Hey @Adri1949,
Als je custom content gebruikt (zoals behang en vloeren) dan kan er bij de patchupdates soms toch wat misgaan. Fijn dat dat bij jou niet gebeurt. Het is wel verstandig om dat te blijven controleren.
De situatie met jouw Sims in de Paardenboerderij zoals je die beschrijft kan meerdere oorzaken hebben.
Ik heb last dat mijn sim toch wel zo nu en dan vast zit in het nieuwe spel de paardenboerderij.
Je geeft opdrachten en hij voert ze niet uit hij staat stil en doet niets meer.
Saven en opnieuw laden helpt dan wel weer.
Helemaal onderin deze reactie geef ik je een paar mogelijkheden.
De andere situaties die je noemt,
Ook vind ik dat de vruchten en andere struiken voor te persen een verschrikking is al jaren groeien ze niet als je er niet slaapt.
Even zo met de stenen.
Heb 15 planten geplant en een keer of 5 geoogst en alle planten verdwijnen dan weer en komen na 1 week of meer dagen pas terug.
Dan moeten ze weer weken groeien en ga zo maar door.
Het persen en verzamelen is daardoor bijna niet te doen als je het goed wilt doen.
Ik heb seizoenen uit staan en het lijkt wel of het gewoon door werkt in de planten en vruchtenbomen.
heb je al eens eerder aangegeven in dit draadje heb ik toen geprobeerd duidelijk te maken dat het bij het ontwerp van het spel hoort.
Bug - Answer HQ (ea.com)
Je hoeft er dus niet te blijven slapen maar je zult er wel wat langer met jouw Sim moeten rondlopen en vaker moeten terugkomen.
Ik begrijp uit die eerdere post van jou dat je behoorlijk veel (zo niet alle) uitbreidingspakketten hebt.
Heb je gecontroleerd of jouw computer voldoet aan de aanbevolen systeemeisen voor De Sims 4? Hier kun je de systeemeisen nog eens nalezen:
https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/
Als je wilt kan ik ook even kijken aan de hand van een diagnose bestand. Je kunt dat zelf maken en dan bijvoegen bij je antwoord. In de link hieronder lees je hoe je dat kunt doen.
https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
Misschien dat ik een andere oorzaak kan vinden.