Forum Discussion

wzg-kockie's avatar
1 year ago

Sims 4 start niet op na update. spel staat op EA platform (oude Origin).

Beste, 

Na update van gisteren 14-8-2024 werkt mijn spel niet meer.

ik heb windows 11 up to date, drivers up to date. spel al meerdere keren gerepareerd. PC overnieuw opgestart. maar helaas spel start nog altijd niet op.

zodra ik klik op "play" minimaliseerd EA platform en na een 5 a 10 sec komt dat weer terug, maar spel start dan helaas niet. 

wat kan ik nog doen?

groetjes Mark

4 Replies

• ik heb artikel gelezen maar er wordt helaas niks gezegd over het probleem dat spel helemaal niet opstart. heb je daar ook nog een idee voor? of bedoel je het stuk alle mods er uit halen en kijken of die dan opstart?

• wzg-kockie's avatar
    wzg-kockie
    1 year ago

heb alle mods er uit gehaald en dat bestand wat er vernoemt staat in het artikel er uit gehaald. gerepareerd en proberen te starten. helaas spel start gewoon niet op

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    1 year ago

Hey @wzg-kockie,

Het kan zijn dat het probleem dat jij beschrijft door is heel anders wordt veroorzaakt. 

Start je De Sims wel op via de EA app? Als je gebruik maakt van een snelkoppeling op je bureaublad kan dat een van de problemen zijn. Start de Sims 4 altijd vanuit de EA app op en zorg dat je de nieuwste versie hebt.  

Als dat allemaal niet lukt, voeg dan een DxDiag.txt bij je antwoord om te laten onderzoeken of er andere problemen kunnen worden gevonden.

In de link hieronder lees je hoe je zo'n bestand kunt maken

https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Featured Places

Node avatar for De Sims 4 Technische problemen & bugs

De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.Latest Activity: 2 days ago
3,034 Posts