Forum Discussion

Lautje_2's avatar
3 years ago

Sims 4 uitbreidingen downloaden niet

Een maand geleden Sims 4 samen groeien aangeschaft en gedownload op een Windows laptop.

De EA app gaf aan het spel in bezit te hebben maar in de Sims 4 kan ik niks met deze uitbreiding. 

Ik heb de cash geleegd, het spel meerdere keren gerepareerd, de EA app al twee keer van mijn computer af gehaald. 

Dit allemaal heeft niks geholpen.

Ik heb Sims4 van mijn computer afgehaald en alle uitbreidingen opnieuw geïnstalleerd via

Manage add-ons. Maar nu heb ik het probleem alleen maar groter gemaakt, ik kan nu helemaal geen uitbreidingen meer gebruiken in de Sims..

5 Replies

• Hey @Lautje_2,

Wat vervelend dat je zelfs na zoveel pogingen De Sims 4 uitbreiding 'Samen Groeien' nog steeds niet kunt spelen.

Zou je wat meer informatie over jouw computer willen geven zodat ik je kan helpen met het oplossen van dit probleem. Als je een DxDiag.txt bestand (een soort diagnose van jouw pc) zou willen maken en bij je antwoord zou willen voegen dan heb ik alvast een groot deel van de noodzakelijke informatie. Hier kan je lezen hoe je zo'n DxDiag.txt maakt: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Voeg dit bestand dan bij je reactie. Dat kan met de knop naast de paperclip: 'Bestand kiezen'.

Daarnaast wil ik ook weten of je gebruik maakt van aangepast materiaal. Dus custom content en/of mods hebt toegevoegd. het kan zijn dat die een probleem geven. Controleer ajb ook even of je De Sims en/of uitbreidingspakketten hebt aangeschaft via Steam. Als dat zo is, lees er dan hier meer over:  https://help.ea.com/nl/help/pc/install-buy-ea-games-on-steam/

Dus hoe meer informatie je geeft, hoe beter en sneller ik je kan helpen.

• Lautje_2's avatar
    Lautje_2
    3 years ago

Bedankt voor je reactie. 

Op een ander moment kijk ik voor een DxDiag.txt bestand. 

Ik heb geen gebruik gemaakt van Custom content of mods.

De Sims en alle uitbreidingen daarvoor zijn toendertijd gekocht via Origin. 'Samen groeien' heb ik gekocht via EA.

• Trismagistos's avatar
    Trismagistos
    Hero
    3 years ago

Hey @Lautje_2,

Dank je voor de DxDiag.txt.

Ik heb er even naar gekeken en kan je wel wat adviezen geven.

Je maakt gebruik van een HP Pavilion TS 15 Notebook  met een Intel(R) Core(TM) i5-4200U CPU @ 1.60GHz (4 CPUs), ~2.3GHz. Controleer in de link hieronder of je de nieuwste drivers en updates hebt:

HP Pavilion TouchSmart 15-n000 Notebook PC series Software and Driver Downloads | HP® Customer Support

Controleer daarna of je de nieuwste Windows 10 versie kunt downloaden en installeren.

Normaal gesproken zou je De Sims 4 redelijk goed met zo'n processor moeten kunnen spelen. Het is niet de allersterkste maar ook zeker niet de minst krachtige. Wel wat jammer is dat de grafische kaart, de Intel(R) HD Graphics Family, eigenlijk niet meer voldoet aan de minimale systeemeisen voor De sims 4:  https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/

Kijk voor de zekerheid ook bij: The Sims 4 system requirements | Can I Run The Sims 4 (systemrequirementslab.com)

En vul in het raam het allerlaatste uitbreidingspakket in om een advies te krijgen. 

Laat desnoods even weten wat het advies is zodat ik je verder kan helpen.

Hopelijk heb je hier wat aan. 

• Lautje_2's avatar
    Lautje_2
    3 years ago

Ik ga hier naar kijken. Dankjewel!

Maar het gekke is wel dat de Sims 4 uitbreidingen het allemaal gewoon gedaan hebben.

Maar nu ik Sims verwijderd heb en opnieuw heb geïnstalleerd, kan ik helemaal geen uitbreiding meer spelen.

About De Sims 4 Technische problemen & bugs

Krijg hulp bij technische problemen, uploads en downloads voor EA App, Steam, Epic, PC, Mac, Origin, PlayStation en Xbox.2,943 PostsLatest Activity: 13 hours ago