Forum Discussion

Re: Sims 4 Uit eten

Hey @Verentje,

Het is niet eenvoudig om een restaurant te runnen en zeker niet in De Sims 4.

Je zou kunnen overwegen om één van jouw Sims zelf als chef te laten werken. Hoe beter diens kookvaardigheid en ook de culinaire vaardigheid van die Sim, hoe beter jouw restaurant aangeschreven zal staan. Ook kan het handig zijn om een van jouw eigen Sims zelf de bestellingen te laten nemen. Dan weet je in ieder geval wat er moet worden gemaakt. Als je ook de uitbreiding Word Beroemd hebt dan kan je het jezelf wel veel gemakkelijker maken. Als jouw Sims dan ook nog eens wereldberoemd zijn dan maakt dat zeker uit in het aantrekken van klanten/gasten. 

Kijk ook eens of je de spelinstellingen zo hebt staan dat je de lege kavels laat vullen. Hoe meer Sims je in je spel hebt (maximaal 200 speelbare Sims) hoe meer gasten je kunt verwachten. 

Als je zelf in een restaurant uit eten wilt gaan dan kan je eens in de Galerie kijken of je daar leuke restaurants kunt downloaden. Plaats die dan op een lege kavel in een van jouw werelden en volg de instructies die bij die specifieke kavel horen. Verander desnoods van te voren het soort kavel. Als je daar hulp bij nodig hebt, laat het dan even weten.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Veel plezier met spelen. 😉

5 Replies

• Verentje's avatar
    Verentje
    4 years ago

Hoi @Trismagistos,

Bedankt voor de reactie!

Ik was van plan om zelf aan de slag te gaan als kok in mijn restaurant, maar helaas kan ik alleen maar een buitenstaander voor alle rollen in het restaurant aannemen. De enige optie voor mij als eigenaar is het welkom heten van mensen. Ik kan geen gebruik maken van het keukenblok, de bedieningsbak of de hosttafel wanneer het restaurant is geopend. Qua hoeveelheid gasten zit het wel goed denk ik, er kwamen tijdens de eerste opening allemaal beroemde sims als klanten het restaurant binnen. 

Het is me overigens inmiddels wel gelukt om een restaurant te plaatsen op een kavel in mijn huidige speelwereld via de galerij waar mijn sim al met veel plezier heeft gegeten 😉. Bedankt voor de goede tip!

Tijdens het zelf uit eten gaan viel me op dat ik vrijwel direct kon gaan zitten, terwijl in mijn restaurant, waar de klanten al wel geholpen waren door de host, iedereen bleef staan. De serveerster staat de hele avond niks te doen. De kok staat de hele avond te koken en ook al geef je de opdracht om snel te koken, dan komt er na 14 uur alsnog niks de keuken uit. Mijn voordeelpunten gaan tijdens die uren wel langzaam omhoog, maar het aantal geholpen klanten en de netto winst blijven allebei op 0 staan. Als ik mijn restaurant sluit uit frustratie door het lange wachten en vanwege klanten die honger hebben en boos zijn (waarbij er vreemd genoeg wel een drie sterren waardering boven het hoofd blijft staan), zijn al mijn voordeelpunten ineens weer verdwenen.

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ik de zaken normaal kan laten verlopen in mijn restaurant?

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Verentje,

Ik kan je jammer genoeg niet 1,2,3, antwoord geven op de vraag hoe je het dan zou moeten oplossen. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik mijn Sims een restaurant liet runnen. Met de dierenartsenpraktijk heb ik op dit moment meer ervaring. Ik zal binnenkort eens kijken of ik een redelijke oplossing of workaround voor je kan bedenken. Het is ook wel een beetje afhankelijk welke uitbreidingspakketten je hebt. Als je kan aangeven welke pakketten je hebt (of niet hebt) dan kan ik die meenemen of uitsluiten in mijn speurtocht. 

Omdat ik zelf een rotatiespel speel, heb ik meerdere Sims tot mijn beschikking. Wie weet zou jij dat ook kunnen proberen? In dat geval kan je met de ene familie het restaurant runnen (wel alleen de gespeelde Sims laten verouderen in je spelopties) En de andere familie train je in de gewenste vaardigheden (koken etc.) en geef je de juiste eigenschappen mee. De Sims uit die familie huur je dan in als koks en in de bediening. Als je die families ook goed bevriend laat zijn met elkaar kan dat zeker werken.

Zoals ik eerder al aangaf, is het runnen van een restaurant in De Sims 4 niet de eenvoudigste opdracht. 😉

• Verentje's avatar
    Verentje
    4 years ago

Hoi @Trismagistos,

Hier komt de grote lijst met uitbreidingen die ik heb 😉

Uitbreidingspakketten:

Aan het werk

Eiland leven

Honden en Katten

Jaargetijden

Sneeuwpret

Stedelijk leven

Word beroemd

Landelijk leven

Gamepacks:

In de natuur

Interieurdesigner

Jungle avonturen

Magisch rijk

Star wars

Strangerville

Uit eten

Vampieren

Overigens heb ik met een dierenkliniek of winkel nooit problemen gehad. 

Ik zal eens naar de optie voor een rotatiespel kijken.

Nogmaals bedankt!

• Verentje's avatar
    Verentje
    4 years ago

Hoi @Trismagistos,

Goed nieuws! Het is gelukt. In eerste instantie heb ik mijn restaurant verkocht om te kijken of ik er dan wel gewoon uit eten kon, maar dit bleek ook niet te werken.

Vervolgens heb ik het restaurant gekocht waar ik eerder had gegeten. Hier loopt alles wel op rolletjes en ben ik tegen geen problemen aangelopen. 

Blijkbaar kan ik dus niet aan de slag met een eigen nieuw restaurant, maar wel met een bestaand restaurant dat ik overkoop.

Bedankt voor de moeite en mogelijk tot ziens bij een toekomstig Sims probleem 🙂 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

@Verentje 

Goed dat je zelf een oplossing hebt weten te vinden!  Helemaal fijn dat het probleem nu is opgelost!

Als je toch nog eens ergens tegenaan loopt, tag me dan even.

Heel veel plezier met spelen. 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,902 PostsLatest Activity: 15 hours ago