Forum Discussion

Kimberleyant199's avatar
4 years ago

Sims 4 Bruiloften - Slotje bij bruid en bruidegom

Beste Simsers,

Ik heb zojuist sims 4 bruiloften gedownload. 

nu zit ik met het volgende probleem.

Zodra ik wil trouwen en een activiteit in wil plannen staat er een slotje bij mijn bruid en bruidegom. 

Bij het kopje organisator. De overige zoals ringdrager, bloemenstrooier daarvoor kan ik wel andere simmers aanklikken.

Iemand enige idee waarom er een slotje blijft staan bij de bruid en bruidegom?

9 Replies

• Hey @Kimberleyant1994,,

Het probleem dat je hier beschrijft lijkt erg op een vergelijkbare situatie die voorkwam voordat het uitbreidingspakket 'Mijn Bruiloft' werd uitgebracht.

Zou je eens willen controleren of de Sims die jij wilt laten trouwen al een romantische relatie hebben met andere Sims? 

In het verleden moest je de Sims dan die relatie laten verbreken. Ik vermoed dat dat nog steeds het geval is. Kijk dus bij de eventuele romantische partner van de Sim die jij wél in je huishouden hebt of hij/zij niet toevallig al een hartsvriend(in) heeft.

Een workaround voor deze situatie is het spelen van het huishouden van de toekomstige partner of vraag of de Sim in kwestie lid wil worden van het huishouden dat jij al speelt. Dan zie je gelijk met welke romantische partners die Sim zal moeten breken. 

Als je hierbij nog hulp nodig hebt, laat het dan even weten.

Laat even weten of je het probleem hier mee kunt oplossen.

Alvast bedankt en veel plezier met spelen.😉

• Hi, 

ik had al gekeken of beide partners geen romantische relatie hadden met elkaar. Mijn vrouwelijke sims heeft dit wel gehad maar uit eindelijk verbroken.. ik zal eens proberen om de mannelijke sims in te laten wonen. 

daarbij heb ik op advies helaas alles moeten verwijderen en opnieuw moeten downloaden.. ik begin dus van voor af aan. Maar geen probleem geduld is een schone zaak! 

Bedankt voor deze informatie. 
    ( ik had ook MODS geïnstalleerd deze uit voorzorg verwijderd ) 

mocht ik nog vast lopen met mijn spel dan laat ik dat weten! 

Mvg Kimberley

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Kimberleyant1994,

Goed om te weten dat je de mods die je had geïnstalleerd ook al heb verwijderd of even elders op je pc hebt gestald. 

Misschien dat het probleem dus nog wel aanwezig is in de mannelijke Sim. Het kan zeker geen kwaad om die even in je huishouden op te nemen. Je kunt dan controleren of het probleem van het huwelijksslotje bij hem zit. 

Misschien toch nog even een tip: verwijder ajb ook even het bestand: localthumbcache.package uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. In dit bestand blijven resten van gebruikte mods aanwezig die je nog steeds in je huidige spel gebruikt. Zodra je de Sims weer start, maakt het spel een nieuwe en 'schone' versie van de localthumbcache aan en daarmee zou je dus weer een volledig vanilla spel kunnen spelen.

Kijk trouwens ook even of jouw Sims niet toevallig incompatibel zijn. D.w.z. dat diverse occulte Sims (dus Buitenaardse Sims, Tover Sims, Zeemeer Sims en Vampier Sims) meer moeite hebben om met elkaar te trouwen. In het spel kunnen die Sims ook niet altijd nakomelingen bij elkaar verwekken. 

Veel succes en laat even weten of het je uiteindelijk toch nog gelukt is om ze met elkaar te laten trouwen. 🤞

• Lotje1981's avatar
    Lotje1981
    New Ace
    4 years ago

Ik had bij het organiseren van de bruiloft ook bij het bruidspaar een slotje, maar ik heb wel ze gewoon kunnen laten trouwen. Ze waren beiden van hetzelfde huishouden.

• Hey, 

Ik kan wel onmiddelijk trouwen inderdaad, alleen niet volgens de bruiloft ceremonie.

Ook lukt het mij niet om een vrijgezellefeest etc te organiseren. Het slotje blijft staan.. 

Had jij daar een oplossing voor?

• Hey Trismagistos,

Ik heb alles gedaan wat u mij verteld heeft. Echter nog steeds zonder geluk. 

Het lukt nog steeds niet om te trouwen of überhaupt iets anders te doen wat in dat rijtje staat van Sims 4 bruiloften.

Weet u toevallig of hier in de snelle toekomst een oplossing voor komt? Want dan wacht ik rustig af met trouwen.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Kimberleyant1994,

Ik ben net als jij ook maar een speler en als je me gewoon je en jij wilt noemen, vind ik dat véééél fijner! 😎 

Heb je al eens geprobeerd om je spel te repareren in Origin? 'Dat is wel het eerste wat ik doe als ik merk dat er iets niet helemaal werkt zoals ik denk dat dat zou moeten. 

Ik ben nog heel druk met andere onderdelen van het spel dus heb ik dat slotje nog niet opgemerkt. Ik kan wel even onderzoeken of er meer spelers zijn die hier last van hebben en ook navragen bij een paar andere helpers (experts, champions en hero's) of zij meer informatie hierover hebben en of er workarounds zijn die jouw Sims toch in staat stellen om te trouwen in Tartosa.

Hopelijk hebben je Sims nog even de tijd. Ik kom er zeker op terug!

Edit-Aangepast:

Ik heb nog even gekeken of er bug rapporten waren voor dit onderwerp maar ik ben ze zo snel niet tegengekomen.

Waar je ook nog even naar kunt kijken is of jouw Sim niet toevallig in een huur of studentenhuis woont of een huisgenoot heeft die niet kan worden bestuurd. Kijk ook nog even of jouw Sim niet toevallig aan het werk is of andere verplichtingen heeft als je de bruiloft wil plannen want dat zou ook een reden voor het slotje kunnen zijn.

• Hey Trismagistos,

Haha mijn excuus. 

Ik ben eindelijk er achter gekomen wat het nou precies is. 

Zoals ik - we gewend zijn bij de overige activiteiten moet je bij ´´organisator´´ een Sim aan klikken zodat je daarna naar de volgende stap gaat.

Ik heb nu geprobeerd het slotje te laten voor wat het is en verder de stappen door gelopen ) vrijgezellen feest bijv -> gasten aanvinken -> locatie etc. En toen GELUKKIG begon mijn evenement !!! Het blijft dus dat je geen organisator hoeft een te vinken want die staat al vast gesteld.. vandaar dat slotje.

IM HAPPY NOW.. eindelijk hahaha. 

Maar jij enorm bedankt voor al het advies en de moeite die je daar voor genomen hebt, erg fijn !!!!!

Groetjes, een blije Kimberley :P. 

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    4 years ago

Hey @Kimberleyant1994,

Fantastisch!!!

Je hebt dus nu ook voor mij de oplossing gevonden. Ik hoef er nu ook niet meer naar te zoeken en weet straks wat me te doen staat.

Heel veel plezier met je vrijgezellenfeest en de bruiloft! 😉

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,947 PostsLatest Activity: 2 hours ago