een DxDiag.txt maken. Hier lees je hoe je dat kunt doen. https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ Aan de hand van dat bestand kunnen we kijken of er meer aan de hand is. Zou je voor de zekerheid ook willen controleren of jouw computer voldoet aan de systeemeisen voor De Sims 4? 
    Hier lees je er meer over: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/ Hoe meer uitbreidingspakketten je hebt hoe meer jouw pc zal moeten voldoen aan de aanbevolen systeemeisen.

hoe meer informatie je geeft hoe beter en sneller we je kunnen helpen.

• monique23051's avatar
    monique23051
    Seasoned Ace
    3 years ago
    @LeVlientje Hoi,
    Kan het misschien zo zijn dat je aangepast materiaal (CC) of Mods in je game hebt en dat nu er een update is geweest deze dus niet meer goed werken? Dit overkomt (bijna) iedereen met CC/Mods vandaar dat ik dat niet meer in mijn game heb zo'n half jaar alweer en het speelt heerlijk. Ook ik had dit vaker na een update en zo werkt mijn game dus weer wél goed. Hopelijk is het zo of snel verholpen,

Groetjes Monique
  • Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    3 years ago

k heb daar nooit last van. Maar na een update wordt sowieso de CC uitgeschakeld. Moet je als je er wel mee wil spelen altijd weer inschakelen en opnieuw opstarten.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,943 PostsLatest Activity: 16 hours ago